Vraag

Geen bereik meer op mijn werkplek

• 23 februari 2016
  • 14 reacties
  • 195 Bekeken

Sinds twee weken heb ik geen bereik meer op mijn werkplek. Daarvóór heb ik altijd (dwz 2 jaar lang) wel bereik gehad. Op de hele afdeling, dat is de 6e verdieping van een gebouw, heb ik geen bereik, BEHALVE bij het koffiezetapparaat. Onze Servicedesk adviseerde mij de batterij er opnieuw in en uit te doen, helaas, dit hielp niet. Verder toont mijn toestel geen gebreken maar ik moet op mijn werkplek wel overal bereikbaar zijn voor de kinderen thuis. Wat kan ik doen?

14 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi renano,

Welkom op ons Forum!

Wat vreemd dat je ineens geen bereik hebt op je werkplek. Ik begrijp heel goed dat je bereikbaar wilt zijn voor je kinderen. Ik zal je daarom een paar vragen stellen om het probleem te achterhalen. Ervaar je dit probleem alleen daar of ook op andere locaties? Heb je jouw simkaart in een ander toestel geprobeerd en een ander simkaart in jouw toestel? Zo kunnen we controleren of het probleem bij je toestel of simkaart ligt. Kun je ook de postcode doorgeven van je werkplek? Dan kan ik de dekking controleren.

Ik hoor graag van je zodat we naar een oplossing kunnen kijken!
Hoi Hajar,

Dank voor je reactie.
Over jouw vragen:
Ik ervaar het probleem alleen daar. De postcode van mijn werk is 3503 RE. Ik zal morgen proberen te switchen van simkaart.

groeten, Renano
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Hebben andere werknemers met T-Mobile wel bereik bij de koffiezetapparaat? Het kan namelijk zijn dat er iets in de buurt is, dat stoort op het mobiele netwerk.
Heb je geprobeerd om je telefoon handmatig op 2G, 3G of 4G te zetten, en kijken als het dan beter is?

Groet,
Hoi Pilovari,

Dank voor je tip, ik zal eens checken of andere mensen met T-Mobile wel bereik hebben bij het koffiezetapparaat en niet op mijn werkplek (en de hele verdieping).
Wat zou naar jouw idee ineens kunnen storen? Daar ben ik wel benieuwd naar. Vlgs de Servicedesk is er niets veranderd.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Pilovari,

Dank voor je tip, ik zal eens checken of andere mensen met T-Mobile wel bereik hebben bij het koffiezetapparaat en niet op mijn werkplek (en de hele verdieping).
Wat zou naar jouw idee ineens kunnen storen? Daar ben ik wel benieuwd naar. Vlgs de Servicedesk is er niets veranderd.

Radiogolven zijn helaas erg gevoelig voor storingen. Ik ben hier totaal geen expert in, maar kan bijvoorbeeld zijn dat er een defecte elektronisch apparaat zorgt voor storingen. Zie hier.

Zou je misschien ook willen checken op welk netwerkmodus (2G/3G/4G) het stoort?

Groet,
Doe ik, dank je wel!
Reputatie 6
Doe ik, dank je wel!

Zoals Hajar ook al vroeg, zou ik graag willen weten waar je het probleem ervaart. Welke postcode met letters en of je deze problemen ook ergens anders ervaart? Hoe oud is je simkaart?

Let us know!
Hallo Kme, Simkaart is zo'n 2 jaar oud... weet niet of dat oud is? en de postcode is 3503 RE. Ervaar verder nergens klachten, alleen daar.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Renano,

Vreemd dat je het probleem alleen op je werkplek ervaart, hebben anderen op je afdeling hier ook last van of ben je de enige?

In de omgeving van jouw bedrijf zie ik geen storingen, werkzaamheden of andere bijzonderheden die een verminderde dekking zouden kunnen geven. Het zou inderdaad kunnen dat het met de "ligging" van je afdeling te maken heeft, gezien je het alleen daar ervaart.

Je simkaart is wel een beetje verouderd, dus ik heb je kosteloos een nieuwe toegestuurd om te kijken of dit het probleem wellicht kan verhelpen. Deze wordt binnen 3 werkdagen geleverd en kun je zelf thuis activeren. 🙂

Laat even weten hoe het bereik bij je collega's is en wat er uit de kruistest komt!
Hoi David,

Wat aardig van T-Mobile om een nieuwe SIM kaart op te sturen, alvast hartelijk dank hiervoor! :)
Ik heb informatie over de werkplek waarmee je misschien verder komt: mijn collega ervaart exact hetzelfde probleem (geen wifi op de 6e verdieping behalve bij het koffie-apparaat) en zij heeft als provider Telfort. Dit probleem had zij twee weken eerder ook nog niet, net als ik!
Ik hoop dat je hiermee iets kunt.

Groeten, Renano
Reputatie 6
Badge +17
Hoi David,

Wat aardig van T-Mobile om een nieuwe SIM kaart op te sturen, alvast hartelijk dank hiervoor! :)
Ik heb informatie over de werkplek waarmee je misschien verder komt: mijn collega ervaart exact hetzelfde probleem (geen wifi op de 6e verdieping behalve bij het koffie-apparaat) en zij heeft als provider Telfort. Dit probleem had zij twee weken eerder ook nog niet, net als ik!
Ik hoop dat je hiermee iets kunt.

Groeten, Renano

Hallo,

Heb je last van een wegvallende wifi verbinding, of een mobiele verbinding?
Als het gaat om een wegvallende wifi verbinding op je werk, lijkt het me dat je het probleem voor de IT afdeling.

Groet,
Pilovari, als ik uit de lift kom en op de zesde verdieping stap, dan valt de verbinding binnen een paar minuten weg. Dan komt hij ook niet meer terug, tenzij ik naar het koffie-apparaat loop: dan haalt hij de wifi binnen een paar minuten weer op. Dan kan ik alleen daar gebruik maken van de wifi. Loop ik weg, dan valt de wifi nl. binnen een paar minuten weer weg.
Wat zegt dat jou?
Mijn collega die 1 meter naast mij zit, heeft nergens last van!
Reputatie 6
Badge +17
Pilovari, als ik uit de lift kom en op de zesde verdieping stap, dan valt de verbinding binnen een paar minuten weg. Dan komt hij ook niet meer terug, tenzij ik naar het koffie-apparaat loop: dan haalt hij de wifi binnen een paar minuten weer op. Dan kan ik alleen daar gebruik maken van de wifi. Loop ik weg, dan valt de wifi nl. binnen een paar minuten weer weg.
Wat zegt dat jou?

Ah, het probleem is dus met wifi, en niet met een mobiele verbinding? En je geeft aan de een collega dan wel verbinding hebt.
Heb je al geprobeerd om je wifi uit/aan te zetten, of je telefoon opnieuw op te starten?

Groet,

Reageer