Vraag

Dual sim. Klant belt mij op zakelijk nummer, komt binnen op prive nummer.

• 16 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 487 Bekeken

Vraag over het volgende, waar ik me heel erg over verbaas.
Mijn S9 heeft dual sim. Sim 1 is prive nummer van T-mobile. Sim 2 is zakelijk nummer van Youfone.

Nu heb ik al diverse keren gehad dat een klant mij belt op mijn prive nummer, als ik vraag hoe men aan dat nummer komt en men geeft de bron, dan staat daar gewoon mijn zakelijk nummer.
Nu heeft iemand het mij ook laten zien in zijn historie op zijn telefoon. Hij belde mij om 11:57 zakelijk, en bij mijn historie kwam hij binnen 11:57 op prive.

Nu is dus de vraag. Hoe kan dit? en hoe voorkom ik dit?
Ik zie graag reacties want dit is zo raar en zeker ongewenst.

9 reacties

Reputatie 6

Staat er niet in je instellingen van de telefoon aangevinkt dat bij geen bereik je oproep moet worden doorgeschakeld naar het andere nummer  kan in mijn Huawei namelijk en heb ik ook zo ingesteld, wilde gok of dat ook bij een Samsung kan, staat bij mij onder dual sim instellingen.

Ik ken de instelling die je bedoelt ook van een vorige telefoon. op de Samsung zit deze niet. zo lijkt het mij in ieder geval. Het probleem komt ook maar zelden voor dus dat lijkt geen instelling. Het is voornamelijk om mijn verbazing te stillen dat ik een antwoord zoek.

Reputatie 4
Badge +4

Is het mogelijk om bij een contact op te geven of jij hem standaard met je privé of zakelijke nummer belt? Wellicht wordt die instelling ook gebruikt voor het tonen van inkomende gesprekken.

Ja, maar dat speelt hier niet. Ik word gebeld op mijn zakelijk nummer door mensen die mijn prive nummer niet kennen. Vaak mij voor het eerst bellen. En ook niet op een moment dat ik al een gesprek heb, zodat het een doorschakeling zou kunnen zijn. En het speelt zeker niet continu, zo eens in de 2 weken.
Er is ook al iemand geweest die opperde dat ik wellicht afgeluisterd word en daardoor schakelingen soms niet goed gaan, misschien dat dat het dan toch is.

Ik heb natuurlijk ook met T-Mobile gebeld hierover en zou met 5 werkdagen teruggebeld worden, maar dat gebeurt helaas niet. Het zou ook leuk zijn als een T-Mobile moderator hier reageert.

Reputatie 4
Badge +4

Is het mogelijk om bij een contact op te geven of jij hem standaard met je privé of zakelijke nummer belt? Wellicht wordt die instelling ook gebruikt voor het tonen van inkomende gesprekken.

Ik bedoel dat ik me afvraag of je telefoon het toont alsof iemand je privé nummer belt terwijl hij je zakelijke nummer belt, omdat er wellicht is ingesteld dat je zelf die persoon met je privé nummer wilt bellen. Oftewel, dat je telefoon die instelling ook gebruikt voor het tonen hoe je gebeld wordt (los van hoe je werkelijk gebeld wordt).

Ja, die instelling is natuurlijk mogelijk. Maar die staat niet aan een wordt dus niet gebruikt.

Als je die wel aanzet/ gebruikt, dan is het voor contacten in je adres boek. En niet voor mensen die ik niet ken en op mijn zakelijk nummer bellen.

Voor de duidelijkheid mijn privé nummer is afgeschermd en daarbij, deze mensen geven aan mijn zakelijk nummer gebeld te hebben.

Reputatie 4
Badge +4

Ja, die instelling is natuurlijk mogelijk. Maar die staat niet aan een wordt dus niet gebruikt.

Als je die wel aanzet/ gebruikt, dan is het voor contacten in je adres boek. En niet voor mensen die ik niet ken en op mijn zakelijk nummer bellen.

Voor de duidelijkheid mijn privé nummer is afgeschermd en daarbij, deze mensen geven aan mijn zakelijk nummer gebeld te hebben.

Als het ook gebeurt met nummers die niet in je contacten staan, dan is dat nu duidelijk en gaat mijn verhaal inderdaad niet op.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb natuurlijk ook met T-Mobile gebeld hierover en zou met 5 werkdagen teruggebeld worden, maar dat gebeurt helaas niet. Het zou ook leuk zijn als een T-Mobile moderator hier reageert.

Hi GoDiegoGo,

Ik heb gelijk even gekeken hoe het met jouw case is en deze is ondertussen afgerond, maar er is niets gevonden wat op een probleem aan onze zijde duidt. Heb je misschien al eens een andere simkaart getest in plaats van de andere twee simkaarten die er nu in zitten? Het is lastig testen doordat het maar soms gebeurt, maar op die manier zou je kunnen ontdekken of het wellicht gewoon aan een van de simkaarten ligt.

Hopelijk ontrafel je dit mysterie alsnog!

Reageer