Beantwoord

Bellen via 4G (VoLTE)

  • 6 juni 2017
  • 9 reacties
  • 2940 Bekeken

Reputatie 3
Beste iPhone gebruikers bij T-Mobile,

Eindelijk is het dan zover, vanaf vandaag (dinsdag 6 juni 2017) kun je gebruik maken van bellen over het 4G netwerk van T-Mobile, wat uiteraard goed nieuws is!
Om hiervan gebruik te kunnen maken, dien je een iPhone 6 of nieuwer in je bezit te hebben.
De iPhone 5 & iPhone 5s kunnen geen gebruik maken van bellen (VoLTE) via het 4G netwerk.

Om VoLTE te activeren, is het vereist om een aanbiederupdate te installeren. Dit doe je door in de Instellingen te gaan naar Algemeen > Info. Er verschijnt dan vanzelf een melding in beeld dat er een aanbiederupdate beschikbaar is. Bevestig de update, waarna de aanbiederupdate verspringt van T-Mobile NL 28.2 naar 28.3. Vanaf dat moment kun je VoLTE inschakelen.

Alles over deze nieuwe dienst, en hoe je het goed activeert op je iPhone 6 (Plus), iPhone 6s (Plus) en de iPhone 7 (Plus), lees je in deze berichtgeving.

Wanneer en welke Android toestellen er binnenkort ook gebruik kunnen maken van VoLTE (4G bellen), is nu nog niet bekend, maar zal waarschijnlijk niet lang op zich laten wachten.

Hiermee wordt toch weer een keer bewezen, dat T-Mobile zeker luistert naar de behoefte van de klant, en daarbij is dit forum zeker een belangrijke bijdrage bij!
icon

Beste antwoord door Thalina 7 juni 2017, 12:43

Hoi allemaal,

Ik citeer even het bericht van mijn collega David die hij zojuist heeft geplaatst in het algemene topic hierover:

VoLTE van T-Mobile is nog niet geactiveerd voor iPhone. De informatie op iCulture klopt niet in dit geval, daar zijn wij van op de hoogte. De "ruis" waar MichelD4 het over heeft is in dit geval dat wij aangeven dat de informatie niet klopt, dat lijkt mij vanuit ons vrij duidelijk. Sorry als er voor verwarring is gezorgd door de berichten van MichelD4 (ondertussen door hem verwijderd) hierboven, maar (zoals Kaassausje al aangaf) is Tabali een medewerker en is hij dus ook op de hoogte van het actuele nieuws en alles wat er wel en niet bij T-Mobile werkt en speelt.

Later vandaag zal ik hier nog uitgebreider op inhaken, maar ik wilde dit alvast even delen, om verdere verwarring te voorkomen.


In het al lopende topic over dit onderwerp zal later vandaag dus meer uitleg worden gegeven. Om het forum overzichtelijk te houden, sluit ik dit topic. Vragen kun je stellen in het algemene topic.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 1
Nou moeten ze ook nog luisteren naar Android gebruikers, hahaha 😢
Ik ga er maar van uit dat ook voor deze groep T-Mobile klanten VOLTE binnenkort beschikbaar komt.
Reputatie 2
Nou moeten ze ook nog luisteren naar Android gebruikers, hahaha 😢
Ik ga er maar van uit dat ook voor deze groep T-Mobile klanten VOLTE binnenkort beschikbaar komt.


Ik ben inderdaad ook erg benieuwd hoe snel dit naar Android uitgerold wordt, maar in ieder geval goed te zien dat de uitrol op z'n minst begonnen is.
ik heb de aanbiedinginstellingen uitgevoert op mij iphone 7 plus en bij netwerk data + spraak aangezet. maar ik kan nog steeds niet bellen over 4g. oplossing
Reputatie 3
RP-Mobiel & Wesley0104:

Het zal waarschijnlijk niet al te lang duren, voordat 4G bellen (VoLTE) ook beschikbaar komt voor Android toestellen, en zo ja voor welke.
Zodra hier meer informatie voor vrijkomt, en voor welke Android toestellen het beschikbaar gaat komen, lees je dat uiteraard direct op het forum.
Het is al super, dat T-Mobile inmiddels is begonnen met de uitrol van VoLTE

Schuurbiers.1984:

VoLTE (bellen via 4G) heeft echter ook een aantal nadelen.
Als je wilt profiteren van optimale spraakkwaliteit moeten beide gesprekspartners VoLTE geactiveerd hebben staan.
Alleen in die gevallen kan er een rechtstreekse verbinding op het netwerk worden gelegd die volledig packed switched is.
Als T-Mobile klant, heb je dus alleen de betere gesprekskwaliteit als de andere persoon ook VoLTE via T-Mobile geactiveerd heeft, en daarnaast ook een iPhone 6 of nieuwer heeft.

