Vraag

Bereik valt steeds weg

• 12 december 2014
  • 11 reacties
  • 1608 Bekeken

Beste, Ik heb nou een week of 3 last van het feit dat me bereik steeds weg valt van me telefoon en dat ik mijn
telefoon helemaal uit moet schakelen om weer verbinding te krijgen. ik heb deze de sim in een ander toestel gedaan en hier heb ik het zelfde geval mee. is er niets met mijn sim-kaart of zo. best vervelend als je je telefoon zakelijk gebeurt en je kan of bent niet bereikbaar. ik hoop dat het snel wordt opgelost.

gr jimmy

11 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hey Jimmy,

Van harte welkom op het T-Mobile Forum. :)

Goed dat je dit bij ons aangeeft, want dit is uiteraard niet de bedoeling. Het eerste wat ik heb gecontroleerd is de dekking op jouw thuislocatie. De dekking is voldoende en er zijn geen storingen bekend in jouw omgeving, dus het zou niet aan het netwerk kunnen liggen. Je gaf zelf aan dat je jouw simkaart al in een ander toestel had uitgeprobeerd en dat het probleem daarmee niet werd opgelost. Ik verwacht daarom dat dit toch wordt veroorzaakt door jouw simkaart.

Na een kijkje genomen te hebben in het systeem zie ik dat je deze simkaart al meer dan 2 jaar gebruikt. Misschien is het dan toch tijd voor een vervangende simkaart. Ik heb je gelijk kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd die je binnen 3 werkdagen binnen krijgt. Als je deze hebt ontvangen dan kan je de simkaart via My T-Mobile activeren. Zou je het met de nieuwe simkaart willen uitproberen en ons laten weten wat de resultaten zijn?

Ik ben erg benieuwd Jimmy. 😉
hallo,

ik en mijn vrouw hebben hier ook last van , dat kan dus niet aan het toestel en of simkaart liggen en er zijn geen storingen
Ook ik ervaar de laatste tijd ( 3 weken of zo ) problemen..
Tijdens het surfen is er opeens geen data overdracht meer te bespeuren....doe ik data overdracht uit...en dan weer aan..nog steeds niets.
Na verloop van tijd valt het gehele bereik ook weg...of valt de telefoon uit en gaat ie niet meer aan...tenzij ik em aansluit op netstroom.

Mijn telefoon..een Samsung Galaxy S4.. Android 4.4.2.
Weet niet of het ook kan liggen aan de laatste firmware update...want sindsdien vind ik mijn telefoon ook raar functioneren. Wordt snel warm....gaat sneller leeg.
Heb toevallig gisteravond een factory reset gedaan om te kijken of dat enigzins de problemen zou verhelpen maar ook dat mocht neit baten.
Alhoewel...
Ik zit het forum even door te lezen en zie verscheidene topics van mensen met hetzelfde probleem en dat het waarschijnlijk komt door oude sim kaarten.
Ik denk dat ik dan zeker geen uitzondering ben aangezien de sim-kaart die ik nu gebruik uit 2003/2004 komt.
Reputatie 5
@Dennis de k,

Ik heb jouw telefoonnummer er zojuist bij gepakt en zie dat je problemen ervaart rondom Oldenzaal. Op dit moment zijn we druk bezig met het uitrollen van 4G in deze omgeving waar je wat hinder van kunt ervaren. Ook is er een storing gaande in het gebied die op dit moment reeds in onderzoek is. Ik raad je aan om ook jouw persoonlijke ervaringen kenbaar te maken via de dekkingskaart op de T-Mobile website zodat mijn collega's van de afdeling Netwerk dit mee kunnen nemen in het onderzoek.

@LongJoy,

Wat vreemd dat de data zomaar wegvalt en dan ook helemaal niet meer terugkomt. Ik heb je een nieuwe simkaart toegestuurd om na te gaan of de dataproblemen hiermee worden verholpen. Ik verneem graag van je of dit heeft geholpen zodra je de nieuwe sim in gebruik hebt genomen.

