Beantwoord

Geen bereik en slechte compensatie


Op mijn samsung galaxy S7 heb ik in Ouddorp (3253 LV), waar ik 7 maanden per jaar verblijf totaal geen netwerkbereik meer! Hiervoor al een tijd geleden de dekkingskaart ingevuld --> nooit reactie ontvangen! Want volgens de dekkingskaart moet ik 4G+/4G/3G optimaal hebben! Nou niet dus! In mei naar een T-Mobile winkel gegaan en probleem uitgelegd. De medewerker heeft toen een nieuwe simkaart in mijn toestel gedaan. Toen werd het bereik nog slechter. Ik kan niet op internet en kan bijna niet gebeld worden! Dit is erg vervelend met ouders op leeftijd en ook ivm mijn werk waarvoor ik bereikbaar moet zijn. Eind mei weer gebeld met klantenservice en probleem weer voorgelegd. Ja, ze hadden het gezien na onderzoek dat er zo goed als geen bereik is op de locatie. Nu heb ik een voorstel gekregen om het probleem enigszins te compenseren. Een korting van 20% (7,-) op mijn abonnement of contract ontbinden en telefoon betalen 357,- excl. BTW.
U snapt dat ik hier niet mee akkoord kan gaan. Ik ben al sinds het begin van T-Mobile (toen nog Ben) klant bij jullie en heb nog nooit enige problemen ondervonden en ben altijd zeer tevreden geweest! En nu voelt het alsof jullie mij willen afschepen met een klein bedrag korting (waar ik niks aan heb, omdat ik dan nog steeds geen bereik heb!!) Ik hoop d.m.v. dit bericht toch op een betere reactie en nog beter dat jullie het probleem met spoed gaan oplossen!
Graag een spoedige reactie op dit bericht of mij bellen.
p.s. Mijn vrouw heeft KPN en heeft een prima bereik, 4G+.
icon

Beste antwoord door Muberra 16 juni 2017, 13:52

Hi Jaylo,

Welkom op ons forum!

Ik kan begrijpen dat je bereikbaar wilt zijn. Onze netwerkspecialisten hebben er natuurlijk naar gekeken en hun best gedaan om het voor je op te lossen. Als er uit het onderzoek naar voren komt dat de dekking niet verbeterd kan worden op jouw locatie, dan gaat voorlopig niet veranderen. We waarderen jou zeker als klant en daarom willen wij jou ook tegemoet komen. Wij zullen jou nooit dwingen om te blijven als jij niet gebruik kan maken van ons netwerk. Dan begrijpen wij het dat je dan liever kiest voor andere provider, zodat je weer bereikbaar bent. Ik moet je ook eerlijk zeggen dat het niet vaak voorkomt dat een klant helemaal geen netwerk heeft en dat wij het niet kunnen oplossen. Daarom vind ik het extra vervelend dat wij dit niet kunnen verbeteren op jouw locatie. De coulance is inderdaad dat je kan kiezen uit korting op jouw abonnement of ontbinding van het contract. Daarmee willen wij jou tegemoet komen en laten zien dat we met je meedenken en het ook heel jammer vinden dat je dit ervaart.

In het systeem zie ik staan dat je hebt gekozen voor de compensatiekorting. Nogmaals ik snap jouw situatie heel goed, maar ik hoop dat de compensatiekorting enige verzachting kan bieden. In elk geval wil ik je meegeven dat team magenta altijd voor je klaarstaat om je te helpen met jouw vragen.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Ik heb even het één en ander bekeken, en je hoort gewoon prima dekking te hebben. Je wordt omsingeld door twee masten.

Even een paar vraagjes:
- Welk toestel heeft je vrouw?
- Heb je al een keer geprobeerd om je simkaart in de toestel van je vrouw te stoppen? En de simkaart van je vrouw in jouw toestel?
- Als je je telefoon handmatig op 2G of 3G zet, heb je dan wel bereik?
- Ben je binnenhuis of buitenshuis als je slechte dekking hebt?

Groet,
Ja dat klopt, dat had ik ook vermeld dat er volgens de dekkingskaart een goed bereik moest zijn. Maar zoals je kunt lezen heeft T-Mobile ook geconstateerd dat het in mijn geval dus niet zo is. Heb zowel binnen als buiten geen tot zeer slecht bereik. En al je mogelijkheden die je voorstelt zijn al geprobeerd. Mijn vrouw heeft KPN en samsung galaxy s7. Dus.....
Badge +13
En jouw simkaart in het toestel van je vrouw gaf geen verbetering?
Anders zou het namelijk ook aan jouw toestel kunnen liggen vandaar dat die optie benoemd word.
Reputatie 4
Hi Jaylo,

Welkom op ons forum!

