Vraag

Geen bereik rond Vorden

  • 24 november 2015
  • 9 reacties
  • 201 Bekeken

Beste T-Mobile,

Zo lang als ik mijn abonnement al heb bij jullie heb ik geen bereik in Vorden/rond de Dennendijk. Dit is erg lastig aangezien ik hier vaak ben en dus niet bereikbaar ben. Ik heb totaal geen verbinding. Ik kan niet gebeld worden, sms'jes krijg ik niet binnen net als whatsappjes. Dit is erg lastig. Ik ervaar al langere tijd problemen met T-Mobile waarop geen duidelijke oplossingen komen.
Mijn moeder heeft met haar Vodafone abonnement wel gewoon goede verbinding op die plekken, dus ik vind het erg jammer om te zien dat mijn abonnement toch zo'n slecht dekkingsgebied heeft. Ik zou graag een oplossing hiervoor zien.

9 reacties

Reputatie 3
Beste Kiki19,

Hartelijk welkom op het forum van T-Mobile!
En uiteraard heel vervelend, dat je een slecht bereik ervaart op de Dennendijk, terwijl je moeder met haar Vodafone wel een goed bereik heeft.

De Dennendijk valt onder de gemeente Zutphen, en ligt best wel een eindje van Vorden vandaan.
Daarom was het ook even zoeken naar de Dennendijk, aangezien deze niet te vinden is bij Vorden of directe omgeving.
De enige Dennendijk ligt ten oosten van Zutphen, waarop ook gelijk mijn eerste vraag is:
Is dit de Dennendijk die je bedoelt?
Voor de exacte nauwkeurigheid, kun je een postcode geven van het adres?

Als ik naar de dekking ga kijken, op de Dennendijk ten oosten van Zutphen, is deze goed tot zeer goed!
Op de gehele Dennendijk is het bereik van 2G, 3G en 4G voor zowel binnen als buiten zeer goed, waardoor je dus probleemloos zou moeten kunnen bellen, sms'en, internetten en Whatsapp'en, terwijl jij juist het tegenovergestelde ervaart.
Daarnaast zijn er ook geen werkzaamheden of storingen in die omgeving.

Zou je jouw simkaart een in het toestel van je moeder kunnen doen, om na te gaan of je dan wel een goed bereik ervaart, zodat we kunnen nagaan of het eventueel aan je simkaart ligt of aan je eigen toestel.(Doe dan de simkaart van je moeder in je eigen toestel).
Dit heet een kruistest, waarmee je kunt nagaan waar het eventueel aan kan liggen.
Wel belangrijk, beide toestellen moeten wel simlock vrij zijn!

Heb je met het toestel van je moeder wel een goed bereik, dan is de kans aanwezig dat het ligt aan je eigen toestel, en zou je langs een T-Mobile Shop kunnen gaan om na te laten kijken waar het probleem zich bevind.
In dit geval, zou je met de simkaart van je moeder ook een slecht bereik moeten ervaren.

Laat even weten hoe het is afgelopen, en geef nog even de postcode waar je het slechte bereik ervaart, zodat we nauwkeuriger kunnen kijken.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Kiki19,

Wat onwijs vervelend dat je netwerkproblemen ervaart!

Ik zie dat onze gloednieuw Klantexpert je al uitgebreid van een antwoord heeft voorzien! 🙂 Hier staan in ieder geval al veel handige suggesties in en ook een aantal vragen waar ik benieuwd naar ben, zoals de postcode(s) waar je het probleem ervaart. Aan de hand daarvan kunnen we je wat gerichter helpen!

Je simkaart is nog wel helemaal intact? Het lijkt me overigens stug dat dit niet zo zou zijn, aangezien je het probleem alleen op bepaalde locaties hebt, maar ik wil het toch even uitsluiten.

We zien jouw bericht graag spoedig binnenkomen, Kiki!
Wij hebben dit vandaag uit geprobeerd. Met als gevolg dat ik met het simkaartje van mijn moeder wel goed bereik heb en gewoon kan bellen. En dat toen ik mijn moeder met haar simkaartje belde, haar telefoon geen verbinding kon maken en ze dus onbereikbaar was. Daarna hebben we alles gewoon weer omgewisseld en nu ben ik alweer terug bij af.
In de T-Mobile winkel in mijn buurt wordt ik niet verder geholpen. Ik ga het vrijdag/zaterdag maar is in een andere stad proberen, kijken of dat werkt (aangezien ik nog veel meer problemen heb met T-Mobile). Ik ben namelijk zeer ontevreden dat ik elke keer op dezelfde manier afgewimpeld wordt en alles wordt uitgesteld onder het mom van 'ja mevrouw dat kunnen we later pas uitzoeken', terwijl ik het idee krijg dat ik zo aan het lijntje wordt gehouden zodat ze onder bepaalde bedenktermijnen uit kunnen komen en ik zo vast zit aan een contract.
Reputatie 7
Badge +15
Hi Kiki,

Fijn dat je de uitkomst van de kruistest met ons deelt Kiki! Het ziet er naar uit dat het probleem netwerkgerelateerd is. Zou je ons daarom nog kunnen voorzien van de postcode waar je deze problemen ervaart? Met die informatie kunnen we een dekkingsklacht voor je aanmaken en dit doorzetten naar de netwerkafdeling. Je kunt dit overigens ook zelf doen via de Dekkingskaart maar wij doen het natuurlijk ook graag voor je! Onze netwerkspecialisten zullen je probleem vervolgens onderzoeken en we voorzien je dan binnen 10 werkdagen van terugkoppeling.

