Beantwoord

Belabberde ontvangst van internet en bellen


Ik woon in omgeving van Winschoten regelmatig heb ik totaal geen bereik met mijn telefoon en Internet is nog beroerder.
Ik heb 1GB aan data maar ik gebruik daar gemiddeld 200 tot 300 MB max. van.
Vanwege de slechte bereikbaarheid en storingen kregen wij de ontzettend leuke geste van T mobile van 500MB gratis voor niets!
Al zou ik willen zelfs dan kan ik er niets mee, gewoon GEEN ontvangst.
Dan te weten dat ik elke maand 700 tot 800 MB data overhoudend is die 500 MB gratis echt genereus van T mobile.
Wij zijn met ons gezin met 5 abonnementen vanwege o.a. het gratis onderling bellen.
Maar dat gaat in de toekomst dus veranderen KPN heeft een soortgelijke aanbieding met nog scherpere tarieven en een Veel beter bereik zowel qua netwerk als Internet.
Regelmatig krijg ik op mijn telefoon meldingen "Welkom in Duitsland, u heeft geen actieve pas" enz.
Ik wordt hier echt ziek van.
Geen bereik en tegen meerprijs kan ik een pas aanschaffen!!!!
Terwijl vrienden met KPN en Vodafone gewoon naast mij op de bank heerlijk zitten te internettechniek en bellen.
Ik zit in de geestelijke hulpverlening en moet 24/7 bereikbaar zijn.
Ook als ik Door Winschoten loop heb ik regelmatig geen bereik.
Nee voor ons heeft T mobile afgedaan.
icon

Beste antwoord door kme 27 november 2015, 22:05

Ik woon in omgeving van Winschoten regelmatig heb ik totaal geen bereik met mijn telefoon en Internet is nog beroerder.
Ik heb 1GB aan data maar ik gebruik daar gemiddeld 200 tot 300 MB max. van.
Vanwege de slechte bereikbaarheid en storingen kregen wij de ontzettend leuke geste van T mobile van 500MB gratis voor niets!
Al zou ik willen zelfs dan kan ik er niets mee, gewoon GEEN ontvangst.
Dan te weten dat ik elke maand 700 tot 800 MB data overhoudend is die 500 MB gratis echt genereus van T mobile.
Wij zijn met ons gezin met 5 abonnementen vanwege o.a. het gratis onderling bellen.
Maar dat gaat in de toekomst dus veranderen KPN heeft een soortgelijke aanbieding met nog scherpere tarieven en een Veel beter bereik zowel qua netwerk als Internet.
Regelmatig krijg ik op mijn telefoon meldingen "Welkom in Duitsland, u heeft geen actieve pas" enz.
Ik wordt hier echt ziek van.
Geen bereik en tegen meerprijs kan ik een pas aanschaffen!!!!
Terwijl vrienden met KPN en Vodafone gewoon naast mij op de bank heerlijk zitten te internettechniek en bellen.
Ik zit in de geestelijke hulpverlening en moet 24/7 bereikbaar zijn.
Ook als ik Door Winschoten loop heb ik regelmatig geen bereik.
Nee voor ons heeft T mobile afgedaan.


Hallo George,

Op dit moment zijn er werkzaamheden bezig in Winschoten. Komende maandag gaan ze nog verder met de werkzaamheden. De masten zijn reeds geactiveerd op 4G1800mhz. Alleen de mast op de Nassaustraat nog niet. Wanneer deze geactiveerd wordt, zal er een stuk betere dekking zijn. Over een paar weken, wanneer het netwerk geoptimaliseerd is, zal ook 4G900mhz geactiveerd worden, wat dan voor een nog betere dekking zal zorgen.

Ik vermoed dat je aan de oostzijde van Winschoten woont? Heb je wellicht een exacte postcode? Ik zie namelijk wel dat 3G900/2100 draait, heb je ook geen 3G ontvangst?

