Beantwoord

Geen bereik


Ik heb regelmatig thuis geen bereik! Het aantal streepjes gaat op en neer en eindigt met de mededeling "Geen service". Mijn postcode is 7242. Kan ik hier zelf verbetering in aanbrengen?
icon

Beste antwoord door Roytje87 26 juli 2013, 23:21

Wat je zou kunnen doen als je op een locatie last hebt van verminderd bereik, is het toestel fixeren op 2G. Op Android-toestellen gaat dit - in de meeste gevallen - via Instellingen > Draadloos en Netwerken > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus > Alleen GSM kiezen. Op iPhone gaat die via Instellingen > Algemeen > Mobiel Netwerk > Schakel 3G in uitzetten.

Je toestel zal nu alleen zoeken naar het 2G-signaal welke op een lagere frequentie zit, en dus meer bereik heeft.

Heb je daarnaast op de dekkingskaart gekeken hoe de bedekking is op je locatie? Je kunt hier ook een melding achterlaten, waarop de netwerkspecialisten hiermee aan de slag gaan, en je terugbellen als het onderzoek is afgerond.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 2
Heb ik helaas ook last van de laatste tijd, tijdens het gesprek valt de verbinding weg heel erg irritant vooral als je bv de doktersdienst aan de telefoon hebt,
kan dit worden opgelost ?

postcode 9711 Groningen

Graag een reactie van de T-mobile (forum) Medewerkers

Alvast bedankt.
Reputatie 3
Wat je zou kunnen doen als je op een locatie last hebt van verminderd bereik, is het toestel fixeren op 2G. Op Android-toestellen gaat dit - in de meeste gevallen - via Instellingen > Draadloos en Netwerken > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus > Alleen GSM kiezen. Op iPhone gaat die via Instellingen > Algemeen > Mobiel Netwerk > Schakel 3G in uitzetten.

Je toestel zal nu alleen zoeken naar het 2G-signaal welke op een lagere frequentie zit, en dus meer bereik heeft.

Heb je daarnaast op de dekkingskaart gekeken hoe de bedekking is op je locatie? Je kunt hier ook een melding achterlaten, waarop de netwerkspecialisten hiermee aan de slag gaan, en je terugbellen als het onderzoek is afgerond.
Reputatie 5
@Martin Emile Welkom!

Wat vervelend dat je regelmatig geen bereik ervaart op je woonlocatie. Ik zie dat het 3G bereik daar inderdaad niet optimaal is, wanneer je je toestel op enkel 2G zet zou je verbinding niet meer moeten uitvallen. Zou je dit eens willen proberen?

@spyde ik zie dat je een oude simkaart bezit welke voor problemen kan zorgen. Ik stuur je een nieuwe toe. Laat je even weten of het verbeterd is na het activeren van de nieuwe simkaart?
Reputatie 2

@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/spyde-174546/" ik zie dat je een oude simkaart bezit welke voor problemen kan zorgen. Ik stuur je een nieuwe toe. Laat je even weten of het verbeterd is na het activeren van de nieuwe simkaart?


@Tom,
Heb inderdaad nog een simkaart van Ben.
Zag vanavond dat ik een mail had van: Bevestinging nieuwe simkaart, dacht van hey ik heb helemaal niks besteld, maar nu is het duidelijk, hoop dat hier geen kosten aan verbonden zijn en ga vanuit dat ik mijn eigen nummer behoud na activering van de nieuwe simkaart?
Reputatie 3
@spyde

De simkaart die Tom opstuurt is een vervangende kaart, omdat je andere sim sterk verouderd is. Deze is kosteloos.
Je zult daarbij ook je eigen nummer houden. 😉
Reputatie 2
@spyde

De simkaart die Tom opstuurt is een vervangende kaart, omdat je andere sim sterk verouderd is. Deze is kosteloos.
Je zult daarbij ook je eigen nummer houden. ;)


Thnx voor het anwoord 🙂
Reputatie 2
Nieuwe sim binnen en geactiveerd (is goed gegaan) bedankt voor de snelle levering 🙂
Ook ik heb zelfde probleem...heel irritant, ckr bij belangrijke telefoontjes.
pstcode 1962
Ik heb sinds gisteravond geen bereik  internet.....alle stappen gevolgd voor opnieuw instellen , tevens ook sim kaart verwisseld voor nieuwe....nu helemaal geen bereik meer, kan ook niet meer bellen... Hoop dat iemand snel een oplossing weet.

Postcode 1962
Hallo,

Hier in Almelo, postcode 7608NT, is er ook geen bereik of slecht bereik. De dekkingskaart geeft dit ook aan, maar waar ligt dit dan aan en is dit tijdelijk?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Reputatie 3
@macht

Welkom op het forum! :)

Ik lees dat je een nieuwe simkaart hebt gehaald? Heb je de nieuwe sim wel geactiveerd dan? Dit gaat heel simpel via My T-Mobile > Toestel & Sim > Simkaart activeren

@bakkums

Ook jij welkom op het forum! :)

Heb je direct een melding gemaakt via de dekkingskaart? De netwerkspecialisten gaan hier dan mee aan de slag, en zullen dit ook aan je terugkoppelen.

Reageer