Ik vind het verder erg vervelend dat je eerder niet goed geholpen bent! Wij brengen daar graag verandering in hier! Mocht je nog andere vragen hebben laat het dan vooral aan ons weten! 🙂
Ik heb op de netwerkkaart een klacht ingediend.

Wat betreft mijn verdere problemen, ik heb in juni/juli deze zomer een nieuwe abonnement afgesloten. Ik had een abonnement onder mijn vaders naam aangezien ik in die tijd nog minderjarig was en het zelf niet mocht afsluiten. Dat abonnement zou aangepast worden en mijn naam en rekeningnummer zouden daar ingezet worden. Het zou verlengd worden zodat ik geen aansluitkosten zou betalen. Ook zou nummerbehoud aangevraagd worden en ik kreeg een kopie van mijn contract mee. Dit is echter helemaal fout gegaan, want toen ik een aantal weken voordat mijn abonnement over zou gaan (9 november) ben ik nog naar de T-Mobile winkel geweest om te vragen of het echt zeker weten allemaal goed ging. De jongeman die me geholpen heeft zag dat er geen nummerbehoud was aangevraagd! Daar was een beetje geïrriteerd over, maar goed, fouten worden gemaakt. Die jongeman heeft mij een simkaart meegegeven en op 11 december zou het dan eindelijk allemaal omgezet worden.
Totdat ik opeens een factuur via de sms kreeg. Deze zou 43(!) euro bedragen terwijl ik altijd maar 27 heb betaald. Ik ben weer terug geweest en het bleek dat het mijn zelfde abonnement was maar dan zonder alle kortingen die ik altijd had, omdat ik een maand 'buiten' mijn abonnement betaalde en de looptijd verstreken was. Ook wist de jongedame in de winkel mij te vertellen dat mijn nieuwe abonnement en oude naast elkaar liepen. Ik betaal dus voor 2!! abonnementen. Hier ben ik behoorlijk boos over geweest en er zou een 'passende' oplossing voor komen.
Later werd ik teruggebeld over dat ik de 43 euro van het abonnement op mijn vaders naam wel zou moeten betalen, maar mijn nieuwe abonnement zou de eerste maand niet afgeschreven worden. Allemaal leuk en aardig, maar dan betaal ik nog steeds in principe het dubbele van wat ik normaal betaalde. Dit werd allemaal nog veel leuker toen de rekeningen kwamen. Want nu blijkt dat er twee keer geld is afgeschreven. De 43 euro van mijn oude abonnement en de 47 euro van mijn nieuwe abonnement. Van dat laatste klopt ook niets, want mijn nieuwe abonnement zou rond de 35 euro gaan kosten!
Ik heb via de chat en de winkel dezelfde oplossing aangeboden gekregen, maar ben hier niet tevreden mee. Het liefste breng ik vandaag nog mijn mobiel en alles terug naar de T-Mobile winkel en zeg ik mijn abonnement daar op, aangezien ik zo slecht geholpen ben.
Hi Kiki,

Allereerst wil ik je bedanken voor je uitgebreide en heldere verhaal. Ik begrijp volkomen dat deze situatie voor veel frustratie zorgt en heeft gezorgd. Omdat het overduidelijk gaat om een misverstand, gaan wij dit vanzelfsprekend rechtzetten. Ik zie dat mijn collega's uit de T-Shop dit overigens ook hebben aangegeven. Ze wilden de laatste factuur afwachten en dit dan vervolgens rechtzetten.

Is het een idee dat ik omstreeks 11 december, als het nummerbehoud heeft plaatsgevonden, contact met je opneem om dit netjes af te sluiten? Nogmaals: wij zijn er blij met jou als klant en dat willen we ook graag zo houden. Gezien deze hele achtergrond ga ik de (onterecht) dubbel gemaakte kosten dan ook rechtzetten, dat kan ik je verzekeren.

Ik maak een reminder voor mezelf aan en neem omstreeks die datum opnieuw contact met je op. Je hoort van me, Kiki!
Kijk, dat is goed om te horen! De laatste keren was mijn moeder voor mij gegaan, en heb ik niet goed meegekregen wat de precieze oplossing nou was.
Ik ben benieuwd wat 11 december de oplossing gaat zijn!
Reputatie 7
Badge +15
Hey Kiki,

Willem neemt tegen die tijd contact met je op! Ik ben er zeker van dat jullie tot een goede oplossing gaan komen! Wil je het laten weten als je in de tussentijd nog vragen hebt? We staan voor je klaar hier! 🙂
Hi Kiki,

Ik heb je even een privébericht gestuurd, zoals afgesproken! 😉 Ik zie je reactie tegemoet!

Reageer