Beantwoord

Geen 4G meer in Amsterdam

• 22 februari 2016
  • 7 reacties
  • 139 Bekeken

Sinds twee dagen heb ik eens weer 3G in plaats van 4G. Hiervoor had ik wel gewoon 4G. Ik ben de afgelopen dagen ook op meerdere plekken in Nederland geweest, maar nergens deed mijn 4G het.
Wie weet hoe ik weer 4G krijg ipv 3G?

Ik heb een HTC One Mini, mocht dit noodzakelijke informatie zijn.
icon

Beste antwoord door Amy 24 februari 2016, 09:50

Hey Saskiaaa,

Wat gek dat je dit probleem op meerdere locaties ervaart. 😞

Ik heb je simkaart net in ieder geval opnieuw op ons netwerk geregistreerd. Zou je eens kunnen kijken of je nu wel beter bereik hebt? Zou je anders dit topic ook eens door willen nemen? Op de verschillende locaties die jij noemt is 4G namelijk wel beschikbaar. Heb je jouw simkaart misschien geknipt of is hij toevallig beschadigt? Dit kan namelijk ook een oorzaak zijn van een verminderde netwerkervaring. Om dit uit te testen kun je het beste jouw simkaart even in een ander toestel testen.

Ben benieuwd naar je reactie Saskia!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Op welke plekken (postcode) heb je mindere dekking? Het kan namelijk zijn dat er in een bepaalde regio storingen of werkzaamheden zijn.
Kan het misschien zijn dat je per ongeluk je telefoon op 2G/3G-only ipv 4G/LTE heb gezet?

Groet,
Reputatie 7
Badge +20
Hey Saskiaaa,

Goed dat je dit even checkt bij ons! Merkte je gelijk ook het verschil in snelheid?

Op jouw postcode is geen probleem met 4G bekend, maar misschien kun je aangeven waar je het merkte? Er was namelijk gisteren wel een storing rondom 1076BZ in Amsterdam, wellicht had je er daar last van? Dit is ondertussen wel opgelost..

Je geeft aan dat je het op sommige locaties hebt, dus ik denk dat het niet aan je toestel ligt, maar je kunt deze FAQ wel even nakijken of je er misschien iets uit weet te halen.

Laat even weten of je er nu nog problemen mee hebt, dan horen we graag op welke locaties!
Ja als mijn telefoon op 3oG/H staat is het internet inderdaad langzamer dan met 4G. Ik heb het nu nog steeds. Nu ben ik in Amsterdam.

Maar dit weekend was ik ook in Eindhoven en Utrecht en daar had ik ook 3G. Hij is geen een keer weer over gegaan naar 4G.

Ook heb ik al geprobeerd de netwerkmodus anders in te stellen. Maar bij elke modus blijf ik 3G houden.
Reputatie 6
Badge +17
Ja als mijn telefoon op 3oG/H staat is het internet inderdaad langzamer dan met 4G. Ik heb het nu nog steeds. Nu ben ik in Amsterdam.

Maar dit weekend was ik ook in Eindhoven en Utrecht en daar had ik ook 3G. Hij is geen een keer weer over gegaan naar 4G.

Ook heb ik al geprobeerd de netwerkmodus anders in te stellen. Maar bij elke modus blijf ik 3G houden.

Heb je ook al geprobeerd om je telefoon even te herstarten?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Saskiaaa,

Wat gek dat je dit probleem op meerdere locaties ervaart. 😞

Ik heb je simkaart net in ieder geval opnieuw op ons netwerk geregistreerd. Zou je eens kunnen kijken of je nu wel beter bereik hebt? Zou je anders dit topic ook eens door willen nemen? Op de verschillende locaties die jij noemt is 4G namelijk wel beschikbaar. Heb je jouw simkaart misschien geknipt of is hij toevallig beschadigt? Dit kan namelijk ook een oorzaak zijn van een verminderde netwerkervaring. Om dit uit te testen kun je het beste jouw simkaart even in een ander toestel testen.

Ben benieuwd naar je reactie Saskia!
Inmiddels heb ik weer gewoon 4G! Dus ik denk dat het opnieuw registreren geholpen heeft. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +15
Hey Saskia,

Jeeeej! Fijn om te horen dat het gewerkt heeft!

Als je in de toekomst nog problemen ervaart trek je dan even aan de bel? :8

Reageer