De afgelopen tijd heb ik mijn 'issues' genoteerd en nu ik zakelijk gezien beter bereikbaar moet zijn begint het vervelend te worden dat mijn bereikbaarheid achter blijft. Niet alleen thuis, maar nu ook geregeld onderweg in de trein.
Zaterdag 9 juni zat ik bij buren in de tuin en had ik de meeste tijd helemaal geen bereik, soms met moeite 1 streepje.
Woensdag 13 juni zat ik in een zakelijk gesprek en tussen station Amsterdam Muiderpoort en Amsterdam CS viel de verbinding weg terwijl ik voldoende bereik zou hebben volgens mij telefoon. Datzelfde gaf mijn gesprekspartner aan bij hem.
Thuis heb ik in de woonkamer en keuken vaak geen bereik. Als ik wil bellen moet ik al naar de 1e verdieping aan de voorkant van het huis of zelfs naar zolder, wat lastig is als ik op de laptop aan het werk ben beneden.
In mei was mijn databundel verbruikt doordat de kinderen iets te veel op de telefoon hadden zitten spelen. Ik weet het, nogal ouderwets, maar heb op dit moment 3 GB data. Voorheen ging het internet dan op lage snelheid door, maar nu moest ik er via dit forum achterkomen dat T-mobile dit eenzijdig standaard uit had gezet en ik dit zelf aan moest zetten. Dit terwijl T-mobile schermt met 'Altijd online - ook wanneer je bundel op is'.
Vrijdag 22 juni was ik wederom slecht bereikbaar thuis, zo slecht zelfs dat ik 50 minuten nadat ik gebeld was een bericht kreeg dat ik een gemiste oproep had. Dit was van mijn vrouw die op schoolreisje mee was en mij op de hoogte zou houden van de tijd dat ze terug zouden zijn. Daarnaast kregen wij beide pas elkaars whatsapp berichten nadat we op de wifi thuis zaten.
Dinsdag 26 juni had ik zomaar 3 van de 4 streepjes bereik thuis, maar toch werd ik uit mijn telefoongesprek gegooid. Dit was een zakelijk gesprek over verzekeringen, maar het zou niet uit moeten maken of het een zakelijk of privé gesprek is. Bereik zou beter moeten zijn. Dit ook omdat T-mobile reclame maakt dat ze het beste geteste netwerk hebben en ook het snelste netwerk.
Ik mag mijn abonnement verlengen, maar twijfel door bovenstaande nogal en ben andere providers/abonnementen aan het bekijken. Toch ben ik niet geheel ontevreden, ik ben altijd goed geholpen en zit niet voor niks zo lang bij T-mobile.
Wat kan T-mobile voor mij betekenen hierin?
Met vriendelijke groet,
Dennis
Beste antwoord door Sam-
Hallo Bennekde,
We helpen je graag om je ervaring op ons netwerk te verbeteren. Ik ben daarom direct in het systeem gaan kijken naar het meest recente onderzoek die door onze netwerkspecialisten is gedaan.
In het systeem zie ik dat er inderdaad verschillende onderzoeken hebben plaatsgevonden naar de dekking op jouw thuislocatie. Echter is de laatste onderzoek in 2015 gedaan, bijna 3 jaar geleden dus. In de tussentijd is er veel op ons netwerk veranderd. Heb je in de tussentijd andere toestellen in gebruik genomen? Heb je nu nog de mogelijkheid om tijdelijk een ander toestel te testen? Hiermee kunnen we uitsluiten dat dit niet wordt veroorzaakt door jouw huidige telefoon.
We willen je natuurlijk graag behouden als klant, je bent al zo lang lid van team Magenta! Als je de instructies in dit topic doorneemt en uiteindelijk terecht komt bij de dekkingsklacht, dan kunnen onze collega's van de netwerkafdeling nogmaals de dekking op jouw thuislocatie onderzoeken en aangeven of er op korte termijn verbeteringen gepland zijn.
Het bovenstaande is uiteraard niet direct een oplossing, maar ik ben er wel van overtuigd dat als we hier samen mee aan de slag gaan we er zeker uit gaan komen Dennis. Ik ben erg benieuwd naar je reactie, laat ons weten als je aanvullende vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebt!
Bekijk origineel
We helpen je graag om je ervaring op ons netwerk te verbeteren. Ik ben daarom direct in het systeem gaan kijken naar het meest recente onderzoek die door onze netwerkspecialisten is gedaan.
In het systeem zie ik dat er inderdaad verschillende onderzoeken hebben plaatsgevonden naar de dekking op jouw thuislocatie. Echter is de laatste onderzoek in 2015 gedaan, bijna 3 jaar geleden dus. In de tussentijd is er veel op ons netwerk veranderd. Heb je in de tussentijd andere toestellen in gebruik genomen? Heb je nu nog de mogelijkheid om tijdelijk een ander toestel te testen? Hiermee kunnen we uitsluiten dat dit niet wordt veroorzaakt door jouw huidige telefoon.
We willen je natuurlijk graag behouden als klant, je bent al zo lang lid van team Magenta! Als je de instructies in dit topic doorneemt en uiteindelijk terecht komt bij de dekkingsklacht, dan kunnen onze collega's van de netwerkafdeling nogmaals de dekking op jouw thuislocatie onderzoeken en aangeven of er op korte termijn verbeteringen gepland zijn.
Het bovenstaande is uiteraard niet direct een oplossing, maar ik ben er wel van overtuigd dat als we hier samen mee aan de slag gaan we er zeker uit gaan komen Dennis. Ik ben erg benieuwd naar je reactie, laat ons weten als je aanvullende vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebt!