Beantwoord

Geen bereik tot zeer slecht bereik op 7255MZ

  • 1 februari 2017
  • 9 reacties
  • 286 Bekeken

Reputatie 3
Binnen geen service tot soms even 0 streep 3G of 4G, batterij in 3 uur leeg
Buiten 3G 0 a 1 streep, 4G -117dbm a -125dbm tot geen service
Toestel waar T-Mobile in zat maar op vliegtuig mode gezet zo dat de batterij niet in no time leeg ging
Gelukkig had ik wifi daar bellen moest via Kpn

Gelukkig was ik bereik via Kpn 2 strepen 3G, Toestel waar Kpn in zat liep niet snel leeg maar toch had 3G daar niet zo veel capaciteit

Dekkingskaart klopt niks van, 2G is compleet afwezig, 3G of 4G is binnen 0 streep tot geen service en buiten 0 a 1 streep en valt ook weg, 4G 0 streep -117 a -125dbm tot geen service



Snap niet dat T-Mobile nog steeds die dekkingskaart online heeft staan, wat te mooi is om waar te zijn NOT!!!!
Iets verder is er alleen geen service, totaal geen dekking niks dat hele gebied

Iedereen met Kpn en Vodafone had wel dekking
icon

Beste antwoord door Pilovali 2 februari 2017, 15:06

Ik heb even gesproken met een netwerkspecialist, en die gaf aan dat de dekking inderdaad niet top is. Er zitten een paar masten bij je in de buurt, maar je zit net buiten de cel.
Lange afstand + isolatie + tussen de 'cellen' = slechte dekking.

Enigste manier is een dekkingsklacht indienen en dan kijkt T-Mobile wat het beste is.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Hey Hcblids.

Dat is inderdaad erg vervelend. Persoonlijk soms ook ervaring mee, en het is echt geen pretje.

Ik zie ook dat je al lang op de forums zit, dus ik ga er van uit dat mijn volgende suggestie al iets is waar je aan hebt gedacht. Maar toch even vragen, omdat ik dat niet zag in je topic.

- APN Instellen telefoon voor mobiel internet

Enige reden waarom ik dit deel is omdat geen correcte APN instellingen kan lijden tot slecht internet/bereik. 'sommige' dingen kunnen echt simpel zijn, en over het hoofd worden gezien, maar zoals ik al zei. Het kan natuurlijk zijn dat je hier al aan hebt gedacht.

Ik hoop echt dat dit probleem zo snel mogelijk voor je word opgelost.

Vriendelijke groeten,
Skyrider
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

2G zit sinds een poosje op een hoge frequentie (1800 MHz), daardoor is het 2G bereik flink verminderd. 3G en 4G zitten op 900 MHz, wat zorgt dat dekking beter is.
De dichtstbijzijnde mast is zo'n 2,72 km van je vandaan, dit kan er voor zorgen dat de indoor dekking verminderd is. Als je huis geïsoleerd is met een beste isolatiemateriaal, dan houd dat het signaal ook behoorlijk tegen.

Welk toestel heb je trouwens? Sommige toestellen ondersteunen niet alle frequenties van T-Mobile, daardoor kun je verminderde dekking ervaren.

Heb je al een dekkingsklacht ingediend?

Groet,
Reputatie 3
Hey Hcblids.

Dat is inderdaad erg vervelend. Persoonlijk soms ook ervaring mee, en het is echt geen pretje.

Ik zie ook dat je al lang op de forums zit, dus ik ga er van uit dat mijn volgende suggestie al iets is waar je aan hebt gedacht. Maar toch even vragen, omdat ik dat niet zag in je topic.

- APN Instellen telefoon voor mobiel internet

Enige reden waarom ik dit deel is omdat geen correcte APN instellingen kan lijden tot slecht internet/bereik. 'sommige' dingen kunnen echt simpel zijn, en over het hoofd worden gezien, maar zoals ik al zei. Het kan natuurlijk zijn dat je hier al aan hebt gedacht.

Ik hoop echt dat dit probleem zo snel mogelijk voor je word opgelost.

