Beantwoord

Elspeet geen 2G 3G en 4G netwerkproblemen


Reputatie 3
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 499 reacties
buiten af en toe zwak 2G of 4G, normaal 4 strepen 2G en 3G
binnen heel af en toe 2G, normaal 4 strepen 2G en 3G

2G staat vermeld, 3G niet, terwijl 3G totaal afwezig is

merkte ik ook in elspeet dat hij 4G heel lang vast houd, normaal schakeld hij bij 120 db terug naar 2G of 3G nu blijft hij daar zelfs tot 135 db op 4G en is het nog steeds werkzaam

al een aantal dagen ik merk dat ik alleen noodoproepen heb groot deel van de tijd

rode rondje is de storing mast
zwak bereik komt van mast met de blauwe pijl
icon

Beste antwoord door Chantal01 9 april 2015, 13:58

Hoi Ricardo,

Super goed dat je zelf al zo gedetailleerd hebt gekeken wat er aan de hand is. Heb je vanaf de dekkingskaart het formulier ingevuld en verzonden? Indien je dat nog niet hebt gedaan adviseer ik je om dat alsnog te doen. Deze komt dan bij de netwerkafdeling terecht die de situatie gaan bekijken en daarna contact met je opnemen om de mogelijkheden voor een oplossing te bespreken.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 5
Hoi Ricardo,

Super goed dat je zelf al zo gedetailleerd hebt gekeken wat er aan de hand is. Heb je vanaf de dekkingskaart het formulier ingevuld en verzonden? Indien je dat nog niet hebt gedaan adviseer ik je om dat alsnog te doen. Deze komt dan bij de netwerkafdeling terecht die de situatie gaan bekijken en daarna contact met je opnemen om de mogelijkheden voor een oplossing te bespreken.
Reputatie 4
Badge +4
@XriccardoX:
Haha, je hebt er wel een neus voor!
Ik ben benieuwd naar het antwoord van T-Mobile.
Zwolle locatie Voorst heeft ook eens storing gehad: geen dataoverdracht en onbereikbaar/ niet kunnen bellen.
Toen ook via de dekkingskaart aangegeven... kreeg antwoord, en binnen redelijke termijn was deze locatie weer geactiveerd!
Reputatie 3
HarryMe schreef:

@XriccardoX:
Haha, je hebt er wel een neus voor!
Ik ben benieuwd naar het antwoord van T-Mobile.
Zwolle locatie Voorst heeft ook eens storing gehad: geen dataoverdracht en onbereikbaar/ niet kunnen bellen.
Toen ook via de dekkingskaart aangegeven... kreeg antwoord, en binnen redelijke termijn was deze locatie weer geactiveerd!


dit duurt nu al van af 31 maart

elspeet is er dan nog zwak 4G buiten omdat 4G langer dan normaal vast wordt gehouden, normaal schakeld hij bij 120 db terug naar 2G of 3G, nu blijft hij tot 135 db stabiel, binnen heel af en toe 2G, meest van de tijd noodoproepen

uddel ook buiten zwak 2G, binnen alleen noodoproepen, 2G 3G en 4G totaal afwezig, normaal vol op 4G dekking

en dat is nog steeds niet opgelost, zo ga je niet met je klanten om

me geduld begint een beetje op te raken, dat je in uddel en elspeet van af 31 maart alleen noodoproepen hebt en dat het zelf het nieuws heeft gehaald

http://tweakers.net/nieuws/102405/t-mobile-klanten-in-uddel-en-elspeet-al-sinds-31-maart-offline.html

dus ze laten een kapotte mast gewoon 2 weken kapot voordat ze er eens heen gaan om te repareren? Wat is dat voor instelling? ,we wilden hem eigenlijk volgende week repareren wat is dat een waardeloze metaliteit, maar omdat de media er bij kwam zou gisteren het gemaakt worden nog steeds alleen noodoproepen, eigenlijk moeten we met zun alle massaal opzeggen bij t-mobile!!!
Reputatie 3
Goedemiddag,

