Beantwoord

Dekking postcode 3045BR

  • 19 februari 2017
  • 11 reacties
  • 236 Bekeken

Reputatie 1
Beste T-Mobile medewerkers,

Een familielid van mij komt op bovengenoemde postcode te wonen. Deze postcode staat echter niet op jullie dekkingskaart, waarschijnlijk omdat het een nieuwbouwwijk is. Kunnen jullie wel zien hoe de dekking daar binnen en buitens huis is ?

Bedankt.
icon

Beste antwoord door David 20 februari 2017, 13:48

Hey Bart,

Dat is zeker waar, staan we om bekend! ;)

Ik heb het even nagezocht en kon het Edward Jennerhof niet vinden, maar aan de hand van resultaat op Google en straten in de buurt heb ik er toch wat uit kunnen halen. Als je zoekt op Jonas Salkhof te Rotterdam, dan kom je ongeveer gelijk uit op de locatie van het Edward Jennerhof. Je ziet dat de dekking daar erg stabiel en sterk is. Echter moet ik een kleine slag om de arm houden, aangezien het dus een nieuwbouwwijk betreft. Dit kan als gevolg hebben dat het bouwmateriaal van het huis het signaal in de weg zit en dit een verminderde netwerkervaring als gevolg kan hebben,

Om dit soort zaken te testen bieden we sowieso de mogelijkheid om ons netwerk vrijblijvend 1 maand te testen. Zo kan jouw vriend kijken hoe de dekking is en of het hem bevalt. Mocht het dan onverhoopt toch niet werken, dan zit hij na een maand nergens aan vast en werkt het wel, dan is dat super! Wellicht is dit een handige uitkomst voor je vriend?

Laat je het ons weten als we verder nog ergens bij kunnen helpen? 🙂
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

'BR' bestaat niet, maar 'BC' wel. Dat is dichtbij genoeg, dus er is bijna geen verschil. Misschien 100 meter verder.
Volgens de dekkingskaart hoor je binnen en buiten 'zeer goed' bereik te hebben. Aangezien het een nieuwbouw huis is, kan het zijn dat de isolatiemateriaal enige signaal tegenhoud. Hier kan T-Mobile (en overige providers) weinig tot niks aan doen.

Groet,
Reputatie 1
Beste Pilovali,

Dank voor je reactie. Postcode 3045 BR bestaat wel echter nog niet in de lijst van providers merk ik. Vandaag zijn we er heen geweest en zowel T-Mobile als Vodafone geven er 1 en soms 2 streepjes bereik. Ik denk dat het binnen nog minder is. Ik kan het ook wel begrijpen het is een complete nieuwbouwwijk.
Reputatie 6
Badge +17
Dan is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van een nieuwe mast plaatsen. Dát kan soms wel enkele maanden duren (ligt aan de gemeente en aan een hele boel papierwerk).

Je kunt het beste even wachten op een T-Mobile medewerker. Die reageren meestal binnen 24-48 uur.

Groet,
Reputatie 7
Badge +20
Hi BartRotterdam,

Aardig van je dat je navraag doet voor het familielid in kwestie! :)

Heb je misschien een straatnaam? Er zijn op de dekkingskaart meerdere gebieden van postcoderegio 3045 zonder letters. Als er al een straatnaam bekend is, kunnen we misschien wat gerichter zoeken. Ik zal ook even op zoek gaan naar een netwerkspecialist. Die kan ook direct even meekijken naar het gebied en de bijbehorende dekking!

We zien jouw reactie graag tegemoet en als wij meer bekend kunnen maken, dan laten we dat natuurlijk ook weten!
Reputatie 1
Hoi David,

Zo zijn Rotterdammers onder elkaar toch :)

Het adres is: Edward Jennerhof, 3045 BR Rotterdam. Laten we het erop houden dat het huisnummer onder de 10 is. Als jullie het exacte nummer willen weten, laat het me even weten dan stuur ik het een in een DM.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Bart,

Dat is zeker waar, staan we om bekend! ;)

Ik heb het even nagezocht en kon het Edward Jennerhof niet vinden, maar aan de hand van resultaat op Google en straten in de buurt heb ik er toch wat uit kunnen halen. Als je zoekt op Jonas Salkhof te Rotterdam, dan kom je ongeveer gelijk uit op de locatie van het Edward Jennerhof. Je ziet dat de dekking daar erg stabiel en sterk is. Echter moet ik een kleine slag om de arm houden, aangezien het dus een nieuwbouwwijk betreft. Dit kan als gevolg hebben dat het bouwmateriaal van het huis het signaal in de weg zit en dit een verminderde netwerkervaring als gevolg kan hebben,

Om dit soort zaken te testen bieden we sowieso de mogelijkheid om ons netwerk vrijblijvend 1 maand te testen. Zo kan jouw vriend kijken hoe de dekking is en of het hem bevalt. Mocht het dan onverhoopt toch niet werken, dan zit hij na een maand nergens aan vast en werkt het wel, dan is dat super! Wellicht is dit een handige uitkomst voor je vriend?

Laat je het ons weten als we verder nog ergens bij kunnen helpen? 🙂
Reputatie 1
Hoi David,

Dank voor alle moeite, ik ga het doorgeven 🙂
Badge +2
Dan is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van een nieuwe mast plaatsen. Dát kan soms wel enkele maanden duren (ligt aan de gemeente en aan een hele boel papierwerk).

Je kunt het beste even wachten op een T-Mobile medewerker. Die reageren meestal binnen 24-48 uur.

Groet,


Dit klopt helemaal en dat is jammer natuurlijk! Als je goed kijkt op de kaart zie je dat alle omringende masten niet goed gericht staan op deze nieuwe wijk. Logisch natuurlijk, Tijdens de positionering en integratie van deze masten is er geen rekening gehouden met deze wijk.
Daarnaast speelt de hoge isolatienorm natuurlijk ook een rol (meer demping) en als er nog gebouwd wordt dan is dat nog lastiger voor het signaal (steigers, kranen).

Ik zou ervan uitgaan dat er de komende zes maanden nog niets gaat veranderen. Het is wel goed om hier melding van te maken (my t-mobile) zodat dit wordt gelogd in onze database.
Reputatie 6
Badge +7
Graag gedaan BartRotterdam, mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust! Brian
Reputatie 4
Badge +1
Ik laat in het park tussen de wijk en stadzicht de hond uit en ik heb even voor je gekeken. In het park had ik ontvangst van 3 streepjes en speedtest 4g download 20 upload 10 dus niet heel snel.
Reputatie 1
Sorry voor mijn late reactie, ik heb je bericht over het hoofd gezien, bedankt voor jouw reactie :)

Ik laat in het park tussen de wijk en stadzicht de hond uit en ik heb even voor je gekeken. In het park had ik ontvangst van 3 streepjes en speedtest 4g download 20 upload 10 dus niet heel snel.

Reageer