Vriendelijke groeten,
Skyrider

Alles staat goed, er is in dat gebied gewoon geen bereik, alleen op 7255MZ af en toe ook buiten valt het weg, de batterij gaat heel snel leeg dus er voor kies op vliegtuig mode te zeten met alleen wifi aan

Pas bij 7251RV Vorden is het weer normaal

Hallo,

2G zit sinds een poosje op een hoge frequentie (1800 MHz), daardoor is het 2G bereik flink verminderd. 3G en 4G zitten op 900 MHz, wat zorgt dat dekking beter is.
De dichtstbijzijnde mast is zo'n 2,72 km van je vandaan, dit kan er voor zorgen dat de indoor dekking verminderd is. Als je huis geïsoleerd is met een beste isolatiemateriaal, dan houd dat het signaal ook behoorlijk tegen.

Welk toestel heb je trouwens? Sommige toestellen ondersteunen niet alle frequenties van T-Mobile, daardoor kun je verminderde dekking ervaren.

Heb je al een dekkingsklacht ingediend?

Groet,

Van af die kant zit een groot dicht bos, andere kant van het bos is vol op 4G 7021HD Zelhem, ga je het bos in terug naar andere kant valt 4G al snel naar -121dbm vervolgens naar 3G die snel terug loopt naar -113dbm en weg valt naar geen service

7255MZ komt het beetje bereik van de mast 7251MA 3G of 4G af en toe of geen service, binnen alleen 3G soms of geen service

Met Kpn is er ook alleen 3G te ontvangen, Vodafone is er 2G en 3G te ontvangen

Tele2 heeft totaal geen dekking 7255MZ, wel op 7021HD Zelhem vol op 4G, ga je het bos in terug naar andere kant valt 4G al snel naar -125dbm vervolgens schakel je naar T-Mobile 3G die snel terug loopt naar -113dbm en weg valt naar geen service

Nog niet gedaan maar ga ik zo wel doen
Gekke vraag misschien, heb je een iPhone toestel?
Men zegt dat de iPhone 6 & 6s erg slechte batterij heeft en daarom snel kan leeg lopen (omdat je zegt dat je batterij erg snel leeg loopt).

Je hebt op de website, waar je je bereik hebt bekeken, ook gelijk een melding geplaatst? Je kan daar namelijk aangeven dat je geen bereik hebt. Dan kan netwerkbeheer hier naar kijken.

Uiteraard blijft het lastig en moet er een oplossing voor komen.
Reputatie 4
Badge +9
Volgens zijn profiel maakt hij gebruik van een Samsung toestel. Hoewel dit verouderd kan zijn, ga ik er wel van uit dat als je eenmaal meerdere Samsung toestellen hebt, ook dat blijft gebruiken 😛.

Zijn toestel slurpt batterij door zijn slecht bereik. Toestel probeert namelijk de verbinding tot stand te houden, en dat is ten kosten van zijn batterij.

Groetjes,
Skyrider
Reputatie 3
Volgens zijn profiel maakt hij gebruik van een Samsung toestel. Hoewel dit verouderd kan zijn, ga ik er wel van uit dat als je eenmaal meerdere Samsung toestellen hebt, ook dat blijft gebruiken 😛.

Zijn toestel slurpt batterij door zijn slecht bereik. Toestel probeert namelijk de verbinding tot stand te houden, en dat is ten kosten van zijn batterij.

Groetjes,
Skyrider

Ik gebruik een Note 4 die pas is gemaakt, zal het gelijk updaten in mij profiel
Ga zo een melding van maken via de dekkingskaart
Reputatie 4
Badge +9
Wanneer is het laatst dat je een nieuw SIM kaart hebt gebruikt?

Groetjes,
Skyrider
Reputatie 3
Wanneer is het laatst dat je een nieuw SIM kaart hebt gebruikt?

Groetjes,
Skyrider

Deze nieuwe simkaart is 4 maanden geleden geactiveerd omdat bij de oude simkaart de binnen kant los ging van de houder waar door de simkaart te klein werd en elke keer het binnen deel er in moest drukken
Reputatie 6
Badge +17
Ik heb even gesproken met een netwerkspecialist, en die gaf aan dat de dekking inderdaad niet top is. Er zitten een paar masten bij je in de buurt, maar je zit net buiten de cel.
Lange afstand + isolatie + tussen de 'cellen' = slechte dekking.

Enigste manier is een dekkingsklacht indienen en dan kijkt T-Mobile wat het beste is.

Reageer