Wat betreft het uitvallen van je toestel raad ik aan om even na te gaan of er een nieuwe software/ firmware-update beschikbaar is.

@LongJoy,

Wat vreemd dat de data zomaar wegvalt en dan ook helemaal niet meer terugkomt. Ik heb je een nieuwe simkaart toegestuurd om na te gaan of de dataproblemen hiermee worden verholpen. Ik verneem graag van je of dit heeft geholpen zodra je de nieuwe sim in gebruik hebt genomen.

Wat betreft het uitvallen van je toestel raad ik aan om even na te gaan of er een nieuwe software/ firmware-update beschikbaar is.

4.4.2 is de laatste update. Samsung brengt de laatste tijd veelal minieme updates uit waarbij het versie nummer op 4.4.2 blijft staan. Ik weet nu ook niet of het de update van Samsung is...of die van Tmobile zelf want tis een heel irritante bug waarbi het toestel ( net zoals nu net 5 minuten geleden ) vanuit het neits uitvalt...en als ik em aanzet heeft ie maar 4 a 5 % accu over terwijl hij 10 min geleden nog op de 30+ zat.
En wanneer je het toestel terugzet naar de fabrieksinstellingen en wanneer je een verse dus zonder apps installatie erop hebt staan ervaar je deze problemen ook? Heb je ook al eens een andere accu geprobeerd?
En wanneer je het toestel terugzet naar de fabrieksinstellingen en wanneer je een verse dus zonder apps installatie erop hebt staan ervaar je deze problemen ook? Heb je ook al eens een andere accu geprobeerd?

Fabrieksinstellingen heb ik van het weekend 2x gedaan.
Maarrr the problem has been solved.

Allereerst bedankt voor het toesturen van de nieuwe simkaart. Ik heb eindelijk 4g op mijn telefoon. Niet dat ik last had van een trage snelheid...zat veelal op H/H+ dus heb daar vrij weinig over te klagen..alleen is 10 jaar best lang voor een simkaart en dus kon ik niet optimaal genieten van wat T mobile mij aan kon bieden.

Ten tweede.....de accu was het probleem. Net een nieuwe gehaald...de oude was helemaal 'opgezet'. Krijg je als ie dus te warm wordt.. In de winkel keken ze er ook raar van op dus ben benieuwd hoe het nu gaat lopen.

Thanks T mobile.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi LongJoy,

Dat is goed om te horen. Begrijp ik goed dat het porbleem met betrekking tot het netwerk nu is opgelost? Anders horen we het graag van je!

Voor andere vragen of onduidelijkheden kan je uiteraard ook bij ons terecht. We staan je graag te woord.

Bedankt voor het delen van je oplossing! 😉
Ik heb ook steeds geen bereik! me telefoon staat bijna de hele dag op zoeken. als ik thuis ben ontvang ik wel gewoon wifi. ik heb mijn telefoon al 3 keer naar de verzekering opgestuurd en die zegt nu dat het aan mijn simkaart ligt. ik heb namelijk zowel in amsterdam als in heerhugowaard ( ligt 45 min van elkaar vandaan) steeds geen bereik. mijn simkaart is ook al een aantal jaar oud en las in het forum hierboven dat het daaraan kon liggen.

mvg,

nadine
Hallo Nadine,

Super vreemd dat je problemen met de verbinding ervaart. Het kan kloppen dat je thuis alleen verbonden bent met WiFi omdat je toestel automatisch voor het sterkste netwerk kiest. Ik zie in het systeem terug dat je maandelijks een sms bericht hebt ontvangen met de melding dat het internet verbruik volledig is opgemaakt, waarschijnlijk maakt je toestel wel verbinding met internet. Je hebt vanaf 2011 de huidige simkaart in gebruik. Je geeft aan dat je steeds geen bereik hebt, staat er dan zoeken in het scherm of wat zie je dan precies?

Je kan er gemakkelijk achter komen of het aan je simkaart ligt door deze in een ander toestel te testen. Indien het aan je simkaart ligt dan kan je via My T-Mobile een nieuwe simkaart bestellen.

Reageer