Vraag

Error Wifi verbinding NS treinen

• 10 oktober 2011
  • 14 reacties
  • 4079 Bekeken

Ik heb een iPhone 3GS met T-mobile iPhone 150 abo. In de NS treinen met WiFi krijg ik altijd keurig verbinding met het tmobile netwerk in de trein. Helaas blijft het daarbij, want de verbinding is er wel, maar ik kan er nooit gebruik van maken. Het Log In schermpje komt wel omhoog, maar blijft leeg. Na een paar minuten verschijnt de melding: Cannot Open Page; Safari could not open the page because the server stopped responding. Daarna de melding: Error Opening Page; Hotspot login could not open the page because the server stopped responding. Het is me dus nog nooit gelukt om ook daadwerkelijk gebruik te maken van de WiFi verbinding in een NS trein.

Graag jullie ondersteuning.

Alvast bedankt!

Fleur

14 reacties

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn iphone maakt verbinding met het tmobile netwerk als ik deze selecteer bij wi-fi instellingen (zonder dat het inlog scherm aangeboden wordt). Maar vervolgens kan ik geen gerbuik maken van het internet. Kan iemand mij helpen met dit probleem?
Reputatie 5
@PerpetuumMobile wanneer je verbinding met het Wifi netwerk hebt moet je je browser openen en even de voorwaarden accepteren. Vervolgens kun je gebruikmaken van het internet! 🙂

Laat even weten of het is gelukt.
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/perpetuummobile-276074/" wanneer je verbinding met het Wifi netwerk hebt moet je je browser openen en even de voorwaarden accepteren. Vervolgens kun je gebruikmaken van het internet! :)

Laat even weten of het is gelukt.
De browser biedt me geen inlog scherm aan en ik kan dus de voorwaarden niet accepteren.  Soms krijg ik de volgende foutmelding: "Error opening page, Hotspot login cannot open the page because the network connection was lost. ". Hetzelfde probleem heb ik ook met mijn iPhone 4. Tot een maand geleden had ik deze problemen niet.
#next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647 !important; }
haa gelukkig een onderwerp over dit probleem... dacht dat ik de enige was  ik ook problemen met de wifi in treinen... (IP adress zoeken duurt zo lang"" dat ik maar weer op 3G terug ga..)
Reputatie 5
@Allen Op dit moment is er een storing met de NS Hotspot in een aantal treinstellen. T-Mobile en NS streven ernaar om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen.
Is over dit probleem al wat nieuws beschikbaar? Op mijn iphone 3gs werkt het nog niet (kan geen verbinding met de server maken) verbinden met de wifi lukt wel.
Op android werkt de tmobile wifi wel.
Reputatie 5
@Maarten p Welkom op het forum. Wat vervelend dat je last hebt van deze storing. Helaas is er nog geen update geweest over deze storing.

Excuses voor het ongemak.
Reputatie 2
Vandaag maar weer ns georobeerd met wifi in de trein maar t doet niks!
Reputatie 5
Badge +13
@ANAHATA
Als je problemen hebt met een Wi-Fi verbinding in de trein dan is het belangrijk dat je het treinstel vermeld. Anders kunnen T-Mobile moderators niet nakijken of er een storing is met de Wi-Fi / treinstel.

Heb je de algemene voorwaarden wel geaccepteerd? Als je dit niet doet dan heb je wel verbinding maar geen toegang.
Je maakt verbinding, vervolgens ga je via de browser naar een website en je zal dan eerst op de pagina met de voorwaarden komen.

Android toestellen willen vaak automatisch al een verbinding maken maar ook dan moet je de voorwaarden eerst accepteren.
Reputatie 3
Er zijn 2 dingen waar je op moet letten bij Wifi in de trein met een iPhone.
A) Ga naar instellingen-safari, en wis je cookies en geschiedenis.
😎 Wanneer je verbonden bent met wifi, maar niet bij de inlogpagina komt, surf dan handmatig naar nstrein.ns.nl

Hierna zou het moeten werken.
Reputatie 5
@ANAHATA Door een technische storing is niet of niet volledig mogelijk om gebruik te maken van de diensten die via NS Hotspot aangeboden worden in een aantal treinstellen. Kun je het treinstel benoemen wanneer je dit probleem nogmaals ervaart? Dan kunnen wij checken of je je in een treinstel die getroffen is door de storing bevond. Excuses voor het ongemak.
Ik gebruik Google Chrome op http://www.nstrein.ns.nl om in te loggen. Daarna kan Safari en iedere andere app gewoon internet.
@ANAHATA Door een technische storing is niet of niet volledig mogelijk om gebruik te maken van de diensten die via NS Hotspot aangeboden worden in een aantal treinstellen. Kun je het treinstel benoemen wanneer je dit probleem nogmaals ervaart? Dan kunnen wij checken of je je in een treinstel die getroffen is door de storing bevond. Excuses voor het ongemak.
Ik gebruik Google Chrome op http://www.nstrein.ns.nl om in te loggen. Daarna kan Safari en iedere andere app gewoon internet.
Dit bericht heeft me perfect geholpen, bedankt !!

Reageer