Vraag

Geen bereik in huis, nieuwbouwwoning!

  • 16 april 2017
  • 3 reacties
  • 708 Bekeken

Hallo! Ik heb het al eens eerder gemeld, maar nooit een reactie gekregen! Dus ik probeer het nu opnieuw. Begin december 2016, zijn mijn vriend en ik komen wonen in onze nieuwbouw woning (postcode 9781). Wij hebben nooit service in ons huis en kunnen daarom nooit bellen en/of gebeld worden. Dit is hinderlijk!! Ook omdat wij gewoon dure abonnement betalen waar we dus in huis niets aan hebben. Wel buiten ons huis, maar in huis totaal niets!

Hoe en waar moet ik zijn om deze melding nogmaals door te geven? Niet alleen wij hebben er last van, iedereen die hier komt. Ook de buren hebben hier last van bij hun thuis.

Hoe kunnen we dit oplosssen en wie weet het antwoord?? Zou het zo graag gefixt willen hebben! Anders betalen we ook steeds voor een netwerk wat niet eens te ontvangen is in huis!

Alvast bedankt voor een reactie!!

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18
4G Signalen komen moeilijk door gewapend beton en ook niet door 3 dubbel HR glas dat tegenwoordig in nieuwbouw huizen geplaatst wordt. (Heeft een onzichtbare coating binnen in die de signalen verzwakt).
Kijk eens op 4gmasten.nl waar de dichtst bijzijnde T-Mobile mast staat. Kijk of die mast ook 4G op 900 MHz uitzendt en controleer op https://www.frequencycheck.com/ of je telefoon geschikt is voor 4G op 900 MHz (De mijne is dat b.v. niet, alleen 4G 1800 MHz en die signalen komen nog moeilijker naar binnen in een nieuwbouw woning).

Zomaar wat dingen om op te zoeken en mee te geven aan T-Mobile. Geen idee of er iets over in de voorwaarden van jullie abonnement staat m.b.t. ontvangst.

En hoe gaat het met andere providers van b.v. bezoekers?
Reputatie 4
Hi Mandaah,

Ik ga je meteen helpen met je melding!

Ik zie terug dat je inmiddels al contact hebt gehad met een collega en die heeft jouw probleem doorgestuurd naar onze netwerkspecialisten. De netwerkspecialisten gaan dit meteen voor je uitzoeken en dan zal er binnen 5 werkdagen contact met je worden opgenomen met het resultaat. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je graag bereikbaar wilt zijn. Zoals Fdpg1963 ook aangeeft is het heel lastig bij nieuwbouwhuizen om de dekking te optimaliseren door het gewapend beton en de goed geïsoleerde ruimtes. Uiteraard nemen wij jouw melding zeer serieus. Zodra het resultaat van het onderzoek van onze netwerkspecialisten klaar is, krijg je dat meteen te horen en zal er op zoek worden gegaan naar een oplossing!

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag van je.
Ik begrijp het! Het rare is wel dat iemand met Vodafone wel gebeld kan worden in ons huis. Vandaar mijn vraagtekens. Verder zit heel mijn familie bij T-Mobile en een paar van mijn buren ook. Ook KPN heeft minder bereik, maar kan nog wel gebeld worden soms.

Helaas wij echt nooit! Als ik bel moet ik naar buiten of uit het raam hangen. Niet echt handig. Dus we bellen nu maar met WhatsApp.

Maar ik snap dat het probleem dus ligt bij dit huis.. want inderdaad buiten wel gewoon goed bereik! Alleen werk ik veel vanuit huis... dus moet maar even zien hoe wij dit gaan oplosssen! Leuk zo'n goed geïsoleerd huis haha.

Ik hoop dat ik het antwoord trouwens via mail kan ontvangen van jullie netwerkspecilalisten. Want gebeld worden kan dus niet hahaha!

Nogmaals bedankt voor je reactie!

Reageer