Let us know!
Bekijk origineel

154 reacties

Reputatie 6
Ik woon in omgeving van Winschoten regelmatig heb ik totaal geen bereik met mijn telefoon en Internet is nog beroerder.
Ik heb 1GB aan data maar ik gebruik daar gemiddeld 200 tot 300 MB max. van.
Vanwege de slechte bereikbaarheid en storingen kregen wij de ontzettend leuke geste van T mobile van 500MB gratis voor niets!
Al zou ik willen zelfs dan kan ik er niets mee, gewoon GEEN ontvangst.
Dan te weten dat ik elke maand 700 tot 800 MB data overhoudend is die 500 MB gratis echt genereus van T mobile.
Wij zijn met ons gezin met 5 abonnementen vanwege o.a. het gratis onderling bellen.
Maar dat gaat in de toekomst dus veranderen KPN heeft een soortgelijke aanbieding met nog scherpere tarieven en een Veel beter bereik zowel qua netwerk als Internet.
Regelmatig krijg ik op mijn telefoon meldingen "Welkom in Duitsland, u heeft geen actieve pas" enz.
Ik wordt hier echt ziek van.
Geen bereik en tegen meerprijs kan ik een pas aanschaffen!!!!
Terwijl vrienden met KPN en Vodafone gewoon naast mij op de bank heerlijk zitten te internettechniek en bellen.
Ik zit in de geestelijke hulpverlening en moet 24/7 bereikbaar zijn.
Ook als ik Door Winschoten loop heb ik regelmatig geen bereik.
Nee voor ons heeft T mobile afgedaan.


Hallo George,

Op dit moment zijn er werkzaamheden bezig in Winschoten. Komende maandag gaan ze nog verder met de werkzaamheden. De masten zijn reeds geactiveerd op 4G1800mhz. Alleen de mast op de Nassaustraat nog niet. Wanneer deze geactiveerd wordt, zal er een stuk betere dekking zijn. Over een paar weken, wanneer het netwerk geoptimaliseerd is, zal ook 4G900mhz geactiveerd worden, wat dan voor een nog betere dekking zal zorgen.

Ik vermoed dat je aan de oostzijde van Winschoten woont? Heb je wellicht een exacte postcode? Ik zie namelijk wel dat 3G900/2100 draait, heb je ook geen 3G ontvangst?

Let us know!
Mijn postcode is 9693AN
Regelmatig krijg ik als ik thuis ben de mededeling dat ik in Duitsland ben.
Reputatie 6
Mijn postcode is 9693AN

Hallo George,

Dat is nogal een eindje weg van Winschoten. Ik zie dat er welgeteld 1 mast dienst doet in jouw woonplaats. Deze staat naast de A7 (aan de achterkant van de straat Bronbastion).

Als ik naar de planning kijk voor komende week:

- Zeeland: Hoofdplaat, Rilland
- Noord-Brabant: Netersel, Bergeijk, Netersel, Veghel,
- Flevoland: Marknesse, Kraggenburg
- Overijssel: Kalenberg, Wanneperveen, Luttenberg, Haaksbergen, Ootmarsum, Lattrop, Denekamp, Kloosterhaar, Radewijk, Zwolle
- Gelderland: Lochem
- Drenthe: Wezup, Schoonoord, Nieuw Balinge, Exloo, Emmer-Compascuum, Klazienaveen, Weiteveen, Schoonebeek
- Groningen: Ter Apel, Sellingen, Bad Nieuweschans, Zuidbroek, Spijk
- Friesland: Dokkum, Hinnaard, Workum, Koudum, Bakhuizen

Jouw woonplaats is dus aan de beurt komende week. Het zal dan nog even duren voordat alles geactiveerd is, maar voor het nieuwe jaar ga ik er vanuit dat je beschikt over 4G1800mhz, 3G900/2100mhz en mischien ook al 4G900mhz. Het bereik moet komende weken dus goed verbeteren.
Mijn abonnement loopt van de zomer af, maar ik hoop dat het de komende weken verbeterd.
Bedankt voor de info.
Nou mooi cadeau van T mobile heb er ruim 4GB aan dataverkeer bij gekregen.
Moet het wel in 1 maand opmaken.
Nou daar heb ik ruim 1 jaar voor nodig.
Zeker in het gebied waar ik nu zit meer geen dan wel goede ontvangst.
Maar misschien dat die nieuwe mast iets verbetering geeft.
Reputatie 7
Badge +20
Hey George007,

Goed dat je dit even bij ons checkt en ik zie dat Kme je al heeft geholpen met de data! :)

Op onze pagina over werkzaamheden kun je in de gaten houden wanneer en hoe lang er werkzaamheden in je omgeving zijn. Vandaag zijn er toevallig ook werkzaamheden aan de gang, zoals Kme ook al had aangekaart. De meeste werkzaamheden zullen halverwege december zijn opgelost en dan kan het nog tot ongeveer de 3e week van januari duren tot alles helemaal optimaal werkt, maar dan moet het probleem ook aangepakt zijn!

