Beantwoord

Geen 4G

• 30 december 2018
  • 11 reacties
  • 532 Bekeken

Hallo,

Sinds een week of 2 heb ik problemen met het gebruik van mijn mobiele data. Als ik de mobiele data aanzet, krijg ik de melding om mij aan te melden bij het netwerk. Dit doe ik dan (al kost dat een hoop tijd, omdat laden erg lang duurt), maar er verandert vervolgens niets. Deze melding heb ik ook nog nooit eerder gehad. 4G heeft het altijd prima gedaan. De telefoon opnieuw opstarten helpt niet. Ik kan verder wel gewoon bellen en sms'jes ontvangen.

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen?
Dank jullie wel!
icon

Beste antwoord door David 14 januari 2019, 11:05

Hi @Senelfy,

Ook dat is zeker nog mogelijk! Als je naar jouw My T-Mobile gaat, dan zie je het kopje 'Bundels toevoegen'. Als je die een aantal klikken naar rechts geeft kom je vanzelf uit bij 'Internet betalen per MB'.

Laat je weten of het gelukt is? 🙂
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Hoi @Senelfy,

Welk toestel heb je op dit moment in gebruik?
Als je je simkaart in een ander toestel stopt, krijg je dan wel verbinding met het netwerk?

In afwachting van je bericht.
Hoi hoi,

Bedankt voor de tip. Ik heb zelf een Motorola X-Style en heb mijn sim geprobeerd in een andere Motorola en een Huawei, maar ook daar geen 4G.
Overigens is het probleem begonnen na het verlopen van wat gratis MB's die ik via T-Mobile surprise heb gekregen. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Bedankt weer!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Senelfy,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie geen blokkade staan. Je zou dus wel moeten kunnen internetten. Zou je eens je internet kunnen instellen met de volgende gegevens?

1 ► Ga naar Instellingen en selecteer Meer.

2 ► Selecteer Mobiele netwerken.

3 ► Selecteer Namen toegangspunten.

4 ► Kies het opties- of plussymbool.

5 ► Bij Naam, voer T-Mobile Internet in.
Bij APN, voer smartsites.t-mobile in.

6 ► Proxy, Poort, Gebruikersnaam en Wachtwoord kun je leeg laten.

7 ► Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 16 in.

8 ► Verificatietype en vink PAP aan. Selecteer Type toegangspunt.
Verschijnt een pop-up, vul dan default (kleine letters) in en kies OK. Als deze pop-up niet verschijnt, vink je Internet aan.

9 ► Selecteer Meer.

10 ► Selecteer Opslaan en vink T-Mobile Internet aan. Keer terug naar het startscherm.

Ben benieuwd of het zo lukt!
Hoi hoi,

Ik heb naar de instellingen gekeken. Ze stonden erin zoals hierboven omschreven, maar heb voor de zekerheid even handmatig opnieuw ingevoerd. Helaas zonder resultaat.
Ik heb even een screenshot gemaakt van de melding en icoontjes die ik krijg bij het aanzetten van de mobiele data:

Ik zie verder dat er ook wel gewoon mb's worden verbruikt wanneer 4G aanstaat, alleen berichten verzenden, ontvangen of de browser gebruiken lukt niet.

Ik hoor graag weer van jullie!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Senelfy,

Bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb je nu kosteloos een nieuwe simkaart opgestuurd. Deze ontvang je binnen 3 werkdagen thuis. Op deze pagina kun je de simkaart activeren. Ik ben benieuwd of het hiermee is opgelost. Houd je me op de hoogte?
Hoi Hajar,

Dankjewel voor de moeite!
Nog even een update: vandaag toevallig via surprise 300mb's gekregen en 4G werkt nu zonder problemen.. blijf toch een beetje het vermoeden houden dat die twee dingen met elkaar te maken hebben. Ik kijk even wat er gebeurt wanneer de mb's verlopen zijn, dus keep you posted!
Hoi hoi,

Helaas na het verlopen van de gratis mb's weer hetzelfde probleem met dezelfde melding. Heb net de nieuwe simkaart geactiveerd om te zien of het daarmee anders is, maar ook hier dezelfde meldingen..

Iemand nog een idee? Nogmaals, 4G werkte prima met de gratis mb's van Surprise!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Senelfy,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je momenteel geen actieve bundel hebt. Daardoor kun je geen gebruik maken van internet. Je kan via My T-Mobile een bundel naar keuze kiezen en zo weer internetten. Op deze pagina vind je meer informatie over de bundel.

Laat je even weten of het zo wel lukt?
Klopt, maar ik heb nog nooit eerder een bundel gebruikt en wel altijd van 4G gebruik kunnen maken. Is het niet meer mogelijk gewoon per mb te betalen? Zoveel gebruik ik 4G namelijk ook niet en een bundel is voor mij dus helemaal niet voordelig. Ik wil het alleen wel kunnen gebruiken als het echt nodig is.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @Senelfy,

Ook dat is zeker nog mogelijk! Als je naar jouw My T-Mobile gaat, dan zie je het kopje 'Bundels toevoegen'. Als je die een aantal klikken naar rechts geeft kom je vanzelf uit bij 'Internet betalen per MB'.

Laat je weten of het gelukt is? 🙂
Yes, het is gelukt! Dank jullie wel, allemaal!

Reageer