Beantwoord

Geen bereik met T-Mobile na verhuizing

  • 19 april 2016
  • 3 reacties
  • 349 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb begin vorig een abonnement bij T-Mobile afgesloten. Ik heb destijds voor T-Moble gekozen, mede vanwege het predikaat "best geteste netwerk van Nederland".

Volgende week verhuis ik naar Vreeland. Het blijkt dat ik op mijn nieuwe adres in Vreeland 0,0% bereik heb met T-Mobile. Dit is wel opmerkelijk, want op de dekkingskaart op de website van T-Mobile staat dat op mijn nieuwe adres "binnen en buiten zeer goed bereik" is. (ZIE BIJLAGE)

Ik heb over bovenstaande contact gehad met een technisch specialist van T-Mobile. Hij geeft aan dat er inderdaad geen goed bereik is op mijn adres in Vreeland en dat dat komt omdat de zendmast niet gunstig staat geplaatst. Hij geeft ook aan dat dit probleem niet binnen 3 maanden opgelost zal zijn.

Ik voel mij misleid met de informatie die door T-Mobile is verstrekt! Volgens de website zou ik gewoon goed bereik moeten hebben, maar de technisch specialist geeft toe dat er inderdaad nauwelijks tot geen bereik is!

De opties die ik heb gekregen van T-Mobile zijn:
- gedurende 6 maanden €12,50 korting op mijn abonnement
- ontbinding van het abonnement, waarbij ik mijn telefoon kan terugsturen óf €187,50 moet betalen om de telefoon af te betalen

De eerste optie is voor mij niet logisch, aangezien ik voor een groot deel van mijn tijd vanuit huis werk. Ik heb niets aan €12,50 korting als ik helemaal geen bereik heb. Ik ben op mijn mobiele telefoon aangewezen als het gaat om contact met mijn klanten (ik ben ondernemer).

De tweede optie is nutteloos. Ik heb bij het afsluiten van mijn abonnement €200 extra betaald voor het toestel én gedurende inmiddels 14 maanden heb ik maandelijks €18,75 voor het toestel betaald. Dit betekent dat ik in totaal €462,50 voor het toestel heb betaald. Om het vervolgens bij het ontbinden van het contract 'zomaar' aan jullie terug te sturen, houdt in dat ik €462,50 in de put gooi.

Ik vind het vervelend dat ik het gevoel het dat dit probleem mij in de schoenen geschoven wordt. Bij het afsluiten van het contract ben ik er van uit gegaan dat "het best geteste netwerk van Nederland" betekent dat ik in elk geval in mijn woning ervan uit kan gaan dat ik bereik heb. Bovendien heb ik op de dekkingskaart van T-Mobile gekeken en zou ik op mijn nieuwe adres gewoon bereik moeten hebben.

Ik ben het dus niet eens met de opties die T-Mobile mij heeft aangeboden.

De enige juiste oplossing is wat mij betreft: ontbinding van het abonnement met behoud van het toestel (lees: ik zou geen afkoopsom hoeven betalen). Ik kan er persoonlijk niets aan doen dat de informatie via de website van T-Mobile misleidend is en ik zou dus ook niet hoeven opdraaien voor problemen in de dekking van T-Mobile (ofwel de verzwegen dekkingsproblemen op mijn nieuwe adres).

Ik verneem graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Nine
icon

Beste antwoord door 05alexander92 19 april 2016, 19:01

De tweede optie lijkt me meer dan redelijk als je kiest voor het afbetalen van je telefoon. Terugsturen zou ik inderdaad niet doen. Als je je abonnement gewoon had gehouden als je niet verhuisd was, had je ook nog steeds maandelijks die € 18,75 moeten betalen, waardoor je aan het eind van de rit ook die €187,50 kwijt bent. Je toestel blijft na ontbinding van het contract gewoon bruikbaar en het maandelijkse bedrag van het abonnement zelf wat je niet meer hoeft te betalen, kun je besteden bij een andere provider waarvan je de simkaart in hetzelfde toestel stopt. Dan heb je er toch geen verlies aan? Behalve dat je het ineens moet betalen in plaats van uitgesmeerd over 10 maanden.

Daarnaast blijven dekkingskaarten theoretische berekeningen. Aan de hand van jouw melding zal nu een en ander gecorrigeerd kunnen worden waardoor je binnenkort misschien wel zal zien op de kaart dat er minder bereik is.