Hopelijk kun je nog even geduld met ons opbrengen, dan zullen we laten zien dat het wachten wordt beloond!
Hoi David bedankt voor je antwoord.
Wel leuk die 4GB erbij maar ik heb er niets aan.
Ik gebruik maar max 300MB per maand.
Dus ik had liever gezien dat ik er een aantal punten bij kreeg, dan ik nog naar de bios.
Daar komt nog bij dat al zou ik meer GB willen gebruiken het gewoon niet mogelijk is omdat de meeste werkzaamheden pas de 3e week van januari klaar zijn.
Dus eigenlijk krijg ik een cadeau van niets.
David ik heb even gekeken of er voor mijn postcode werkzaamheden gepland staan.
Er wordt gezegd dat er GEEN werkzaamheden gepland zijn.
Dus ik heb niet de hoop dat het beter wordt.
Ben bang dat ik bij afloop van mijn abonnement toch bij KPN zal moeten shoppen.
Vanavond op huisbezoek bij iemand in Finsterwolde.
Telefoon ging over kon geen gesprek voeren en verder GEEN verbinding kunnen krijgen.
Reputatie 6
David ik heb even gekeken of er voor mijn postcode werkzaamheden gepland staan.
Er wordt gezegd dat er GEEN werkzaamheden gepland zijn.


Hallo,

De werkzaamheden zijn vorige week en afgelopen maandag geweest. Deze vind je dan niet meer terug in het overzicht. Of de daadwerkelijke ombouw klaar is, daar heb ik geen zicht op. Het kan goed zijn dat de mast omgebouwd is en de rest nu van afstand geregeld gaat worden. Een beetje meer geduld is wel op zijn plaats, het is allemaal niet op één dag geregeld.
Reputatie 6
Vanavond op huisbezoek bij iemand in Finsterwolde.
Telefoon ging over kon geen gesprek voeren en verder GEEN verbinding kunnen krijgen.


In Finsterwolde eigenlijk hetzelfde verhaal. Ook daar nog geen 4G. Op de 3G ook alleen nog de 2100mhz. Via 2G zou je wel goed moeten kunnen bellen. Je zou een netwerkklacht kunnen indienen, maar ik ga er vanuit dat ze eerst de ombouw willen afwachten aldaar. Ook in deze plaats zul je dus nog meer geduld moeten hebben.
Maar beste kme nu krijg ik van tmobile het leuke kado van 4GB data gratis en voor niks terwijl ik er niet eens gebruik van kan maken.
Aan zo'n kado heb ik toch niets!!!
En ja ik maak me daar toch wel een beetje boos over.
Ik ben op cruciale momenten meer niet dan wel bereikbaar.
Ik las net dat b.v. De Denenkampers er 4GB bij krijgen in februari als het 4G netwerk operationeel is.
Dat zou voor ons in Bad Nieuweschans ook wel een goede geste zijn.
In ons gezin zijn we met 5 tmobile gebruikers.
Mijn mede huisgenoten hebben hetzelfde probleem.
Ik hoor graag of tmobile dit voor ons gezin oppakt.
Reputatie 7
Badge +20
Ik las net dat b.v. De Denenkampers er 4GB bij krijgen in februari als het 4G netwerk operationeel is.
Dat zou voor ons in Bad Nieuweschans ook wel een goede geste zijn.
In ons gezin zijn we met 5 tmobile gebruikers.
Mijn mede huisgenoten hebben hetzelfde probleem.
Ik hoor graag of tmobile dit voor ons gezin oppakt.


Hi George007,

Welkom terug op ons Forum!

Ik snap dat je het vervelend vindt dat je de 4GB extra hebt ontvangen terwijl je geen gebruik kan maken van ons 4G netwerk.

Ik heb er daarom voor gezorgd dat jij en je huisgenoten in februari alsnog de 4GB extra ontvangen. Jullie zullen een SMS ontvangen wanneer jullie de 4GB bundel kunnen gebruiken.

Ik hoop dat je dit een passende oplossing vindt! Als je verder nog vragen hebt, laat het mij weten! 🙂
Hajar bedankt voor je reactie hier kunnen we wat mee.
En nu maar hopen dat de ontvangst beter wordt als 4G voor ons bereikbaar is.
Reputatie 6
Badge +16
Hi George,

Daar gaan we wel van uit. ;)

