Beantwoord

Bij bellen oproep binnen seconde beëindigd


Hoi,

Ik zie dat iemand eens eerder dit probleem had.
Als ik probeer te bellen dan wordt binnen 1 seconden de oproep beeindigd.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik heb simkaart opnieuw erin gedaan, batterij, zelfs een telefoon reboot.
ik kan gebeld worden en opnemen, ik kan sms'en. maar bellen lukt niet.
help?!
icon

Beste antwoord door David 24 juni 2019, 16:55

[Update 24 juni 2019]

Hi lezers,

Via onze analysetool zagen we dat hier ineens veel bezoekers via Google binnenkwamen op onze Community. Het vermoeden is dat dit komt door de problemen op het netwerk van KPN. Als je hier meer informatie over zoekt, ga dan naar dit topic. Als we informatie hebben om te delen, dan doen we dat daar!
Bekijk origineel

15 reacties

Ik heb precies dezelfde probleem al bijna een week zo.
Reputatie 6
Badge +17
@NaraSefillia,

Dat is inderdaad niet handig! Ik heb allereerst op jouw locatie gekeken of er misschien een storing is, maar dat is niet het geval. Kloppen jouw adresgegevens trouwens nog die staan in ons systeem? Die kun je controleren via My T-Mobile en daar eventueel ook aanpassen. Ik heb bij dit adres gekeken en daar zie ik geen storingen. Heb je dit bij alle nummers of bij specifieke telefoonnummers?

Ik zie in het systeem dat je nog een vrij oude simkaart hebt, mogelijk veroorzaakt dit het probleem. Ik heb je daarom zojuist kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Vergeet deze niet eerst te activeren voordat je 'm gaat gebruiken. Kun je kijken of dit het probleem oplost? Kun je anders jouw simkaart in een ander toestel testen, werkt het dan wel? En een andere simkaart in jouw toestel?

Ik hoor het graag van je!
Reputatie 6
Badge +17
@Pearliciousbeauty,

Dat is zeker niet fijn! Ik zie dat op jouw locatie op 08/05 een verstoring was op bellen en internet door geplande werkzaamheden. Kan het zijn dat het inmiddels is opgelost? Mocht je toch nog problemen ervaren, kun je dan aangeven of je dit bij elk nummer hebt of bij een specifiek nummer? En heb je ook problemen bij gebeld worden, sms'en en/of internetten? Heb je het overal of op één locatie? Kun je jouw simkaart in een ander toestel proberen, heb je er dan ook last van? En als je een andere simkaart in jouw toestel test?

Ik hoor het graag van je!
Tot de dag van vandaga is dit nog echter niet verholpen bij mij. Ik kan internetten en smsen behalve bellen naar alle nummers in Nederland. Ik belde laatst naar het buitenland en dit werkte. Omdat ik een nano simkaart heb kan ik het niet in een ender telefoon zetten. Heb toestel aantal keer aan en uit gezet en zelfs herstelt maar niks werkt! Andere simkaart werkt wel gewoon.
@NaraSefillia,

Dat is inderdaad niet handig! Ik heb allereerst op jouw locatie gekeken of er misschien een storing is, maar dat is niet het geval. Kloppen jouw adresgegevens trouwens nog die staan in ons systeem? Die kun je controleren via My T-Mobile en daar eventueel ook aanpassen. Ik heb bij dit adres gekeken en daar zie ik geen storingen. Heb je dit bij alle nummers of bij specifieke telefoonnummers?

Ik zie in het systeem dat je nog een vrij oude simkaart hebt, mogelijk veroorzaakt dit het probleem. Ik heb je daarom zojuist kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Vergeet deze niet eerst te activeren voordat je 'm gaat gebruiken. Kun je kijken of dit het probleem oplost? Kun je anders jouw simkaart in een ander toestel testen, werkt het dan wel? En een andere simkaart in jouw toestel?

Ik hoor het graag van je!


Hey,

Ik kan hem helaas niet testen in een ander toestel.

Ik moet zoiezo een nieuw simkaart omdat ik over twee weken een nieuw toestel koop,
maar is het wel handig als ik tot die tijd mijn belminuten kan gebruiken....
Die zullen anders verspilt zijn.
Het blijft vreemd. Maar als ik het goed begrijp heb je mij een ander simkaart toegestuurd?
En met nummer behoud? zal het probleem dan verholpen zijn?
@Thalina,

Ik heb hem gister getest in mijn vaders telefoon. En hij deed het nog steeds niet. Maar hij gaf op mijn vaders telefoon aan dat simkaart vol was.
Wat contacten verwijderd, maar ik kon nog steeds niet bellen.
Nu heb ik net weer getest, en op miraculeuze wijze doet hij het weer.
Ik ben heel blij en opgelucht. Maar het blijft raar wat er aan de hand was. En ik weet het nog steeds niet.
Reputatie 4
@NaraSefilia,

Wat fijn dat alles weer werkt!

Het blijft inderdaad een bijzondere situatie, maar gelukkig is het opgelost. Nu kan je weer naar hartenlust bellen. :)

Blijf het in de gaten houden en mocht je weer tegen problemen aanlopen, geef het dan meteen aan!

