Beantwoord

Al 3 dagen geen bereik

Beste T-Mobile,Ik heb al sinds maandagmiddag geen bereik meer op mijn mobiel. Het is nu woensdagmiddag. Geen internet bellen of sms'en dus. Er staat alleen "geen service"als je het scherm aanzet en geen notificaties of iets dergelijks.Ik heb al sinds ik dit abonnement heb problemen met bereik. Ongeveer elke 3 dagen valt wel een uur of 3/4 mijn bereik weg terwijl ik volgens de dekkingskaart gewoon 3g moet hebben thuis. Het gebeurt ook als ik midden in Amersfoort zit waar ik al helemaal goed bereik moet hebben. Gewoon random dus. 3/4 uur is irritant maar ondertussen 3 dagen gaat wel heel ver.Aan mijn mobiel ligt het in ieder geval niet; Alle mobieltjes in huis hebben hetzelfde als ik de simkaart erin stop. Ik heb een Sony Xperia Z. Wat is hieraan te doen? mvg,Seth
icon

Beste antwoord door Kaassausje 22 januari 2014, 17:57

Hoi seth3434343

Je geeft aan al een kruistest gedaan te hebben met andere mobieltjes en daar ook geen bereik mee te hebben.
Dan lijkt het mij dat de simkaart het probleem veroorzaakt. Zeker ook omdat je aangeeft dat het niet locatiegebonden is.

Heb ik even een vraag voor jou over de simkaart: heb je deze al een langere tijd in gebruik?
Begint de simkaart wellicht met de volgende 10-cijferige reeks "8931162111"?
De oudere kaartjes werken namelijk niet zo best in een smartphone.

In dat geval kun je namelijk een nieuw simkaartje aanvragen en is het goed mogelijk dat daarmee het probleem is opgelost.
Vervanging voor een oude simkaart kun je aanvragen in het volgende topic: Aanvragen nieuwe simkaart (gewone, micro, nano of duo)
Wanneer je aangeeft dat het gaat om vervanging van zo'n oud kaartje krijg je 'm gratis.

Ik hoop dat daarmee voor jou de kous af is en je de telefoon dan weer kan gebruiken waar 'ie voor bedoeld is. :)
Laat je even weten of een oude simkaart 't probleem is geweest? 🙂

Bekijk origineel

8 reacties

Hij komt vrijdag thuis, zal wel lukken! dankje!
Reputatie 4
@seth3434343

Ik zie dat het bij de klantenservice niet is gelukt omdat je vader moest bellen omdat het op zijn naam stond. Wanneer hij dit kan doen zal de nieuwe sim geactiveerd worden.
@Chris076

De dekking is niet het probleem. Ik had ongeveer een maand gewoon overal bereik zonder uitzonderingen. Toen kreeg ik ongeveer een maand lang elke 3/4 dagen een paar uur geen bereik en nu is hij er helemaal mee gestopt. Ik denk dat het aan mijn simkaart licht. Ik kan hem niet aciveren via mytmobile omdat er dan een activeringscode naar mijn oude simkaart gestuurd moet worden en die doet het niet meer. Er stond dat je contact op moet nemen met de klantenservice als je sim kapot was.

In het mailtje stond dat ik opnieuw op moest starten, dat heb ik al heel vaak geprobeerd maar dat werkt niet
Reputatie 6
@seth3434343

Ik zie dat je antwoord hebt gehad op jouw email, hierin is gevraagd om een melding te maken via onze dekkingskaart wanneer het probleem niet is opgelost nadat je de nieuwe simkaart hebt ontvangen. Je kunt de nieuwe simkaart via My T-Mobile activeren.
Ik zie net dat de hele reeks klopt maar de laatste 1 op mijn simkaart een 2 is dom!:(
maar nu heb ik de sim toch al dus kan ik net zo goed meteen proberen of een nieuwe het wel doet.
Om een simkaart te activeren moet er een activeringscode gestuurd worden naaar mijn oude simkaart maar die doet het niet.
er stond bij dat als je oude sim het niet meer deed je contact moest opnemen met de klantenservice,
Bij deze!

Dan zien we tegemoet of het geholpen heeft.
Geen dank hoor, bereikbaar zijn is nog altijd een van de punten waarom we een telefoon hebben natuurlijk. 🙂
mijn simkaart heeft inderdaad die 10 cijferige reeks. ik vraag de nieuwe kaart meteen aan.
Hartelijk dank voor het antwoord ik laat nog even weten of het gejolpen heeft.
Hoi seth3434343

Je geeft aan al een kruistest gedaan te hebben met andere mobieltjes en daar ook geen bereik mee te hebben.
Dan lijkt het mij dat de simkaart het probleem veroorzaakt. Zeker ook omdat je aangeeft dat het niet locatiegebonden is.

Heb ik even een vraag voor jou over de simkaart: heb je deze al een langere tijd in gebruik?
Begint de simkaart wellicht met de volgende 10-cijferige reeks "8931162111"?
De oudere kaartjes werken namelijk niet zo best in een smartphone.

In dat geval kun je namelijk een nieuw simkaartje aanvragen en is het goed mogelijk dat daarmee het probleem is opgelost.
Vervanging voor een oude simkaart kun je aanvragen in het volgende topic: Aanvragen nieuwe simkaart (gewone, micro, nano of duo)
Wanneer je aangeeft dat het gaat om vervanging van zo'n oud kaartje krijg je 'm gratis.

Ik hoop dat daarmee voor jou de kous af is en je de telefoon dan weer kan gebruiken waar 'ie voor bedoeld is. :)
Laat je even weten of een oude simkaart 't probleem is geweest? 🙂

Reageer