Vraag

Dekkingskaart zegt Goed bereik in huis (voice en 3G), maar geen ontvangst

Hoi,
Gisteren is mijn abo overgezet naar T-Mobile (iPhone 5S). Volgens de dekkingskaart zou op mijn postcode (1309AA) een Goed bereik binnenshuis moeten zijn voor zowel Voice als 3G.
Dataverbinding is er helemaal niet en de voice verbinding is zo slecht dat niemand aan de andere kant van de lijn mij kan verstaan. Meestal ook maar 1 bolletje op de telefoon.
Moet ik hier mee leren leven (geen mobiel thuis) of is er iets aan te doen?

Thanks,

Marco

3 reacties

Reputatie 5
@Dutchottie

Vervelend dat je dit moet ervaren. Het kan door meerdere factoren veroorzaakt worden. Heb je al getest of het beter werkt zodra je de simkaart in een andere telefoon test? Ik zie in het systeem dat hierover een melding hebt gemaakt bij de netwerkafdeling. Zij zullen dit voor je gaan uitzoeken maar ondertussen vraag ik je om de test met je simkaart wel uit te voeren. Dit is erg van belang om te onderzoeken waar het probleem vandaan komt en hoe dit opgelost kan worden. 🙂
https://"https://forum.t-mobile.nl/members/dutchottie-333943/"

Vervelend dat je dit moet ervaren. Het kan door meerdere factoren veroorzaakt worden. Heb je al getest of het beter werkt zodra je de simkaart in een andere telefoon test? Ik zie in het systeem dat hierover een melding hebt gemaakt bij de netwerkafdeling. Zij zullen dit voor je gaan uitzoeken maar ondertussen vraag ik je om de test met je simkaart wel uit te voeren. Dit is erg van belang om te onderzoeken waar het probleem vandaan komt en hoe dit opgelost kan worden. :)

Ik heb de kaart in een andere iPhone (5) getest. Precies hetzelfde signaal.
Binnenshuis zeer matig tot slechte voice. Andere kant kan mij vaak niet verstaan.
Binnenshuis (aan de kant waar de dichtsbijzijnde mast staat, voor het raam) soms GPRS, meestal geen data.
Buitenshuis (in een straal van 500-1000m) precies hetzelfde. Voice is matig op z'n best en data bestaat feitelijk niet.
De dekkingskaart zegt dat er overal bij mij in de omgeving buitenshuis toch op zijn minst "goed" 3G zou moeten zijn en "goede" voice.
Nee dus.
Ik hoop dat er uit het netwerkonderzoek komt dat het inderdaad slechter is dan op de dekkingskaart wordt aangegeven. Dan maar zien wat er gebeurt!
Had ik toch bij Vodafone moeten blijven?!
Reputatie 6
Badge +16
@Dutchottie

Mijn excuses voor de late reactie!

Ik zie dat er inmiddels door onze netwerk afdeling contact is opgenomen met jou. Zij hebben je 2 opties geboden om dit op te lossen. Is alles naar tevredenheid opgelost?

Reageer