Beantwoord

Eigen router in oud concepts glasvezel gebied (Ruurlo)

  • 16 February 2019
  • 6 reacties
  • 220 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
Ik heb nu glasvezel internet van telfort, en wil een eigen router gebruiken. Nu is dit erg lastig/onmogelijk het telfort forum staat er vol mee. Nu overweeg ik over te stappen naar t-mobile en wil dan een eigen router gebruiken. Ik weet dat je dat vlan's moet instellen. Ik heb all een switch die dat kan. Heeft iemand ervaring met t-mobile glasvezel ism een eigen router in dit "oud concepts" gebied? Niet dat ik overstap en dan dezelfde problemen heb.
icon

Beste antwoord door Brian 20 February 2019, 10:34

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
voor zover mij bekend is werkt het het zelfde bij wba en odf. wat is de maximale snelheid op jou adres ?
500 volgens mij, wat is wba en odf?
Reputatie 7
Hi @picomatic, goed om te horen dat je overweegt om over te stappen! Het officiële antwoord is dat we het gebruik van een eigen modem niet ondersteunen, we zullen je dus altijd aanraden om het door ons geleverde modem te gebruiken. Het is echter zeker wel mogelijk om je eigen modem aan te sluiten, alleen zal je dan geen gebruik meer kunnen maken van VOIP (Internet en TV werken prima). @Hidden.nld heeft hier een mooi topic over geschreven 🙂

Met WBA wordt bedoeld het Glasvezel netwerk dat wordt beheerd door Reggefiber en door verschillende provider wordt gebruikt. Met ODF wordt ons eigen netwerk bedoeld, dus die door onszelf wordt beheerd.
OK, wat is de configuratie in Ruurlo, OFD of WBA?
Reputatie 7
@picomatic dat kan verschillen per adres, als je wil kan ik het nakijken voor jouw adres, stuur mij dan even een privébericht met jouw postcode en huisnummer, dan zoek ik het voor je op! 🙂
Reputatie 7
Badge +1
Als je een postcodecheck op de site van T-Mobilethuis doet en de maxinmale download snelheid is 500mb dan zit men op een WBA is het 750mb dan is het ODF.

Ruurlo zal zo wie zo een WBA gebied zijn

Reageer