Vraag

Geen bereik bij inkomende oproepen

• 10 mei 2017
  • 3 reacties
  • 179 Bekeken

Ik heb al een tijdje geen bereik in huis. Ik kan wel bellen, maar als anderen mij bellen, krijgen die direct de voicemail. Eerder had ik al last dat wanneer mijn telefoon op bepaalde plekken lag, ik niet bereikbaar was, maar het lijkt nu niet uit te maken waar mijn telefoon ligt. Ik krijg ook niet altijd een melding dat ik een voicemailbericht heb. Whats app en internet werken gewoon goed. Dit is erg lastig omdat ik bereikbaar moet zijn.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Artfeelings,

Dat klinkt niet erg best, het maakt dus niet uit waar je bent op dit moment? Het probleem doet zich overal voor?

In dit topic vind je alle stappen die je kunt controleren om te zien waar het probleem precies zit. Op die manier kunnen we nagaan wat de oplossing van het probleem is en je hier zo snel mogelijk bij helpen! Zou je dit topic eens door kunnen nemen en alle instructies kunnen testen? Als je ons dan de resultaten doorgeeft, dan kunnen wij jou ook weer gelijk verder helpen!

Voor de zekerheid geef ik je ook even deze instructies mee, om te controleren of er niet toevallig een doorschakeling geactiveerd is. Dit zou namelijk kunnen verklaren waarom de gesprekken direct worden doorgeschakeld. Het is een gok, maar zo sluiten we in ieder geval zoveel mogelijk uit! :)

Houd je ons op de hoogte van jouw bevindingen? We helpen je er dan graag bij verder!
Beste David,

Ik heb alle stappen doorlopen en de instructies. Maar ik heb totaal geen bereik. Soms komt er een streepje op, maar die is ook zo weer weg. Ik ben even naar buiten gelopen, maar ook daar heb ik geen bereik.
Ik heb een nieuw toestel, maar heb pas sinds een paar dagen echt problemen met het bereik.
Ik heb alle doorschakelingen uit gezet, maar nu gaat de telefoon zelfs niet meer naar mijn voicemail. Ik heb mijn toestel gebeld met mijn vaste telefoon, maar er is zelfs geen kiestoon.
Ik heb mijn simkaart nog niet in een ander toestel getest, maar ik heb altijd (op een enkele plek in huis na) doorgaans goed bereik gehad.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Artfeelings,

We zijn in ieder geval weer iets dichterbij het ontdekken van de oorzaak! Ik zie dat je de voicemail ook ondertussen weer hebt ingeschakeld, dus dat is ook weer gelukt. 🙂

Heb je de simkaart misschien geknipt om in het nieuwe toestel te passen? Dergelijke beschadigingen kunnen namelijk een nadelig effect hebben op de netwerkervaring en ook dit soort problemen opleveren. Ik zie verder geen storingen of werkzaamheden in jouw omgeving, dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn. Voor de zekerheid stuur ik je kosteloos een nieuwe simkaart op, om te testen of dit een positief effect heeft. De simkaart is binnen 3 werkdagen binnen en kun je thuis zelf activeren. In de tussentijd kun je natuurlijk ook die kruistest nog uitvoeren om te kijken of je daar al wijzer van wordt! Ik denk dat we in ieder geval dicht in de buurt van de oplossing zitten!

Laat je ons weten of je de kruistest nog hebt uitgevoerd? Als er nog vragen zijn, dan horen we dat ook graag! 🙂

Reageer