Ik kan begrijpen dat je bereikbaar wilt zijn. Onze netwerkspecialisten hebben er natuurlijk naar gekeken en hun best gedaan om het voor je op te lossen. Als er uit het onderzoek naar voren komt dat de dekking niet verbeterd kan worden op jouw locatie, dan gaat voorlopig niet veranderen. We waarderen jou zeker als klant en daarom willen wij jou ook tegemoet komen. Wij zullen jou nooit dwingen om te blijven als jij niet gebruik kan maken van ons netwerk. Dan begrijpen wij het dat je dan liever kiest voor andere provider, zodat je weer bereikbaar bent. Ik moet je ook eerlijk zeggen dat het niet vaak voorkomt dat een klant helemaal geen netwerk heeft en dat wij het niet kunnen oplossen. Daarom vind ik het extra vervelend dat wij dit niet kunnen verbeteren op jouw locatie. De coulance is inderdaad dat je kan kiezen uit korting op jouw abonnement of ontbinding van het contract. Daarmee willen wij jou tegemoet komen en laten zien dat we met je meedenken en het ook heel jammer vinden dat je dit ervaart.

In het systeem zie ik staan dat je hebt gekozen voor de compensatiekorting. Nogmaals ik snap jouw situatie heel goed, maar ik hoop dat de compensatiekorting enige verzachting kan bieden. In elk geval wil ik je meegeven dat team magenta altijd voor je klaarstaat om je te helpen met jouw vragen.
Dank voor je antwoord Muberra, maar een compensatie van 4,- kan ik dus echt geen verzachting noemen!!
Reputatie 7
Badge +20
Hi jaylo,

Ik begrijp natuurlijk dat je baalt van de mindere dekking. Jammer dat je niet tevreden bent met je compensatie, maar je hebt natuurlijk alsnog de keuze om op te zeggen mocht je er echt heel veel hinder van ervaren. Wij willen natuurlijk iedereen een stabiele dekking kunnen bieden daarom hebben wij jou ook de mogelijkheid gegeven om te kiezen tussen een ontbinding en een compensatie. Met een compensatie zal de dekking uiteraard niet beter worden, maar je maandkosten worden iets minder. De keuze is alsnog aan jou dus mocht je echt niet tevreden zijn met de compensatie en liever willen ontbinden, laat het ons dan weten.
Lekker makkelijk....jullie willen dus van je klanten af!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jaylo,

Zeker en liever niet natuurlijk! Het kan zijn dat er door bepaalde omstandigheden een verminderde dekking op een locatie is waar je vaak bent. Om dit na te gaan bieden we dan ook Test Ons Nu aan, zodat er gecontroleerd kan worden hoe de netwerkervaring is. Daarna kunnen er natuurlijk altijd veranderingen in jouw woonsituatie ontstaan en verandert ook de dekking.

Als deze dekking niet goed is en er ook geen verbetering op de planning staat, dan bieden wij de optie voor een maandelijkse korting of het afkopen van het toestel, zodat je een andere provider een kans kunt geven. Het liefst willen we natuurlijk iedereen behouden en welkom heten, maar we zien ook graag dat er gewoon een goede netwerkervaring bij iedereen is! Aangezien het toestel in veel gevallen op afbetaling wordt gekocht, moet dit nog wel afbetaald worden, daar is verder ook niets aan te doen.

Mochten wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je.
Ik herken het probleem volledig, zit namelijk in het zelfde schuitje. Iedere keer krijg ik andere voorwaarden te horen en ik wil wel eens weten welke voorwaarden kloppen.
Die 20% korting gaat nergens over want wat heb je eraan als je geen normaal telefoon gesprek kunt voeren.
Hoe en wanneer word de afkoopsom van een toestel berekend?
Wat als ik mijn toestel niet wil behouden?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Rilaan1987,

Wat zonde dat jouw dekking niet optimaal is!

De korting is in sommige gevallen een compensatie waar mensen zich in kunnen vinden als de dekking op zich nog wel werkt en er verbetering op de planning staat. Dan kan dit natuurlijk het overwegen waard zijn!

Als je ervoor kiest om jouw toestel te behouden, dan wordt de afkoopsom berekend vanaf de dag waarop je jouw keuze bekend hebt gemaakt bij ons tot de einddatum. Stel dat jij 29 augustus van dit jaar zegt dat je het toestel wilt behouden, dan betaal je een afkoopsom van precies één jaar. Dat is uiteindelijk dus afhankelijk van jouw beslissing. Daarnaast bieden we ook de optie om het toestel terug te sturen. Dit is één van de 3 opties die jou geboden is bij het afhandelen van jouw dekkingsklacht op 10 juli. Heb je ondertussen al een idee wat je wilt qua oplossing?

Hopelijk is alles zo duidelijk, maar als je nog vragen hebt, dan horen we het graag!
Hoi David, nou ik had een keuze gemaakt totdat ik weer belde met de klantenservice en ik weer iets anders te horen kreeg.
Mij toestel is eigenlijk al half afbetaald...hoe zit dat dan als ik hem terug stuur krijg je dat bedrag terug?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Rilaan1987,

De betaalde termijnen krijg je niet terug, omdat het toestel in de tussenliggende periode gewoon gebruikt is en het dus in principe niet meer dezelfde, nieuwe telefoon is als een jaar geleden. Als je deze retourneert, dan doe je er verder afstand van. Je kunt er dus ook voor kiezen om de resterende periode af te betalen, zodat het toestel gewoon van jou is en je ermee kunt doen wat je wilt.

Als je nog vragen hebt over de ontbinding, korting of iets anders, let us know!

Reageer