Beantwoord

Bereik - netwerk op thuislocatie

  • 28 juni 2018
  • 4 reacties
  • 530 Bekeken

Reputatie 1
Ik ben al geruime tijd klant bij T-mobile en heb al een aantal keren aangegeven dat ik thuis problemen heb met het bereik. Dit komt gedeeltelijk door mijn huis, maar meer nog door de dekking van T-mobile.

De afgelopen tijd heb ik mijn 'issues' genoteerd en nu ik zakelijk gezien beter bereikbaar moet zijn begint het vervelend te worden dat mijn bereikbaarheid achter blijft. Niet alleen thuis, maar nu ook geregeld onderweg in de trein.

Zaterdag 9 juni zat ik bij buren in de tuin en had ik de meeste tijd helemaal geen bereik, soms met moeite 1 streepje.

Woensdag 13 juni zat ik in een zakelijk gesprek en tussen station Amsterdam Muiderpoort en Amsterdam CS viel de verbinding weg terwijl ik voldoende bereik zou hebben volgens mij telefoon. Datzelfde gaf mijn gesprekspartner aan bij hem.

Thuis heb ik in de woonkamer en keuken vaak geen bereik. Als ik wil bellen moet ik al naar de 1e verdieping aan de voorkant van het huis of zelfs naar zolder, wat lastig is als ik op de laptop aan het werk ben beneden.

In mei was mijn databundel verbruikt doordat de kinderen iets te veel op de telefoon hadden zitten spelen. Ik weet het, nogal ouderwets, maar heb op dit moment 3 GB data. Voorheen ging het internet dan op lage snelheid door, maar nu moest ik er via dit forum achterkomen dat T-mobile dit eenzijdig standaard uit had gezet en ik dit zelf aan moest zetten. Dit terwijl T-mobile schermt met 'Altijd online - ook wanneer je bundel op is'.

Vrijdag 22 juni was ik wederom slecht bereikbaar thuis, zo slecht zelfs dat ik 50 minuten nadat ik gebeld was een bericht kreeg dat ik een gemiste oproep had. Dit was van mijn vrouw die op schoolreisje mee was en mij op de hoogte zou houden van de tijd dat ze terug zouden zijn. Daarnaast kregen wij beide pas elkaars whatsapp berichten nadat we op de wifi thuis zaten.

Dinsdag 26 juni had ik zomaar 3 van de 4 streepjes bereik thuis, maar toch werd ik uit mijn telefoongesprek gegooid. Dit was een zakelijk gesprek over verzekeringen, maar het zou niet uit moeten maken of het een zakelijk of privé gesprek is. Bereik zou beter moeten zijn. Dit ook omdat T-mobile reclame maakt dat ze het beste geteste netwerk hebben en ook het snelste netwerk.

Ik mag mijn abonnement verlengen, maar twijfel door bovenstaande nogal en ben andere providers/abonnementen aan het bekijken. Toch ben ik niet geheel ontevreden, ik ben altijd goed geholpen en zit niet voor niks zo lang bij T-mobile.

Wat kan T-mobile voor mij betekenen hierin?

Met vriendelijke groet,
Dennis
icon

Beste antwoord door Sam- 28 juni 2018, 14:32

Hallo Bennekde,

We helpen je graag om je ervaring op ons netwerk te verbeteren. Ik ben daarom direct in het systeem gaan kijken naar het meest recente onderzoek die door onze netwerkspecialisten is gedaan.

In het systeem zie ik dat er inderdaad verschillende onderzoeken hebben plaatsgevonden naar de dekking op jouw thuislocatie. Echter is de laatste onderzoek in 2015 gedaan, bijna 3 jaar geleden dus. In de tussentijd is er veel op ons netwerk veranderd. Heb je in de tussentijd andere toestellen in gebruik genomen? Heb je nu nog de mogelijkheid om tijdelijk een ander toestel te testen? Hiermee kunnen we uitsluiten dat dit niet wordt veroorzaakt door jouw huidige telefoon.