Heeft de tegenpartij een Android toestel of een iPhone 5s of ouder, dan werkt 4G bellen niet.

Daarnaast is het altijd verstandig, om na zo'n update, je iPhone 7 even helemaal uit te zetten, en na een paar minuten weer aan.
dat heb niet geholpen om mij iphone 7 plus een paar minuten uit te zetten en dan weer aan. het lijkt aan jullie kant dat het nog niet geactiveerd is 4g bellen.
Fijn om te horen dat jullie dit (eindelijk) activeren. Als ik naar algemeen > info ga dan staat daar “T-Mobile NL 28.5.8”. Ik draai nu op iOS 11 beta en daar staat hij dus al hoger dan dat jullie aangeven. Werkt het hier ook mee? Ik probeerde het net even maar schakelde gewoon terug op 3G.
Reputatie 3
Schuurbiers.1984:

Goed dat je in elk geval, jouw iPhone 7 Plus even hebt uitgezet en na een paar minuten weer aan.
Dan staan in elk geval, alle netwerkinstellingen weer helemaal goed.

VoLTE (bellen via 4G) is zins vandaag geactiveerd voor alle T-Mobile klanten met een iPhone 6 (plus), iPhone 6s (plus) en iPhone 7 (plus).
Veel van deze klanten moeten waarschijnlijk nog de aanbiedersupdate uit laten voeren, om gebruik te kunnen maken van VoLTE.
Hierdoor is de groep klanten die hier al gebruik van kunnen maken klein, ook omdat de grootste groep een Android toestel in hun bezit hebben, waarvoor VoLTE nog niet beschikbaar is gesteld.
Daarom zul je ook in de meeste gevallen, gewoon nog bellen via het vertrouwde 3G netwerk, omdat diegene die je belt nog geen gebruik kan maken van deze dienst.
VoLTE is geactiveerd voor alle iPhone klanten vanaf iPhone 6, dus daar hoef je geen drukte om te maken, want dat zit wel goed.

MrkSmt:

Zeer goede vraag!
Je zou denken, dat het dan bij jouw standaard zou moeten werken.
Maar of dat al in IOS 11 beta al kan, durf ik je eerlijk gezegd niet te vertellen.
Hopelijk kan een netwerkspecialist van T-Mobile daar meer uitsluitsel over geven.

VoLTE (bellen via 4G) heeft echter ook een aantal nadelen.
Als je wilt profiteren van optimale spraakkwaliteit moeten beide gesprekspartners VoLTE geactiveerd hebben staan.
Alleen in die gevallen kan er een rechtstreekse verbinding op het netwerk worden gelegd die volledig packed switched is.
Als T-Mobile klant, heb je dus alleen de betere gesprekskwaliteit als de andere persoon ook VoLTE via T-Mobile geactiveerd heeft, en daarnaast ook een iPhone 6 of nieuwer heeft.


Betekent dit dat VoLTE niet werkt wanneer er tussen providers wordt gebeld? Ook al heeft de andere persoon (die dus op een ander netwerk is aangesloten) wel VoLTE geactiveerd?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi allemaal,

Ik citeer even het bericht van mijn collega David die hij zojuist heeft geplaatst in het algemene topic hierover:

VoLTE van T-Mobile is nog niet geactiveerd voor iPhone. De informatie op iCulture klopt niet in dit geval, daar zijn wij van op de hoogte. De "ruis" waar MichelD4 het over heeft is in dit geval dat wij aangeven dat de informatie niet klopt, dat lijkt mij vanuit ons vrij duidelijk. Sorry als er voor verwarring is gezorgd door de berichten van MichelD4 (ondertussen door hem verwijderd) hierboven, maar (zoals Kaassausje al aangaf) is Tabali een medewerker en is hij dus ook op de hoogte van het actuele nieuws en alles wat er wel en niet bij T-Mobile werkt en speelt.

Later vandaag zal ik hier nog uitgebreider op inhaken, maar ik wilde dit alvast even delen, om verdere verwarring te voorkomen.


In het al lopende topic over dit onderwerp zal later vandaag dus meer uitleg worden gegeven. Om het forum overzichtelijk te houden, sluit ik dit topic. Vragen kun je stellen in het algemene topic.