Laat ons weten wat je ervaring is met het 4G netwerk als je dit hebt uit kunnen proberen. In de tussentijd staan we klaar om andere vragen en verzoeken te beantwoorden!
Is er al iets bekend wanneer er in Bad Nieuweschans betere dekking komt?
De werkzaamheden aan de mast moeten al meer da 14 dagen geleden afgerond zijn?
Of woon ik te ver bij de mast vandaan?
Ja zo ben ik ook aan het lijntje gehouden. Het bereik wordt beter er komt een extra mast bij ne in de buurt. Weet niet wat voor n mast het is maar werd alleen maar slechter!
end probleem!!
Niet gebeld kunnenn worden of je kunt zelf niet bellen! Heel
kwalijk als je niet gebeld kunt worden, of zelf niet kan bellen. Dit ligt niet aan je telefoon maar het bereik van tmobile!! Ik ben ook van kastje naar de muur gestuurd, alsof het aan mij lag. Maar ik zag op de kaart dat in mijn woonplaats amper bereik was. Terwijl er was beloofd dat dit zou verbeteren. Not!
Eindelijk, na meerdere klachten, de laatste dat ik per direct wilde opzeggen omdat ze de beloofde diensten niet leverden, gaven ze toe dat er in mei 2015 onderzoek was gedaan en idd ik had amper bereik.
Dit was al die tijd al bekend mr ben 2 jaar aan t lijntje gehouden. 4 maanden voor afloop v 2 jarig abonnement mocht ik per direct opzeggen. Yeah!!
Not!! WEER n drempel opgegooid. Had n samsung galaxy 3 mini bij dat abonnement en of ik m wilde houden? Moest ik ruim 100 euro betalen!!Nog meer dan abonnementsgeld als ik 4 maanden had uitgezongen nl 80 euro.
Of ik moest toestel terugsturen en was ik per direct van ze af.
Zo ontzettend moe ben ik van ze, moet WEER hun drempel nemen om Eindelijk v abonnement af te zijn. Telefoon was allang afbetaald in die bijna 2 jaar, kostte 300 euro.
Geef gewoon toe dat er niet overal bereik is ipv mensen op t verkeerde been te zetten en op kosten te jage, niks aan de hand.
Bij mij is het nog steeds niet opgelost.
Vaak geen bereik en 4G al zo niet dus hier wordt ik niet vrolijk van.
Reputatie 6
Badge +17
@George,

Allereerst excuus voor mijn late reactie! Het is momenteel erg druk en ik heb het een en ander voor je nagevraagd bij onze netwerkspecialisten.

Ik begrijp heel goed dat je zo snel mogelijk gebruik wilt kunnen maken van ons verbeterde netwerk! Ik heb in het systeem nog even de meest recente informatie bekeken voor jouw postcode. Rond 16 december zijn de grootste werkzaamheden klaar en zul je waarschijnlijk al verbetering merken. Daarna duurt het nog een paar weken voordat de masten goed op elkaar afgesteld zijn. We verwachten nu dat je rond 25 januari een verbeterde netwerkervaring zult hebben.

Daarna gaan we nog verder aan de slag met het activeren van de 900 MHz frequentie. Hierdoor wordt de dekking binnenhuis verbeterd. Deze verbetering staat (onder voorbehoud) gepland op 29/02/2016.

Hopelijk kun je nog even wat geduld opbrengen en wil je ons de kans geven om te laten zien dat het netwerk echt is verbeterd na deze werkzaamheden!
Reputatie 6
Badge +17
@payslie

Goed dat je hierover contact met ons opneemt, want ik begrijp natuurlijk dat je goed bereik wilt hebben! Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en ik zie inderdaad dat de dekking op jouw postcode nog steeds niet optimaal is. Maar ik zie ook dat je gebruikmaakt van een oude simkaart. Daarom heb ik kosteloos een nieuwe simkaart naar je toegestuurd. Je ontvangt deze binnen 3 werkdagen in de bus. Zou je eens kunnen kijken of dit zorgt voor een verbetering? Vergeet niet eerst je nieuwe simkaart te activeren.

Wat betreft je abonnement: de einddatum van je contract is al geweest. Als je je abonnement niet opzegt of verlengt, wordt je abonnement telkens met een maand verlengd. De einddatum van je abonnement was 02/10/15, dus je kunt op dit moment gewoon overstappen naar een andere provider. Je hoeft verder niets af te kopen. Mocht je per direct willen overstappen of je abonnement willen beëindigen (zoals aangeboden in 2014 naar aanleiding van je dekkingsklacht), dan kan ik dat voor je in orde maken.

Als je nog aanvullende vragen hebt, dan kun je die uiteraard stellen!
Ik heb mijn abonnement al opgezegd! Dat is het hem juist. In juli al. Dat kon maar moest ik wel degelijk afkopen. Althans zols ik al schreef ruim 100 euro betalen voor de samsung s3 mini bij het 2 jarig abonnement. Ik had toen al een abonnement genomen bij een andere provider omdat ik bereikbaar moet zijn.
Ik hoef geen andere simkaart. Als je mijn verzoek van juli om het abonnement per direct te beëindigen om eerder genoemde reden, zonder bijkomende kosten, in orde zou willen maken, heel graag.

Reageer