Op dit moment is de storing aan de zendmast helaas nog niet verholpen.
De enigineers zijn gisterenmiddag, -avond en vandaag op locatie geweest om de storing te verhelpen.
Helaas blijkt deze hardnekkig van aard, de vervanging van zendmast-onderdelen heeft nog niet tot het gewenste resultaat geleid. We streven er naar om de storing dit weekend op te lossen.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Reputatie 3
Dankje, 2G edge werkt weer in elspeet, 3G nog niet
Reputatie 3
XriccardoX schreef:

Dankje, 2G edge werkt weer in elspeet, 3G nog niet


was van korte duur
Reputatie 3
Goedemiddag,

Het defect aan de zendmast zou nu verholpen moeten zijn.
Mocht uw toestel nog geen netwerk bereik weergeven, dan vragen wij u het toestel even uit en vervolgens weer aan te zetten.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Reputatie 3
2G en 3G werken weer in elspeet, super maarten bedankt, topic kan dicht
Het is werkelijk schandalig hoe er bij T-mobile met klanten word omgegaan.
Dinsdag 7-4 voor de eerste keer naar de klantenservice gebeld, omdat er inmiddels al meerdere dagen geen verbinding mogelijk was, en aangezien ik prive en zakelijk beide bij T-mobile zit, was ik dus ook totaal niet bereikbaar voor klanten. Werd toen door een vriendelijke dame te woord gestaan, die aangaf dat er inderdaad een storing was, maar dat er op dat moment al aan gewerkt werd, en dat het vrijdag opgelost zou moeten zijn. (wat dus achteraf gezien al onder de noemer "met een kluitje het riet in sturen" valt, aangezien ze dat toen pas van plan waren NA het weekend!!)
Vrijdag 10-7 weer gebeld met klantenservice dat er nog geen verbinding mogelijk was. De persoon die me toen te woord stond wist mij doodleuk te vermelden dat de zendmasten het gewoon deden, en dat het dus gewoon aan mijn instellingen lag. (2 toestellen? natuurlijk joh!)
Er was bij hem ook niets bekend over een eventuele storing, maar ik kon dan wel een melding daarvan maken... Terwijl die op hun eigen storingensite stond!!!
Ik zou dan na het weekend, op maandag, uiterlijk dinsdag worden teruggebeld. En met die persoon moest ik het dan ook hebben over eventuele compensatie.

En als ik dan na het gesprek op internet leest (http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/elf-dagen-zonder-gsm-in-uddel-en-elspeet-1.4850163) dat er pas NA het weekend iets aan gedaan gaat worden, dan maakt dat helemaal dat ik me goed besodemieterd voel!
Direct klantenservice weer opgebeld, en die vertelde me doodleuk: Meneer, u citeert uit een 3e bron... (wel geinig, die hadden het van de woordvoerder van T-mobile, dus ze geloven hun eigen collega's al niet #fail )

Na een heel rustig weekend, want werken was toch niet mogelijk, zat ik heel verwachtingsvol te wachten op een belletje vanaf T-mobile. Omdat ik ook graag wil weten wat ze mij aan wilden bieden ter compensatie. Maar het bleef oorverdovend stil vanaf die kant!
Het is nu dinsdagavond, en nog steeds niets gehoord!
En als je nu gaat kijken op de site van storingen, staat er ineens helemaal niets meer over! hoppa, gewoon met een grote bezem onder de deurmat geveegd!


Beste T-mobile,

Dat er soms een zendmast of iets anders stuk gaat, en soms lastig te repareren is, daarvoor alle begrip.
Dat er dan soms 1 of 2 dagen geen verbinding is, is erg lastig, maar niet dramatisch.
Wat ik alleen wel schandalig vind, is hoe er vervolgens met klanten word omgegaan. Misschien is het even goed om de gps verbinding op jullie telefoons aan te zetten. Dan zul je namelijk zien dat we NIET in Noord Korea zitten, en mensen dus niet blindelings jullie "verhaaltje voor het slapen gaan" zullen geloven! Ook als dat verhaaltje dan als een nachtkaarsje uit gaat, dan niet vervolgens de klant daar nog bijna de schuld van geven, want die had dan maar dat verhaaltje moeten geloven!