Tevens zou ik je bijgevoegde screenshot even aanpassen, omdat je mobiele nummer daarop zichtbaar is.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
De tweede optie lijkt me meer dan redelijk als je kiest voor het afbetalen van je telefoon. Terugsturen zou ik inderdaad niet doen. Als je je abonnement gewoon had gehouden als je niet verhuisd was, had je ook nog steeds maandelijks die € 18,75 moeten betalen, waardoor je aan het eind van de rit ook die €187,50 kwijt bent. Je toestel blijft na ontbinding van het contract gewoon bruikbaar en het maandelijkse bedrag van het abonnement zelf wat je niet meer hoeft te betalen, kun je besteden bij een andere provider waarvan je de simkaart in hetzelfde toestel stopt. Dan heb je er toch geen verlies aan? Behalve dat je het ineens moet betalen in plaats van uitgesmeerd over 10 maanden.

Daarnaast blijven dekkingskaarten theoretische berekeningen. Aan de hand van jouw melding zal nu een en ander gecorrigeerd kunnen worden waardoor je binnenkort misschien wel zal zien op de kaart dat er minder bereik is.

Tevens zou ik je bijgevoegde screenshot even aanpassen, omdat je mobiele nummer daarop zichtbaar is.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Nine,

Heel erg jammer om te lezen dat het netwerk in jouw nieuwe woonomgeving niet toereikend genoeg is om jou van een goede dekking te voorzien.

In ons systeem zie ik inderdaad dat onze netwerkspecialisten naar jouw situatie hebben gekeken en dat de mast te ver van jouw woonadres in Vreeland staat om je van een goede dekking te voorzien. Aangezien hier binnen de komende 3 maanden geen verbetering op de planning staat, zijn de opties korting en ontbinden aangeboden. Ik snap goed dat je in dit geval van de korting afziet, zeker wanneer je veel vanuit huis werkt.

05Alexander92 heeft mij eigenlijk de woorden uit m'n mond genomen wat betreft het ontbinden met behoud van het toestel. Het is niet de bedoeling jou het idee te geven dit in je schoenen te schuiven, maar een derde optie heb ik helaas ook niet voor je. Wanneer je besluit de resterende termijnen van je toestel te betalen, is het toestel helemaal van jou en heb je eigenlijk in één keer betaald wat je anders de resterende contractstermijn zou moeten betalen.

De bijlage uit jouw bericht heb ik overigens verwijderd, omdat jouw telefoonnummer hierin vermeld stond (bedankt Alexander voor de oplettendheid!). In de bijlage van mijn bericht staat jouw screenshot, maar dan zonder telefoonnummer. De dekking ligt hier op het randje van een lichte vlek, dit kan als gevolg hebben dat de rand van de vlek net wel of net niet goed bereik heeft, helaas is bij jou precies het laatste het geval.

Ik heb dus geen ander antwoord voor je dan mijn collega's, maar als je nog vragen voor ons hebt, dan horen we dat natuurlijk graag van je en alvast succes met de verhuizing!
Reputatie 6
Hallo Nine,

Ik ga verder niet in op kortingen, coulanceregelingen of wat dan ook. Ik wil even terugkomen op het daadwerkelijke bereik op jouw postcode.

Als ik zo even bekijk op jouw opgegeven postcode moet er wel degelijk 4G ontvangst zijn. En als dat er niet is, dan moet er zeer zeker 3G ontvangst zijn. Ook de externe dekkingskaarten beamen dit. Vandaar dat ik hier verder op in wil gaan, mits je dat wilt.

Hieronder de dekking van 4G (Paars) en 3G (Groen). Dit zijn gegevens verzameld door gebruikers, die daadwerkelijk dus in jouw dorp hebben gemeten met hun toestel. Dit zijn dus geen netwerkkaarten van providers zelf.





Je ziet dus dat, vooral 3G, prima dekking heeft bij jou. Je bericht over 0,0% bereik, met alle respect, geloof ik dus niet helemaal. Dan doel ik dus niet dat je liegt, maar het kan ook te maken hebben met externe factoren. Vandaar dat ik wil kijken of het wellicht ergens anders aan ligt waarom je geen bereik hebt. Daarvoor enkele vragen:

- Welk toestel heb je?
- Hoe oud is je simkaart?
- Ervaar je het slechte bereik alleen thuis, of momenteel ook ergens anders?
- Wanneer je de netwerkinstellingen op WCMDA only zet, heb je dan ook 0,0% bereik?
- Heb je al een ander toestel geprobeerd, om te kijken of je dan ook geen bereik hebt?

Met deze info kunnen we wellicht een en ander oplossen, misschien ook niet. Het zou namelijk zonde zijn dat je weg gaat, terwijl er wel iets aan te doen is.

Zou je ook eventueel screenshots kunnen plaatsen wanneer je geen bereik hebt?

Let us know!

Reageer