We willen je natuurlijk graag behouden als klant, je bent al zo lang lid van team Magenta! Als je de instructies in dit topic doorneemt en uiteindelijk terecht komt bij de dekkingsklacht, dan kunnen onze collega's van de netwerkafdeling nogmaals de dekking op jouw thuislocatie onderzoeken en aangeven of er op korte termijn verbeteringen gepland zijn.

Het bovenstaande is uiteraard niet direct een oplossing, maar ik ben er wel van overtuigd dat als we hier samen mee aan de slag gaan we er zeker uit gaan komen Dennis. Ik ben erg benieuwd naar je reactie, laat ons weten als je aanvullende vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebt!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo Bennekde,

We helpen je graag om je ervaring op ons netwerk te verbeteren. Ik ben daarom direct in het systeem gaan kijken naar het meest recente onderzoek die door onze netwerkspecialisten is gedaan.

In het systeem zie ik dat er inderdaad verschillende onderzoeken hebben plaatsgevonden naar de dekking op jouw thuislocatie. Echter is de laatste onderzoek in 2015 gedaan, bijna 3 jaar geleden dus. In de tussentijd is er veel op ons netwerk veranderd. Heb je in de tussentijd andere toestellen in gebruik genomen? Heb je nu nog de mogelijkheid om tijdelijk een ander toestel te testen? Hiermee kunnen we uitsluiten dat dit niet wordt veroorzaakt door jouw huidige telefoon.

We willen je natuurlijk graag behouden als klant, je bent al zo lang lid van team Magenta! Als je de instructies in dit topic doorneemt en uiteindelijk terecht komt bij de dekkingsklacht, dan kunnen onze collega's van de netwerkafdeling nogmaals de dekking op jouw thuislocatie onderzoeken en aangeven of er op korte termijn verbeteringen gepland zijn.

Het bovenstaande is uiteraard niet direct een oplossing, maar ik ben er wel van overtuigd dat als we hier samen mee aan de slag gaan we er zeker uit gaan komen Dennis. Ik ben erg benieuwd naar je reactie, laat ons weten als je aanvullende vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebt!
Reputatie 1
Hoi Issam,

Dank voor je reactie. Ik heb alles doorlopen die in de instructies van het andere topic (waar je naar linkt) staan.

Voor zover ik kan zien maak ik geen gebruik van een oude simkaart (die van mij begint met 8931163200). De kruistest heb ik al eens uitgevoerd. Ten tijde van het allereerste probleem had ik een iPhone 4, 2 jaar geleden een iPhone 6S gekocht en ook daar problemen met de dekking. Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem met haar iPhone 6S. Ook zij had 2 jaar geleden nog een iPhone 4.

Wanneer ik kijk op de sturingspagina en de dekkingskaart dan zie ik daar geen storingen en/of werkzaamheden. De dekkingskaart laat volledige dekking zien.

Ondanks alles wil ik wel graag bij T-mobile blijven. Ik zit al te kijken naar een nieuw Unlimited abonnement, maar wil niet nog 2 jaar slecht bereik.

Groet,
Dennis
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Dennis,

Bedankt dat je de tijd en moeite hebt genomen om het topic door te nemen!

Ik zag inderdaad dat je geen gebruik maakte van een verouderde simkaart. Je huidige simkaart is net iets ouder dan 2 jaar, dus die zou nog goed moeten werken. Omdat de dekking goed hoort te zijn en je toestel ook goed moet werken zal dit verder onderzocht moeten worden. Zou je daarom via de dekkingskaart kunnen aangeven dat je een probleem hebt met het netwerk en dat je hier terugkoppeling over wil ontvangen? Onze collega's gaan de dekking dan controleren en zullen jou dan van een terugkoppeling voorzien.

We gaan er samen uit komen Dennis!
Reputatie 1
Hoi Issam,

Zojuist gedaan. Ik wacht de terugkoppeling af.

Dank voor je reacties.

Groet,
Dennis

Reageer