Beantwoord

Centraal 4G Topic; heb jij het al?

Dankzij de succesvolle frequentieveiling van 2012 start T-Mobile in augustus 2013 met de uitrol van 4G op de 1800 band. In onze blog lees je alle beschikbare informatie over 4G bij T-Mobile.
Lees de hele blogpost
icon

Beste antwoord door Iwan_HTC 10 maart 2014, 11:56

Die straalantenne op de zeeman ontvangt het signaal vanuit Woudbrugge volgens antenneregister. 
De linker is inderdaad de oudste mast. 

Is die mast van T-Mobile of van Vodafone, want dat is me nu niet geheel duidelijk. Op andere T-Mobile only locaties staat namelijk dezelfde soort nieuwe mast (waar ze tenminste de masten vervangen hebben). Ik zie ook bijna nergens meer een straalverbinding onder de mast hangen.

4g is zelfs na werkzaamheden hier nog niet actief, ik ben bang dat ik moet wachten totdat ze Leiden geheel hebben omgebouwd 😞 Jammer heb ik voor niks (nouja ook niet helemaal waar) een datareset aangevraagd
Bekijk origineel

431 reacties

Is het 4G-netwerk van T-Mobile compatible met de nog uit te brengen Samsung ATIV-S? Ik neem aan in elk geval met de Lumia 920? Ik zit met smart op deze toestellen te wachten maar wil later niet opgescheept zitten met een toestel dat geen 4G aankan, zeker gezien de nogal matige dekking van 3G in de regio rond Nijmegen. 

Als ik mijn huidige contract verleng en daarbij één van de genoemde toestellen krijg, kan dat contract later worden opengebroken naar een 4G-contract? Anders heb ik dadelijk een zorgvuldig uitgekozen toestel met 4G maar geen contract om er gebruik van te maken :p
Reputatie 5
Badge +11
@Ekpyrosis

De Samsung Ativ S en het T-Mobile 4G netwerk
Waarschijnlijk gaat de Samsung Ativ S geen 4G ondersteunen.
Op de website van Samsung staan de volgende specificaties:

Ik zal hier even een korte toelichting bij geven. HSPA+ wordt vaak 4G genoemd vanwege de hoge snelheden (max. 42Mbps), maar in feite is het een uitbreiding op het 3G netwerk. Je mag pas echt van 4G spreken als er sprake is van een LTE netwerk. Meer informatie over deze begrippen kun je vinden op deze website.

Het 4G-netwerk van T-Mobile zal gebaseerd zijn op LTE, dat dus niet in de bovenstaande specificaties vermeld staat. De Ativ S ondersteunt dus geen 4G LTE zoals Nederlandse providers dat aanbieden, maar wellicht komt er in de toekomst nog een speciaal model dat wél 4G ondersteunt.

Nokia Lumia
De Nokia Lumia 920 is wél compatible met het LTE netwerk, wat te lezen valt op de Nokia websiteAls je op zoek bent naar een toestel dat 4G ondersteunt, let er dan op dat er "LTE"-ondersteuning wordt vermeld in de specificaties. Dan zal het toestel werken met het 4G-netwerk van T-Mobile.

De abonnementen
Wat betreft je vraag rondom de abonnementen: het is mogelijk om tijdens je contractperiode over te stappen naar een gelijkwaardig of hoger abonnement. Je kunt nu dus bijvoorbeeld een iSmart abonnement afsluiten en dat later omzetten naar een 4G abonnement.

Mocht er iets onduidelijk of onvolledig zijn, dan hoor ik het graag.

Een fijn weekend! 🙂
Ik heb een kleine aanpassing op het vorige bericht. Op dit moment is namelijk nog niets bekend over onze 4G abonnementen .
Het klopt dat het op dit moment mogelijk is om tijdens je contractperiode over te stappen naar een gelijkwaardig of hoger abonnement.
Of dit ook voor 4G abonnementen zal gelden, weten wij op dit moment nog niet.

Zodra wij meer informatie hebben over de abonnementen en tarieven, laten we het natuurlijk zo snel mogelijk weten!
Heldere taal, ik werd een beetje tureluurs van al die verschillende technieken op verschillende frequenties en op verschillende namen, maar las in een review dat ATIV-S geen 4G ondersteunde en dat blijkt dus te kloppen.

De vraag wordt dan hoe HSPA+ en 4G zich gaan verhouden in snelheid. Op dit moment is de snelheid van 3G in de regio Nijmegen belabberd en daar wil ik vanaf. HSPA+ maakt dus gebruik van het bestaande 3G-netwerk dat toch al zwaar belast is terwijl 4G momenteel nog nauwelijks in gebruik is? Of zitten die gewoon in elkaars frequenties waardoor belasting op 3G de snelheid van 4G ook omlaag brengt?