@Pearliciousbeauty,

De storing waar mijn collega Thalina het hierboven over had, is afgelopen nacht (9 op 10 mei) opgelost. Als het goed is kan je nu weer normaal bellen, kan je dat nog één keer proberen? Mocht het blijken dat je nog steeds niet kunt bellen naar nummers in Nederland, geef het dan meteen aan. Dan zou er iets anders aan de hand kunnen zijn. Dan zetten wij dat door naar onze IT-specialisten en wordt er een onderzoek voor je gestart.

Wij horen graag van je!
Bij mij doet het ook weer. Heel fijn na meer dan een hele week kan ik weer bellen. Vriendelijk bedankt!
Hallo,

Ik heb het met sommige nummers. Ik probeerde zojuist een vast nummer te bellen wat ik in april ook al had gebeld. Toen ging dat prima, maar nu annuleert ie constant de oproep. Heb ook geprobeert het nummer te wijzigen door er +31 voor te zetten en de 0 van het netnummer te verwijderen, maar nog steeds lukt het niet om dit nummer te bellen. (Eerder bleek dat namelijk wel eens de oplossing te lijken zijn...) Hellup! Moet ik ook een nwe SIM kaart?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @BabeDeBreda,

Het zijn niet toevallig vaste nummers bij Tele2 waar het verkeerd gaat? Daar is namelijk op dit moment een probleem met vast bellen en daar zou het dus in dit geval zeker aan kunnen liggen!

Als het daar niet om gaat, dan is een kruistest aan te raden. Je plaatst dan jouw simkaart in een andere telefoon en andersom. Dan kun je kijken of het dan wel lukt, het bellen naar die nummers. Als het met jouw sim in een andere telefoon wel werkt, dan ligt het aan (de instellingen van) je telefoon. Anders kan het aan het netwerk, het te bellen nummer of de simkaart liggen. Met die uitkomst weten we dus in één keer veel meer!

Ik ben benieuwd naar jouw reactie en we helpen je er zo snel mogelijk weer bij verder!
Het betreft een vast nummer van een middelbare school. Ik denk niet dat die bij Tele2 zitten. En ik zit bij T-mobile... En trouwens, ik kon wel met een andere mobiele telefoon (provider Simyo) het nummer gewoon bellen. Aan het vaste nummer ligt het dus niet. Ik heb zojuist weer dat nummer heb gebeld, en nu gaat ie wel gewoon over en wordt dus niet geannuleerd. Kruistest heeft nu dus geen zin. Ik heb het vaker dit soort voorvalletjes. Dat ik opeens een nummer niet kan bellen... En later weer wel. Of dat als ik het nummer wijzig door +31 toe te voegen, ik dan wel opeens kan bellen. Das toch erg merkwaardig, toch?
Reputatie 7
Badge +20
Hi BabeDeBreda,

Je geeft aan dat het wel lukt als je +31 toevoegt. Is het normaal wel correct opgeslagen? Mocht het de volgende keer weer niet lukken kun je dan jouw simkaart in een ander toestel testen en weer bellen? En de Simyo kaart in jouw toestel dan kun je controleren of het aan je simkaart of toestel ligt. Als het aan je simkaart ligt dan kun je heel eenvoudig via My T-Mobile een nieuwe simkaart bestellen. Deze ontvang je dan binnen 3 werkdagen thuis.

Kom je zo verder? Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het mij vooral weten!
Reputatie 7
Badge +20
[Update 24 juni 2019]

Hi lezers,

Via onze analysetool zagen we dat hier ineens veel bezoekers via Google binnenkwamen op onze Community. Het vermoeden is dat dit komt door de problemen op het netwerk van KPN. Als je hier meer informatie over zoekt, ga dan naar dit topic. Als we informatie hebben om te delen, dan doen we dat daar!
Hoi t-mobile,

Ik heb hetzelfde probleem als de klanten hierboven. Ik kan internetten, sms'en en gebeld worden maar zelf bellen naar vaste of mobiele nummers lukt sinds een week niet. Als ik iemand probeer te bellen dan gaat de telefoon niet over en na een paar seconden verschijnt de de melding 'Oproep beëindigd'. Aan mijn belminuten kan het niet liggen want ik heb er nog genoeg over. Wel kreeg ik onlangs van jullie bericht dat ik mijn abonnement weer kan verlengen. Dat was rond hetzelfde moment dat de problemen begonnen. Kan het daarmee te maken hebben?

Groet,
Jeroen
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jeroen,

Wat vreemd dat het sinds 1 week niet lukt. Om wat voor nummers gaat het 088 nummer of van een bepaald provider? Kun je geen enkel nummer bellen? Heb je wel +31 toegevoegd bij de nummers? Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen en een ander simkaart in jouw toestel? Zo kunnen wij controleren of het aan je simkaart of toestel ligt.

De optie om te verlengen zou hier niets mee te maken moeten hebben dus dat staat er los van. Ik hoop snel van je te horen zodat we het samen kunnen oplossen!

Reageer