Beantwoord

APN instellingen op laptop Lenovo X1 carbon 6th gen met FIBOCOM L850GL

• 6 februari 2019
  • 1 reactie
  • 224 Bekeken

Ik heb een Lenovo met een Fibocom L850GL netwerkkaart, drivers up-to-date. Windows 10 ook volledig bijgewerkt. Databundel met 20GB en extra sim kaart, in de laptop gestoken.

Probleem: Bijna elke keer als ik de laptop opstart en via 4G verbinding wil maken krijg ik de melding "kan geen verbinding maken met dit netwerk. Voeg een APN toe en zorg dat u een actief data-abonnement hebt."

Ik heb de APN al meerdere keren toegevoegd maar steeds krijg ik dezelfde melding. waar zit m dat in. Verder werkt het prima, alleen dat steeds moeten aanzetten is bijna nog vervelender dan een hotspot verbinding opzetten bij m'n klanten.

Vast bedankt voor het antwoord
icon

Beste antwoord door tmoesel 6 februari 2019, 10:36

Om welke APN gaat het dan?
En waar voeg je die toe?

Het opslaan van netwerkconnectie karakteristieken per SIMkaart en provider is in Windows10 een gereguleerd systeem net als in een Smartphone. Maar eigen driver en 'inbel software' kan veel anders werken. Er zijn ers veel verschillen mogelijk. Lees in ieder geval handleiding bij de betreffende software en ook m.b.t. windows10 mobile broadband.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +11
Om welke APN gaat het dan?
En waar voeg je die toe?

Het opslaan van netwerkconnectie karakteristieken per SIMkaart en provider is in Windows10 een gereguleerd systeem net als in een Smartphone. Maar eigen driver en 'inbel software' kan veel anders werken. Er zijn ers veel verschillen mogelijk. Lees in ieder geval handleiding bij de betreffende software en ook m.b.t. windows10 mobile broadband.

Reageer