Met andere woorden, hoe belangrijk is 4G voor mobiel internet? De ATIV-S spreekt me aan vanwege de micro-SD-kaart die erin kan, maar ik ben niet bereid daarvoor - eindelijk - snel internet op te offeren en in dat geval zou ik eerder voor de Lumia 920 gaan. Ze hebben elk hun voors en tegens en de keuze is erg lastig... De 920 heeft wel een gewaagder design maar dan wil ik wel een witte 😛
Reputatie 5
Badge +11
4G LTE is sneller dan HSPA+ omdat deze techniek meer capaciteit beschikbaar heeft, waardoor je een snellere internetverbinding kunt gaan ervaren. 4G zou in theorie dus ook in drukke steden moeten gaan zorgen voor een snellere verbinding, dus laten we daar op hopen ;)
Zullen we even verder discussiëren in het Forumgedeelte "Mijn toestel of tablet"? Wellicht zijn daar ook andere klanten die hun ervaringen met je willen delen. Als je daar een nieuw topic aanmaakt, dan kunnen we daarop reageren. 🙂
Ik heb andere vraag,
samsung s3,ondersteund deze toestellen  ook 4g ?
Beste Turkey78,
De meeste in de handelzijnde Samsung Galaxy SIII modellen zijn niet uitgerust met LTE. Er is echter een zwarte versie leverbaar in Nederland. Dit is de Samsung Galaxy SIII LTE (GT-I9305)
Let wel dat dit toestel nog niet overal in de handel verkrijgbaar is. Het toestel is te bestellen bij o.a. Coolblue. Zowel als los toestel, als in combi met een T-Mobile abonnement. Dit abonnement ondersteund 4G echter nog niet. Hiervoor zullen later dit jaar nieuwe ontwikkelingen in zijn aldus T-Mobile. We wachten dus gespannen af.
Hallo ik heb een zakelijk fleks 45 abonnement. Als straks 4G eraan komt wat gaat het mij dan kosten?
Gaan de prijzen flink omhoog! Zoja kan ik dan nog op 3G blijven internetten
Reputatie 5
Badge +11
Hallo Boemboemjack,

De introductie van 4G betekent niet dat het 3G netwerk opeens verdwijnt. Integendeel, het 2G-, 3G- én 4G netwerk zullen naast elkaar gaan werken. Je kunt dus nog gewoon via 3G blijven internetten. Wat voor 4G abonnementen er gaan komen is op dit moment nog niet bekend, maar houd vooral de T-Mobile website in de gaten voor het laatste nieuws. 🙂
Ik ga een nieuw tweejarig contract afsluiten met een 4G-waardig toestel. Ik zou het heel slecht vinden als ik dan later niet gebruik kan maken van het 4G netwerk.
Moet maar eens kijken of mijn S3 eigenlijk 4G heeft. 
Krijgen Ben klanten eigenlijk ook 4G (LTE) dekking als ze een toestel hebben die 4G ondersteund?
Ga je vanaf augustus automatisch maar 4G en komen er extra kosten ?
Badge +12
@Derk83,

De I9300 heeft geen 4G ondersteuning.
De I9305 heeft dit wel. (LTE toestel)

@Jaimystout,
Nee er komen geen extra kosten.
Als jou toestel geschikt is voor 4G en in jou woonplaats de 4G verbinding operationeel is kan je er gebruik van maken 😉 !
Komt er op de iphone5 een verbeterde 3G of gewoon echt 4G dus LTE?
En komt dat automatisch zodra het beschikbaar is of moet ik daarvoor eerst me abbonement wijzigen?

Bij de iphone(5) staat er bij instellingen - algemeen - mobiel netwerk
Mobiel netwerk
Schakel 3G in.

Komt er nu dan ook een extra balkje om 4g in te schakelen?
Reputatie 5
Hoi Ridge, na dit artikel gelezen te hebben kan ik je vertellen dat iedere T-Mobile klant gebruik kan maken van 4G als deze beschikbaar is en je telefoon dit ondersteunt.

Of er voor de iPhone 5 een extra balkje komt om 4G in-/uit te schakelen weet ik niet zeker maar ik denk het wel. In landen waar al 4G beschikbaar is deze optie er wel op de iPhone ("enable LTE"). Als het hier zover is komt er vast een update die dat mogelijk maakt. 
Ik heb een iPhone 5. Deze is blijkbaar geschikt. Ik kan alleen 3G instellen. Veranderd dit automatisch?
Reputatie 6
Badge +16
@Vermey2323

De optie om 4G te gebruiken is op dit moment inderdaad niet beschikbaar. Apple zal ook een update moeten vrijgeven waardoor je gebruik kan maken van het 4G netwerk als deze beschikbaar is. 🙂
Weten jullie toevallig ook waar mn andere 3gigabytes zijn gebleven?

Deze informatie is bijgewerkt tot: 22-06-2013
Abonnement: iSmart 500
Internetverbruik deze maand: 175 MB
Resterend aantal MB's deze maand: 1824 MB
Wordt het nieuwe 4G netwerk ook voor datacard gebruikers? En zijn de bestaande dongels hiervoor geschikt??
Hallo dear sir / madam, I would like to change from netwerk 3G to netwerk 4G on my mobile if is possible. Met vriendelijke groet, Por
@ Pilotmeijers

Mijn excuses voor de zeer late reactie!

Het nieuwe 4G netwerk is beschikbaar voor alle T-Mobile klanten die een geschikt toestel hebben. De bestaande Internet-Sticks zijn helaas nog niet 4G-ready. Via deze link vind je alle informatie over 4G bij T-Mobile.

@ Por

Welcome at the T-Mobile Community!

I apologize for the late reply. 4G is coming soon, at this moment it is not available. If you can use it, depends on the phone that you are using. You can find all the information about 4G with this link.
Reputatie 2
Laten ze eerst maar zorgen dat iedereen die snelheid krijgt die t-mobile zet, met 3G.
Reputatie 5
Badge +11
@Aartmans
Ook het 3G netwerk wordt sterk verbeterd. Heb je dit filmpje al gezien? Meer informatie over de vernieuwing van het netwerk vind je op de pagina Samen Meer Bereiken.
mijn vraag is of de samung note 2 4g ondersteunt  want op t-mobile site staat het er niet terwijl samsung claimt van wel ??

Reageer