Misschien is het beter om gewoon open en eerlijk te zijn? Natuurlijk zijn je klanten dan ontevreden, maar is dat zo vreemd dan? na 11 dagen geen verbinding, maar wel een abonnement waar de factuur wel van vrolijk doortikt. En natuurlijk is dit wel een "minder bevolkte regio", waardoor het misschien niet loont om een noodzendmast te plaatsen. Maar naar mijn weten is de euro in heel europa hetzelfde, dus ook die in Nederland, en ook die in de "minder bevolkte regio". En aangezien ik mijn factuur ook met diezelfde euro's betaal, verwacht ik ook dezelfde service!

Dus bij deze nog maar een keer mijn vraag:
Wat mag ik verwachten als compensatie voor die storing van 11 dagen en voor de stress van het contact met de afdeling "list en bedrog"?
Als jullie daar geen passend antwoord op kunnen verzinnen, kunnen jullie dat dan wel op de vraag: Is het mogelijk per direct mijn abonnement te beëindigen wegens het niet nakomen van levering? (En even voor de goede orde, ik heb het nu niet over afkopen he?)
Reputatie 3
@Wbe

Dank voor je reactie.
Inmiddels zie ik dat een van mijn collega’s contact op heeft genomen met je voor een uitleg en compensatie n.a.v. de storing.

Uit jouw post begrijp ik dat het contact met de Klantenservice niet naar tevredenheid is verlopen, mijn excuses daarvoor.
Hiervoor heb ik intern een aantal verbeterpunten doorgezet zodat je een vollediger antwoord bij telefonisch contact zult ontvangen wanneer een dergelijke storing opnieuw (hopelijk niet) mocht voorkomen.

De storing staat overigens nog steeds vermeld op onze site onder storingen (even naar beneden scrollen) met een groen vinkje welke aangeeft dat het is opgelost.
Reputatie 3
Maarten_V schreef:

@Wbe

Dank voor je reactie.
Inmiddels zie ik dat een van mijn collega’s contact op heeft genomen met je voor een uitleg en compensatie n.a.v. de storing.

Uit jouw post begrijp ik dat het contact met de Klantenservice niet naar tevredenheid is verlopen, mijn excuses daarvoor.
Hiervoor heb ik intern een aantal verbeterpunten doorgezet zodat je een vollediger antwoord bij telefonisch contact zult ontvangen wanneer een dergelijke storing opnieuw (hopelijk niet) mocht voorkomen.

De storing staat overigens nog steeds vermeld op onze site onder storingen (even naar beneden scrollen) met een groen vinkje welke aangeeft dat het is opgelost.


Maarten ik heb een vraagje, elspeet is nog steeds geen 4G, wanneer komt er 4G in elspeet?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Riccardo,

In een gedeelte van Elspeet is 4G al actief. Dit kun je ook terug vinden op de Dekkingskaart.

Op welke postcode heb jij nog geen 4G? Dan kijk ik het voor je na! 🙂
Reputatie 3
AmyP schreef:

Hey Riccardo,

In een gedeelte van Elspeet is 4G al actief. Dit kun je ook terug vinden op de Dekkingskaart.

Op welke postcode heb jij nog geen 4G? Dan kijk ik het voor je na! :)


ja rond om elspeet is wel 4G, maar in de kern van elspeet val je nog steeds terug naar 3G, 8075bm
Reputatie 7
Badge +15
Hey Riccardo,

Ik zie terug dat ons netwerk op die locatie al gemoderniseerd is. Mocht je nou enorm veel overlast ervaren van de slechte dekking dan kun je daar op de dekkingskaart een melding van maken. Je melding komt dan bij een Netwerkspecialist terecht en die gaat er vervolgens mee aan de slag! 🙂

Reageer