Beantwoord

Gebruik vodafone of KPN Netwerk

Als ik mijn iphone 4s op handmatig selecteren netwerk zet, krijg ik wel de twee andere netwerken te zien. Maar als ik die selecteer geeft hij minimale tot geen dekking. Dit is strijdig met het abonnement van mijn man (bij Vodafone) want die heeft wel gewoon goede dekking.
Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door iamPuk 13 augustus 2017, 21:16

Omdat het 2 verschillende providers zijn met hun eigen netwerk. Zo zal jij op andere locaties weer betere dekking hebben dan je man. :)

Als je problemen ervaart met het netwerk dan kun je het beste eerst controleren hoe de dekking is en of er storingen zijn. Dat kan op deze pagna.
Op die pagina in de linkerkolom onderaan zie je de button Meld een probleem. Via die button kun je melding met het netwerk doorzetten.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Omdat het 2 verschillende providers zijn met hun eigen netwerk. Zo zal jij op andere locaties weer betere dekking hebben dan je man. :)

Als je problemen ervaart met het netwerk dan kun je het beste eerst controleren hoe de dekking is en of er storingen zijn. Dat kan op deze pagna.
Op die pagina in de linkerkolom onderaan zie je de button Meld een probleem. Via die button kun je melding met het netwerk doorzetten.
Beste iamPuk,

De netwerkproblemen zijn helaas structureel en is ook gemeld op de netwerkkaart. De dekking wisselt sterk - bijna per minuut. Meestal tussen de 2 en 4 bolletjes, maar helaas ook regelmatig naar 1 of 0. Volgens de kaart is steeds er goede dekking (op een keer na, maar toe was de dekking ook structureel laag). Ik wilde kijken of dat bij de andere providers met mijn telefoon ook zou was.

Weet je trouwens waarom gastgebruikers zo weinig dekking krijgen van de concullega's?
Reputatie 2
Helaas ging de aandacht bij het aanpassen van de roaming regels uitsluitend naar grensoverschrijdend verkeer, voor zover Brussel uiteraard nog grenzen binnen de EU erkent natuurlijk. Roamen is in eigen land niet mogelijk en dat heeft waarschijnlijk niet zozeer te maken met het feit dat het gastnetwerk deze dienst niet zou willen bieden maar dat de eigen provider de rekening daarvoor niet wil betalen.

De drie Nederlandse netwerkbeheerders hebben overigens wel een onderlinge regeling voor langdurige grote storingen. We hebben het hier dan over minimaal een half miljoen getroffen klanten en een verwachte duur van de storing van minstens drie dagen. Klanten van het betreffende netwerk mogen dan tijdens die storing wél gebruik maken van de andere twee netwerken.

PS als je wilt kijken of het aan je telefoon ligt kan je natuurlijk ook even een keer de SIM wisselen met die van je man.

Reageer