Beantwoord

Bellen met mobiel

Hallo T-Mobile,
Als ik bijvoorbeeld mijn moeder wil bellen die ook bij T-mobile zit, gaat mijn mobiel niet piepen in mijn oor (hij gaat niet over..) Weten jullie misschien wat dit probleem kan zijn?
Met Vriendelijke groet,
Jochem Verzijl
icon

Beste antwoord door Pilovali 25 maart 2016, 23:33

Hallo,

Je geeft aan dat je 4G hebt tijdens het bellen. Dát is een beetje raar, aangezien je telefoon automatisch naar 3G of 2G moet schakelen. T-Mobile bied bellen over 4G nog niet aan.
Zou je eens proberen om je telefoon handmatig op 3G te zetten, en kijken als je kunt bellen?

Groet,
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Even een paar vraagjes:
- Gaat de telefoon van je moeder wél over?
- Heb je dit alleen van T-Mobile naar T-Mobile? Probeer eens te bellen naar een gratis 0800 nummer, en kijk als het dan wel werkt.
- Heb je dit ook als je belt naar 1244?
- Heb je wel verbinding als je gaat bellen?

Groet,
Hallo,
Bedank voor uw reactie!
Mijn moeders mobiel gaat dan ook niet over als ik bel...
Ik weet niet of het ook bij niet t-mobile klanten is, dat ga ik nog even checken...
Ik heb ook gewoon 4g als ik mijn moeder bel en ik heb 120 belminuten.

Met vriendelijke groet,
Jochem Verzijl
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Je geeft aan dat je 4G hebt tijdens het bellen. Dát is een beetje raar, aangezien je telefoon automatisch naar 3G of 2G moet schakelen. T-Mobile bied bellen over 4G nog niet aan.
Zou je eens proberen om je telefoon handmatig op 3G te zetten, en kijken als je kunt bellen?

Groet,
Hallo,
Dat ga ik dan vandaag even uit proberen.
Bedankt voor je reactie!
Groet Jochem Verzijl
Hallo,

Ik heb het uitgeprobeerd op 3g en dan lukt het bellen wel.
Hij gaat alleen niet automatisch over naar 3g, dat moet ik dan handmatig doen.
Weet U hoe dit kan?

Groet,
Jochem Verzijl
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Welk toestel heb je? Ik heb een vermoeden dat er iets mis is met je toestel.

Groet,
Hallo,
Ik heb een iPhone 5s die net 3 maanden uit is.
Sorry, het moest zijn: Die net 3 maanden oud is..
Reputatie 6
Badge +17
Zou je eens proberen om je simkaart in een ander toestel te stoppen, en kijken als je dan wel kunt bellen?

Groet,
Reputatie 6
Badge +17
Hoi JverZ,

Ik zie dat Pilovali al het een en ander heeft gevraagd (bedankt!). Ik heb in het systeem nog even gekeken, maar ik zie dat je geen oude simkaart hebt. Heb je misschien je simkaart geknipt? Dat kan namelijk zorgen voor onder meer verminderde dekking of wegvallende gesprekken.

Zou je zoals Pilovali al vroeg eens je simkaart in een ander toestel kunnen proberen, werkt het dan wel? En als je een andere simkaart in jouw toestel probeert? Op die manier kunnen we kijken of het mogelijk aan je simkaart of toestel ligt. Heb je hier trouwens last van op één locatie of meerdere plekken? Kun je de postcode sturen?

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Hai Thalina,

Moet ik mijn simkaart in een mobiel proberen die ook bij T-mobile zit?

Groet,
Jochem Verzijl
Hoi Jochem.

Dat maakt niet uit, de meeste telefoons zijn simlockvrij tegenwoordig.

Test een andere simkaart in jouw telefoon --> Is het probleem er nog steeds? Dan is het de telefoon. Zo niet, dan is het de simkaart.
Test jouw simkaart in een andere telefoon --> Is het probleem er nog steeds? Dan is het de simkaart. Zo niet, dan is het de telefoon.

Zou je ook nog antwoord kunnen geven op Thalina's andere vragen?
Heb je hier trouwens last van op één locatie of meerdere plekken? Kun je de postcode sturen?
Hai,
Ik ga het zo even proberen in een andere mobiel.
Het enige probleem is dat hij niet automatisch overschakeld naar 3g...
Dat is dus overal.

Groet
Jochem V
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jochem

Is het inmiddels gelukt om een kruistest uit te voeren? We horen graag van je. 🙂
Hai,

Ik ga anders wel even naar de T-mobile shop, is wat makkelijker :)

Groet,
Jochem V
Reputatie 7
Badge +15
Hey Jochem,

Dat kan natuurlijk ook, mijn collega's daar helpen je graag verder. In het centrum van Harderwijk zit een T-Shop, ik denk dat die het dichtste bij jou is! 🙂

Houd je ons op de hoogte hier?
Hai,

Ja, zal ik doen :)
In het centrum is inderdaad de dichts bijzijnde.

Groet,
Jochem V
Hai T-mobile,

Ik ga vrijdag middag naar de T-mobile shop.
Daarna laat ik jullie meer weten :)

Groet,
JochemV
Hi T-mobile,

Ik heb net weer even geprobeerd te bellen zonder wifi.
Het rare is dat hij automatisch overschakelde van 4G naar 3G:)
Het bellen doet het dus gewoon weer...
Ik ga dus niet meer naar de T-mobile shop.
Bedankt voor jullie tijd en reacties!

Groet,
JochemV
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jochem,

Wat gek dat het nu opeens weer werkt, maar dat is natuurlijk goed nieuws! 😃 Niets in de tussentijd verandert qua instellingen of iets anders in je toestel? Werkt het nog steeds goed? Fijn in ieder geval dat het opgelost is.

Geen dank, we helpen je graag! Mocht je in de toekomst nog eens een vraag hebben, dan weet je ons te vinden.

Reageer