Beantwoord

Dekkingskaart Den Helder en connectie problemen.

  • 2 november 2015
  • 5 reacties
  • 186 Bekeken

Beste allemaal, de dekkingskaart van T-Mobile geeft aan "Binnen en buiten zeer goed bereik" maar de waarheid ligt verre van dat. Ik kan al geruime tijd zowel binnen als buiteen totaal niet overweg met dit abonnement wat ik nu heb. SMS diensten werken niet, tan codes etc van ING worden haast nooit ontvangen. Telefoneren vanuit mijn luie stoel is niet mogelijk, tenzij ik de stoel op de dijk plaats. Heb al eens een nieuwe simkaart ontvangen, heb al eens korting gehad vanwege hetzelfde probleem maar nu ben ik gewoon weer terug bij af. Kom eens met een oplossing A.u.b.
icon

Beste antwoord door MichelD4 2 november 2015, 23:17

Beste RichardQ,

Heel vervelend dat je zo'n slechte dekking ervaart, op jouw woonadres.
Gelukkig heeft forumgenoot 235android goede tips gegeven, om uit te zoeken waar het aan kan liggen, zodat daarop weer een passende oplossing kan worden gevonden.

Zelf was ik laatst een hele dag in Den Helder (was op vakantie), en ben zo'n beetje kris-kras door Den Helder gereisd, want je wilt de stad wel een beetje leren kennen.
Met regelmaat (en op verschillende locaties) keek ik op mijn iPhone 6, om te zien hoe de dekking was.
Op al deze locaties had ik in elk geval voldoende 4G ontvangst, zelfs in de stadsbus waarmee ik toch een aardig rondje heb gereden door Den Helder had ik 4G ontvangst, en was deze er even niet dan had ik wel volop 3G ontvangst.
Uiteraard zegt dat niets over het ontvangst bij jouw thuis, maar in het algemeen is de dekking binnen Den Helder goed tot zeer goed.

Het kan dus aan je simkaart liggen, maar om daar zekerheid in te krijgen zou je dus enkele testen moeten doen.
Je zou ook even langs de T-Mobile winkel kunnen gaan.
Bekijk origineel

5 reacties

Dat is erg lastig. Heb je op andere plaatsen ook slechte ontvangst of alleen op die locatie?
Als je op andere plaatsen ook slechte ontvangst heb, wil je dan dit stappenplan doorlopen?
Kun je een kruistest uitvoeren? Dat betekent:
1. jouw simkaart in een andere werkende gsm doen en testen
2. de simkaart van die andere goed werkende gsm in jouw gsm doen en testen
Als 1. lukt en 2. niet, dan ligt het vrijwel zeker aan je gsm.
Als 2. lukt en 1. niet, dan ligt het vrijwel zeker aan je simkaart.
Als 1. en 2. niet lukken, heb je waarschijnlijk te weinig signaal. Dan kun je op de dekkingskaart een klacht indienen. Die wordt dan door een netwerkspecialist van T-Mobile onderzocht.
Reputatie 3
Beste RichardQ,

Heel vervelend dat je zo'n slechte dekking ervaart, op jouw woonadres.
Gelukkig heeft forumgenoot 235android goede tips gegeven, om uit te zoeken waar het aan kan liggen, zodat daarop weer een passende oplossing kan worden gevonden.

Zelf was ik laatst een hele dag in Den Helder (was op vakantie), en ben zo'n beetje kris-kras door Den Helder gereisd, want je wilt de stad wel een beetje leren kennen.
Met regelmaat (en op verschillende locaties) keek ik op mijn iPhone 6, om te zien hoe de dekking was.
Op al deze locaties had ik in elk geval voldoende 4G ontvangst, zelfs in de stadsbus waarmee ik toch een aardig rondje heb gereden door Den Helder had ik 4G ontvangst, en was deze er even niet dan had ik wel volop 3G ontvangst.
Uiteraard zegt dat niets over het ontvangst bij jouw thuis, maar in het algemeen is de dekking binnen Den Helder goed tot zeer goed.

Het kan dus aan je simkaart liggen, maar om daar zekerheid in te krijgen zou je dus enkele testen moeten doen.
Je zou ook even langs de T-Mobile winkel kunnen gaan.
Bedankt voor jullie reacties 235android en MichelD4 maar zoals ik al aangaf is dit echt een verbindings probleem hier in de directe omgeving. De genoemde tests heb ik uitgevoerd en het probleem blijft bestaan. Het ligt dus niet aan toestel en simkaart.

Het bezoeken van de T-Mobile shop is geen oplossing voor mij omdat ik dan uit mijn dekkingsgebied zou moeten gaan. Dus niet echt relevant voor mijn probleem. Zoals gemeld ligt het probleem niet aan toestel of simkaart.

Het bereik is in de rest van Den Helder ruim voldoende, dus ook dat is niet het probleem. Dit ligt in de directe omgeving van mijn woning waarbij ik aan dien te geven dat ik redelijk dicht bij Marine Kazerne Erfprins zit en deze lokatie in het verleden ook al eens storing heeft veroorzaakt.

Hoe dan ook, zeer ontevreden met mijn bereikbaarheid via T-Mobile. En nu....

Richard
Wil je dan toch een dekkingsklacht indienen, zoals ik in mijn vorige reactie aangaf?
Dekkingsklacht is ingediend! Bedankt voor de reacties

Reageer