Beantwoord

Geen 3g/4g doorgestuurd naar de netwerkafdeling

Ik heb geen internet 3 of 4g meer. Wel kan ik mail binnenhalen buiten de deur. De telefoon geeft:
Safari kan de pagina niet openen. Fout: "Er heeft zich een probleem voorgedaan bij de communicatie met de webproxyserver (HTTP).".

Als ik mijn telefoon helemaal uitzet en weer aanzet, vraagt 'ie niet om mijn SIM...

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want nu heb ik niets aan mijn internet.

Groetjes, Jennie
icon

Beste antwoord door Chantal01 6 maart 2015, 19:10

Hoi Jennie,

Bedankt voor je bericht. Ik zie in het systeem terug dat de netwerk melding goed is ontvangen bij de netwerkafdeling en dat zij bezig zijn de oorzaak te achterhalen. Op basis daarvan nemen ze zo spoedig mogelijk contact met je op om tot een oplossing te komen. Gelukkig kan je nog wel gebeld worden en zelf bellen. Daardoor wil ik het natuurlijk niet goed praten maar gelukkig doet nog wel iets het. 🙂 Het glas is tenslotte half vol.

Nog heel even geduld Jennie. Voor nu wens ik je een prettige avond. Indien je nog vragen hebt mag je ze natuurlijk altijd stellen. We proberen je altijd zo snel mogelijk en volledig te helpen. 🙂

Bekijk origineel

10 reacties

Kun je je telefoon eens herstarten door homeknop een aan-uitknop ingedrukt te houden tot het apple logo weer verschijnt?

Dit lost vaak problemen met de verbinding op.
Dit heb ik al een paar keer geprobeerd. Dit verandert helaas niets. Ook vraag hij niet meer om de sim code.
Hoe oud is je simkaart? Heb je deze simkaart bij het toestel ontvangen of is hij misschien op maat geknipt?

Het klinkt als een defecte of verouderde simkaart.
Ik heb mijn iPhone 5 nu een jaar. Daarvoor had ik een iPhone 4. Ik heb een nieuwe simkaart ontvangen vorig jaar.
Ondertussen heb ik de sim er even uitgehaald. En helaas nog steeds geen verbetering...Moet ik een nieuwe simkaart bestellen? Terwijl 'ie pas een jaar oud is?:(
Na een chatsessie met T-Mobile heb ik een update naar IOS8 gedaan. Dit zou volgens de vriendelijke dame moeten helpen. Net als herstel netwerkverbindingen, maar dit heeft niets geholpen. Ook heb ik de telefoon een paar keer helemaal opnieuw opgestart (met en zelfs een keer zonder Sim). Wel zie ik dat ik geen knop heb met mobiel datanetwerk. Zodat ik ook geen ANP (wat dat ook mag zijn) heb. Ik denk dat daar het probleem zit. Maar hoe op te lossen?

De foutmelding bij internet is inmiddels wel aangepast naar: Safari kan de pagina niet openen, omdat de netwerkverbinding is verbroken.

Wel erg vervelend dat ik nu al een poos geen internet buiten de deur heb. Wel kan ik mail binnenhalen.
Reputatie 4
Hoi jennie,

Het feit dat je toestel niet om je simkaart vraagt kan 2 dingen betekenen, of de simlade is defect of de simkaart. Het is voor ons natuurlijker makkelijker om een sim op te sturen dan wanneer je het toestel opstuurt ter reparatie. Mijn vraag is dan nog alleen kun je wel bellen en gebeld worden?

Mail binnen halen werkt wel? Doe je dit dan op WiFi? Dan telt het eigenlijk niet mee want dit is geen 3 of 4g verbinding.
Beste Bram, Gisteren heb ik contact gehad met jullie (tel) klantenservice. Ik heb alleen nog Wifi. En kan buiten (op locatie) alleen nog mail binnenhalen en whatsapp berichten. Hij geeft wel netjes aan 3 of 4g te gebruiken. Je collega denkt dat ik zoooooooo ontzettend traag internet heb, dat het niet werkt. Hij heeft de vraag doorgespeeld naar een andere afdeling. Ik kan trouwens gewoon gebeld worden en bellen. Nu is het voor mij afwachten tot ik weer iets van die andere afdeling hoor 😉.
Reputatie 5
Hoi Jennie,

Bedankt voor je bericht. Ik zie in het systeem terug dat de netwerk melding goed is ontvangen bij de netwerkafdeling en dat zij bezig zijn de oorzaak te achterhalen. Op basis daarvan nemen ze zo spoedig mogelijk contact met je op om tot een oplossing te komen. Gelukkig kan je nog wel gebeld worden en zelf bellen. Daardoor wil ik het natuurlijk niet goed praten maar gelukkig doet nog wel iets het. 🙂 Het glas is tenslotte half vol.

Nog heel even geduld Jennie. Voor nu wens ik je een prettige avond. Indien je nog vragen hebt mag je ze natuurlijk altijd stellen. We proberen je altijd zo snel mogelijk en volledig te helpen. 🙂
Dank je Chantal

Reageer