Beantwoord

Bereik slecht in huis (Amsterdam)

  • 2 november 2016
  • 7 reacties
  • 493 Bekeken

Onlangs heb ik een t-mobile abonnement aangeschaft. Waar voorheen het bereik prima was met een andere provider, heb ik nu slechts 1 of 2 streepjes en valt de verbinding vaak weg. Ik heb al met 2 andere toestellen geprobeerd, maar het bereik blijft slecht. Mijn postcode is 1051XV.

Wat kan er worden gedaan om dit op te lossen? Ik werk vaak thuis dus slecht bereik is dan erg vervelend.
icon

Beste antwoord door Amy 3 november 2016, 09:58

Hey Nickelback83,

Tof dat Pilovali je al meer informatie heeft gegeven. Zoals hij ook aangeeft is 4G met 1 streepje al heel stabiel. Je zou daar gewoon hoge snelheden op moeten kunnen halen. Zou je wellicht eens een speedtest willen uitvoeren? Ik ben benieuwd naar de snelheden die je haalt!

Verder kan een verminderde dekking, met verschillende dingen te maken hebben. Dekking kan bijvoorbeeld beïnvloed worden door isolatie van een huis of betonnen muren. Daardoor kun je soms binnenshuis een mindere dekking ervaren. Merk je ook echt problemen wanneer je aan het bellen bent bijvoorbeeld?

Zou je dit forumtopic eens door willen nemen? Het staat vol met tips voor als je netwerkproblemen hebt. Wanneer de problemen blijven dan kun je via de dekkingskaart een melding maken. Een netwerkspecialist neemt de melding dan in onderzoek en neemt vervolgens contact met je op om de uitkomst en een eventuele oplossing te bespreken.

Hopelijk kun je hier mee uit de voeten! Wil je ons op de hoogte houden hier?:?
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Ik heb gekeken op de dekkingskaart, en hoogst gemeten snelheid zit tussen 30 en 50 Mbps in, op 4G. De dekking hoort dus prima te zijn.

Even een paar vraagjes:
- Heb je dit op 2G, 3G of 4G?
- Als je buiten je huis staat, is de dekking dan wel voldoende?
- Heb je dit overal, of alleen op het aangegeven postcode adres?

Groet,
Ik heb normaal gesproken mn wifi aanstaan, dus dan automatisch geen 3g/4g verbinding (toch?). Als ik wifi uitzet zit ik op 4g. Ik blijf slechts 1 streepje houden.
Wanneer ik buiten ga staan ga ik naar 2 streepjes. Wanneer ik honderd meter loop wordt het signaal beter met 3 streepjes of meer.
Ik heb dit alleen op het aangegeven postcode adres.

Ter verduidelijking; het gaat mij thuis dan ook met name om spraak (bellen). Voor internet heb ik hier toch wifi.
Reputatie 6
Badge +17
Als je wifi aan hebt staan, dan heeft je telefoon normaal gesproken gewoon verbinding met 4G, maar dan is de data verbinding niet actief. Het maakt bij 4G niet uit als je 1 streepje of 5 streepjes hebt, het werkt allemaal even stabiel.

Als je je telefoon handmatig op Alleen-3G zet, hoeveel streepjes heb je binnen je huis en buiten je huis?
Ik zie dat de mast best ver van je huis is, dus het kan zijn dat een flat of isolatiemateriaal het signaal blokkeert.

Groet,
4g of 3g lijkt niet veel uit te maken (heb geswitched in instellingen en per optie 30 seconden gewacht of het signaal beter/slechter werd). Sterker nog, ik heb 'm op 4g staan qua instellingen maar hij geeft aan op 3g te zitten als ik binnenshuis ben, maar buiten springt hij dan naar 4g.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Nickelback83,

Tof dat Pilovali je al meer informatie heeft gegeven. Zoals hij ook aangeeft is 4G met 1 streepje al heel stabiel. Je zou daar gewoon hoge snelheden op moeten kunnen halen. Zou je wellicht eens een speedtest willen uitvoeren? Ik ben benieuwd naar de snelheden die je haalt!

Verder kan een verminderde dekking, met verschillende dingen te maken hebben. Dekking kan bijvoorbeeld beïnvloed worden door isolatie van een huis of betonnen muren. Daardoor kun je soms binnenshuis een mindere dekking ervaren. Merk je ook echt problemen wanneer je aan het bellen bent bijvoorbeeld?

Zou je dit forumtopic eens door willen nemen? Het staat vol met tips voor als je netwerkproblemen hebt. Wanneer de problemen blijven dan kun je via de dekkingskaart een melding maken. Een netwerkspecialist neemt de melding dan in onderzoek en neemt vervolgens contact met je op om de uitkomst en een eventuele oplossing te bespreken.

Hopelijk kun je hier mee uit de voeten! Wil je ons op de hoogte houden hier?:?
Hoi Amy,
Het gaat mij niet om de 4g verbinding. Mijn wifi dekt dat. Het gaat mij puur om bellen / spraak. Ons gebouw bestaat niet uit betonnen muren, het betreft een gebouw van rond 1900. Overigens is het zelfs zo dat wanneer ik bij het raam sta, of net buiten mijn woning dat de verbinding soms gewoon wegvalt. Aan ons gebouw kan het dus niet liggen....
Ik heb het forumtopic wat je stuurde doorgenomen, maar ik kom er niet verder mee. Ik zal een melding maken via de dekkingskaart.
Reputatie 7
Badge +20
Hi nickelback83,

Dankjewel voor je reactie. Ik zie dat het gelukt is om een dekkingsklacht in te dienen. Ik ben ervan overtuigd dat mijn collega's van de netwerkafdeling dit zo snel mogelijk zullen onderzoeken zodat ze jou van een oplossing kunnen voorzien.

Als je in de tussentijd andere vragen hebt, laat het mij dan weten. 🙂

Reageer