Beantwoord

Bereik 4G, server onbereikbaar, Icap fout

• 25 maart 2017
  • 7 reacties
  • 262 Bekeken

Hoi!
De afgelopen 2 weken heb ik steeds slechter bereik met mijn iPhone 5s op het 4G netwerk. Voorheen was dit thuis optimaal (5bolletjes) en nu eigenlijk altijd 3 bolletjes. Pagina's worden heel langzaam of zelfs niet geladen. Regelmatig krijg ik de melding dat de server niet bereikbaar is en een Icap protocol fout. Ik kan hier verder ook niks over vinden op internet.
Hebben jullie enig idee waar dit mee te maken kan hebben?
De dekking op mijn adres zou gewoon goed moeten zijn.. soms schakel ik even over op 3G omdat dit bereik dan iets beter is (maar alsnog langzaam..)

Met vriendelijke groet,
Milou
icon

Beste antwoord door MichelD4 25 maart 2017, 12:20

Beste Milou,

Welkom op het forum van T-Mobile!

Heel vervelend, dat je problemen ervaart met het internet en 4G op je iPhone 5S.
Terwijl je normaal gesproken geen problemen van ondervind, en je thuis altijd vol bereik hebt van het 4G netwerk.

Gelukkig valt hier wat aan te doen, waarmee hopelijk het probleem verholpen wordt.
Zodat je weer goed gebruik kunt maken van het internet op je Iphone 5S, en tevens weer een optimale dekking ervaart van het 4G netwerk.

Doe het volgende:

1 > Ga naar Instellingen op je iPhone.
2 > Kies vervolgens voor Algemeen.
3 > Scrol vervolgens helemaal naar beneden, en selecteer Stel opnieuw in.
4 > Nu kun je kiezen uit verschillende opties.
5 > In jouw geval kies je voor Herstel netwerkinstellingen.
6 > Voer je toestelcode in (als je die hebt ingesteld).
7 > Volg nu de stappen die worden aangegeven.
8 > Nadat je akkoord hebt gegeven, zal je iPhone 5S de netwerkinstellingen gaan ressetten, en zal je iphone vervolgens uit gaan en zich daarna weer automatisch gaan opstarten.
9 > Voer je pincode van je simkaart in, en laat je iPhone even goed contact maken met het netwerk van T-Mobile.

Als het goed is, zou alles nu weer als vanouds moeten werken.
Ook het bereik van het 4G netwerk zou weer goed moeten zijn.

Gouden tip als slot: Zet je iPhone 5S minimaal 1 a 2 keer per week helemaal uit (bijvoorbeeld als je gaat slapen) voor minimaal 15 minuten of langer.
Daarna (als je weer wakker wordt) zet je hem weer aan.
Hiermee voorkom je vaak de problemen die jij nu ervaart, omdat je simkaart elke keer als je jouw iPhone aanzet, weer goed op het mobiele netwerk wordt gezet en eventuele updates krijgt.

Let wel: bij storingen of werkzaamheden op het T-Mobile Netwerk zelf, geldt bovenstaande niet.

Laat even weten of alles is gelukt, want daar ben ik wel benieuwd naar.
En geniet van het mooie lenteweer buiten, zeker nu het weekend is.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Beste Milou,

Welkom op het forum van T-Mobile!

Heel vervelend, dat je problemen ervaart met het internet en 4G op je iPhone 5S.
Terwijl je normaal gesproken geen problemen van ondervind, en je thuis altijd vol bereik hebt van het 4G netwerk.

Gelukkig valt hier wat aan te doen, waarmee hopelijk het probleem verholpen wordt.
Zodat je weer goed gebruik kunt maken van het internet op je Iphone 5S, en tevens weer een optimale dekking ervaart van het 4G netwerk.

Doe het volgende:

1 > Ga naar Instellingen op je iPhone.
2 > Kies vervolgens voor Algemeen.
3 > Scrol vervolgens helemaal naar beneden, en selecteer Stel opnieuw in.
4 > Nu kun je kiezen uit verschillende opties.
5 > In jouw geval kies je voor Herstel netwerkinstellingen.
6 > Voer je toestelcode in (als je die hebt ingesteld).
7 > Volg nu de stappen die worden aangegeven.
8 > Nadat je akkoord hebt gegeven, zal je iPhone 5S de netwerkinstellingen gaan ressetten, en zal je iphone vervolgens uit gaan en zich daarna weer automatisch gaan opstarten.
9 > Voer je pincode van je simkaart in, en laat je iPhone even goed contact maken met het netwerk van T-Mobile.

Als het goed is, zou alles nu weer als vanouds moeten werken.
Ook het bereik van het 4G netwerk zou weer goed moeten zijn.

Gouden tip als slot: Zet je iPhone 5S minimaal 1 a 2 keer per week helemaal uit (bijvoorbeeld als je gaat slapen) voor minimaal 15 minuten of langer.
Daarna (als je weer wakker wordt) zet je hem weer aan.
Hiermee voorkom je vaak de problemen die jij nu ervaart, omdat je simkaart elke keer als je jouw iPhone aanzet, weer goed op het mobiele netwerk wordt gezet en eventuele updates krijgt.

Let wel: bij storingen of werkzaamheden op het T-Mobile Netwerk zelf, geldt bovenstaande niet.

Laat even weten of alles is gelukt, want daar ben ik wel benieuwd naar.
En geniet van het mooie lenteweer buiten, zeker nu het weekend is.
Hee,
Bedankt voor het uitgebreide antwoord! Ik heb de stappen doorlopen en mijn mobiel ook een tijd uit gehad. Maar geen succes.. 4G blijft op 3 bolletjes en net heb ik een hele tijd geprobeerd in te loggen op dit forum maar kreeg steeds de melding 'safari heeft te vaak moeten doorverwijzen' zwaar frustrerend.
Heb ook mijn website data en geschiedenis al geleegd. Maar als nog kan niet altijd de pagina geopend worden.
Enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Groetjes,
Milou
Reputatie 7
Badge +20
Hey Milou,

Jammer dat het nog niet opgelost is! :S

Bedoel je met 'website data en geschiedenis' ook dat je de cache hebt geleegd? Anders zou ik je dat graag alsnog willen aanraden, wellicht verhelpt dat het probleem! Op deze pagina vind je hier instructies voor, dan zou het legen goed moeten lukken. Kun je dit proberen en laten weten of het is gelukt?

Ik heb ook gelijk gekeken of er misschien iets met jouw databundel of abonnement is, maar dat is niet het geval. Heb je ook al eens gekeken of misschien een andere internetbrowser wél goed werkt? Dan kunnen we ook wat beter nagaan waar het probleem ontstaat. Het lijkt mij erg stug, maar je kunt nog even testen of het misschien aan de simkaart ligt. Het probleem klinkt echter wel echt alsof het aan Safari ligt, maar het liefst sluiten we toch zoveel mogelijk uit!

Laat je ons weten wat de resultaten zijn en of het nu wel goed werkt? We zijn erg benieuwd! 🙂
Hoi!
Ik heb ook de cache geleegd. Aan mijn simkaart ligt het denk ik niet, want toen ik 2 jaar geleden een bonnement bij jullie
afsloot heb ik een nieuwe gekregen die ook niet geknipt hoefde te worden.
Met een andere webbrowser heb ik dezelfde problemen en het is haast onmogelijk om in te loggen op dit forum omdat de server te vaak is doorverwezen of de 'iCap foutmelding'. Dat heeft dus allemaal met beveiliging te maken.. zou het kunnen liggen aan de 'extra veilig online' bundel die ik sinds de verlenging van mijn abonnement heb? Graag zou ik deze dan willen verwijderen.. want ik las dat dat ook de oorzaak zou kunnen zijn dat ik geen routekaarten kan zien?

Mvg,
Milou
Reputatie 7
Badge +20
Hey Milou,

Dat zou inderdaad kunnen, we hebben het nog niet ervaren met websites, maar wel met bepaalde apps. Ik heb de bundel dan ook voor jou uitgeschakeld en ben erg benieuwd of dit geholpen heeft! Zou je het nu nog eens kunnen testen?

Heb je wel een nieuwe simkaart of is deze simkaart 2 jaar oud? Anders zou ik de simkaart toch alsnog even testen, als het uitschakelen van de bundel geen effect heeft. Het kan namelijk ook zo zijn dat de simkaart vuil of beschadigd is of niet goed in het slot zit. Dit zijn allemaal redenen die voor problemen zouden kunnen zorgen!

We horen graag van je of het nu wel werkt! 🙂
Bedankt voor het uitschakelen van de bundel. Ik krijg gelukkig niet meer de melding dat de server niet bereikbaar is of de Icap foutmelding, inloggen op het forum gaat nu ook prima en de kaarten via routeplanner worden weer geladen. Ik denk dat dit dus wel te maken had met de beveiliging van die bundel.
Mijn 4G reageert iets sneller, maar ontvangst blijft slecht (3 bolletjes).
Ik heb de simkaart even opnieuw erin gedaan, maar dat maakt verder geen verschil.
Ik ben in ieder geval blij dat ik weer alle pagina's op internet kan laden en mocht de snelheid weer erg verslechteren dan zal ik contact met jullie opnemen.
Bedankt in ieder geval voor de hulp!!
Reputatie 7
Badge +20
Fijn om te horen dat het heeft geholpen! 🙂 Als ik je in de toekomst nog kan helpen, laat het gerust weten!

Reageer