Beantwoord

Belfunctie werkt niet meer, via WhatsApp wel

• 17 november 2016
  • 6 reacties
  • 4917 Bekeken

Hallo, ik heb een samsung s3 , sinds kort werkt de belfunctie niet meer. Ik kan er niet mee bellen of gebeld worden. Oproepen komen wel binnen maar ik hoor niks.. Als ik iemand bel idem.
Sms'n lukt wel, verder werkt alles
Alle gangbare oplossingen reeds gedaan , geupdate, opnieuw opstarten, batterij eruit, en vorige week n nieuwe simkaart besteld, maar daarmee werkt hij nog steeds niet.
Ergens vond ik dat de belchip kapot zou kunnen zijn.. Maar; ik kan er wel mee bellen/gebeld worden met whatsapp!! speaker en microfoon zijn dus intact. Alleen via mn T-mobile abonnement dus niet.
Iemand een idee? ( ja ik weet het; de s3 is al 3 jaar oud)

Mvg, Ed bel-loos
icon

Beste antwoord door Alpha Six IT 17 november 2016, 18:02

Bellen via whatsapp gaat via internet en niet via de "normale" telefoonfrequentie. Waarschijnlijk heb je dus wel een internetverbinding, maar werkt je telefoonverbinding niet goed.

Soms kun je een sms sturen naar een servicenummer van T-mobile om de instellingen automatisch terug te zetten naar hoe ze horen (maar dit is meer voor internet), of soms is dat handmatig te doen.

Zie https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/samsung/samsung-galaxy-s3 voor meer info. Misschien kun je daar wat vinden?
Bekijk origineel

6 reacties

Bellen via whatsapp gaat via internet en niet via de "normale" telefoonfrequentie. Waarschijnlijk heb je dus wel een internetverbinding, maar werkt je telefoonverbinding niet goed.

Soms kun je een sms sturen naar een servicenummer van T-mobile om de instellingen automatisch terug te zetten naar hoe ze horen (maar dit is meer voor internet), of soms is dat handmatig te doen.

Zie https://www.t-mobile.nl/toestelhulp/samsung/samsung-galaxy-s3 voor meer info. Misschien kun je daar wat vinden?
Reputatie 7
Badge +9
Gekke vraag, heb je tijdens het bellen het volume al eens hoger gezet?

De volume instelling voor Oproepen is namelijk een afzonderlijke instelling die alleen kan worden gewijzigd tijdens een actieve oproep. (Oftewel terwijl je belt 'ff een paar keer op de Volume Omhoog knop drukken)

Bellen via Whatsapp gaat door middel van Media, en is dus dezelfde volume instelling als muziek, niet die van Oproepen.

@Alpha Six IT
De APN instellingen hebben niets te maken met de belfunctie. Die gaan alleen over de toegang tot mobiel internet, wat overduidelijk naar behoren werkt.
Beiden bedankt voor de reacties! heb eea gedaan en gestest maar doet nog steeds niks, ik zal de fabrieksinstellingen terugzetten eens proberen.
In ieder geval bedankt voor de moeite.

N praktische tip van kennis was nog; Een duo sim opvragen en dan n oud toestel om te bellen en andere voor mail/internet en whatsapp. ( ik ben eigen baas en vaak onderweg en op locatie, verdien alleen niet echt genoeg om even n ander toestel te halen 🙂 )

Mvg. Ed
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ed,

Is het nog gelukt om jouw toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? In de link die Alpha Six IT stuurde vind je ook terug hoe je dit uit kunt voeren. Zorg er ook voor dat je van tevoren een back-up van je gegevens maakt, zo raak je niets kwijt!

Het alternatief van je kennis is inderdaad ook een mogelijkheid. Houd er wel rekening mee dat je met een duosimkaart slechts één apparaat tegelijk kunt gebruiken. Met 2 actieve apparaten kan het zo zijn dat je gebrekkige netwerkervaringen hebt.

Als wij nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan weten! 🙂
@ David; Dank je voor bericht. Sorry erg late reply. Vanwege zware waterschade erg veel problemen gehad laatste weken. en nog steeds.
Nog niet gelukt een back-up te maken. Ga ik nog zeker doen, maar telefoon is nog niet leeg..
Momenteel 2 toestellen in gebruik, eén voor te bellen, ander internet.
Thanks anyway!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Bel-loos,

Erg spijtig, heb je de telefoon al een tijd in een bak met rijst gelegd?

Wat bedoel je precies met "...telefoon is nog niet leeg"? De back-up kun je altijd maken, hier hoeft de telefoon niet leeg voor te zijn of is dat niet wat je bedoelde?

Succes ermee in ieder geval en als wij ergens bij kunnen helpen, laat het gerust weten!

Reageer