Beantwoord

Geen internet bij 3G netwerk Iphone 5

Hallo,

Sinds vanmiddag kan ik niet meer op internet. Dit terwijl ik wel gewoon 3G netwerk heb op mijn iphone. Ook heb ik nog voldoende internet data in mijn bundel. Ik heb het toestel al gereset en opnieuw verbinding gemaakt. Ook heb ik al bij instellingen --> Algemeen --> stel opnieuw in --> herstel netwerkverbindingen geprobeerd, maar niks werkt. Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt,
icon

Beste antwoord door ThalinaK 30 april 2015, 10:06

Hoi Lizalejeune,

Ik snap dat je zo snel mogelijk weer wilt kunnen internetten, excuus dat het wat langer duurde. Ik zie dat je gisteren net nadat je dit bericht plaatste bent gebeld door een collega van mij. Klopt dat? Zij heeft je geadviseerd om je simkaart te testen in een andere toestel. Is dat inmiddels gelukt? Kun je met een ander toestel wel gebruikmaken van internet?

Om misverstanden te voorkomen nog even een andere vraag: heb je je mobiele data aanstaan? Je kunt dit vinden bij instellingen -> mobiel netwerk -> schakel daar mobiele data in.

Ik hoor graag van je of het is gelukt!

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 2
Krijg je wel verbinding met internet via 2G of 4G? Misschien heeft T-Mobile even een probleem/overbelasting op het 3G netwerk in jouw woonplaats (gehad).
Nee helemaal nergens mee. Heb vandaag een nieuwe simkaart gekregen en daarmee is het probleem niet opgelost. Ik heb ook al alles terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar zelfs dat helpt niet. De werknemer in de tmobile zaak kon me niet verder helpen. Ik vraag me echt af hoe dit verholpen kan worden.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Lizalejeune,

Heel vreemd dat dit probleem zo blijft spelen! :S

Heb je er nog altijd last van? Ik zie dat er ondertussen een case voor is aangemaakt en dat er aangegeven is dat dit met spoed opgepakt moet worden. Ik ga er dus vanuit dat dit dan ook spoedig gebeurt en je van een terugkoppeling voorzien zal worden. 🙂

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, laat het ons dan weten!
Hallo DavidK,
Het probleem speelt inderdaad nog altijd. Zondag is er al een case aangemaakt maar heb nog altijd niks vernomen. Gister weer gebeld naar jullie klantenservice, mevrouw zou er spoed achter zetten. Maar ik ben nog altijd door niemand gebeld. Echt heel vervelend. Hoop dat er snel contact met mij wordt opgenomen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Lizalejeune,

Ik snap dat je zo snel mogelijk weer wilt kunnen internetten, excuus dat het wat langer duurde. Ik zie dat je gisteren net nadat je dit bericht plaatste bent gebeld door een collega van mij. Klopt dat? Zij heeft je geadviseerd om je simkaart te testen in een andere toestel. Is dat inmiddels gelukt? Kun je met een ander toestel wel gebruikmaken van internet?

Om misverstanden te voorkomen nog even een andere vraag: heb je je mobiele data aanstaan? Je kunt dit vinden bij instellingen -> mobiel netwerk -> schakel daar mobiele data in.

Ik hoor graag van je of het is gelukt!
Hallo,

Er is inderdaad contact met mij opgenomen. Ik ben naar de t-mobile shop gegaan en zij hebben het toestel opgestuurd ter reparatie.

groetjes
Liza
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Liza,

Bedankt voor je razendsnelle reactie. 😉 Ik hoop dat het probleem na de reparatie is opgelost en dat je weer gewoon kunt internetten!
Wie weet nog handig om even dit topic te lezen over 'de status van jouw reparatie opvragen'.

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust!
Dit zelfde probleem speelt bij mij ook sinds een aantal weken. (Iphone 4) Als er geen wifi is heb ik helemaal geen internet. Terwijl er wel duidelijk een 3g icoontje staat. Het telefonische bereik werd ook steeds slechter hoewel er toch 5 stipjes bereik stond. Het ging zelfs zover dat oproepen niet binnenkwamen, en ik pas een uur later een sms kreeg met de melding van de gemiste oproepen. En terugbellen lukte op een gegeven moment nauwelijks of niet. Zo kwam ik ver boven mijn belminuten te zitten. Inmiddels is mijn toestel in reparatie... Maar bij mijn leentoestel (ook Iphone 4) is nu hetzelfde aan de hand. Weer geen internet via 3G netwerk. Graag een oplossing voor dit probleem, wat meer bij T-Mobile lijkt te liggen dan het toestel....?
En... Een nwe simkaart hielp ook niet
Reputatie 7
Badge +20
Hey Shx,

Goed dat je dit bij ons aankaart, dat schiet niet op inderdaad..

In jouw omgeving is de dekking erg stabiel, er zijn verder ook geen storingen of werkzaamheden bekend. Uit jouw bericht maak ik op dat je dit probleem overal hebt, klopt dat? Zou je de simkaart ook eens in een ander toestel kunnen plaatsen om te kijken of het dan wel werkt?

Als je bij de instellingen van je mobiele internet 3G uitschakelt, heb je dan wel internet of ook niet? Zou je dat ook nog eens kunnen nakijken?

Ik hoor graag wat er uit de kruistest gekomen is, Shx! 🙂
Hai David,
de situatie verbetert niet met het toestel wat ik nu heb geleend (welke ook een Iphone 4 is).
Bij het uitzetten van 3g is er geen internetverbinding (al bij beide toestellen geprobeerd).
Gisteren heb ik de netwerkinstellingen teruggezet. Ook geen resultaat.
Nog steeds alleen internet via WIFI.

Het maakt niet uit waar ik ben.
Was afgelopen week in een andere stad en in de trein onderweg en t probleem blijft...
Reputatie 7
Badge +20
Hi Shx,

Dankjewel voor je reactie. Ik zie dat je op 18 februari een nieuwe simkaart hebt geactiveerd. Ervaar je dit probleem sindsdien? Of speelt dit al veel langer? Heb je ook een ander simkaart in jouw toestel geprobeerd? Zo kunnen we controleren of het probleem bij je toestel of simkaart ligt. Ik wil je graag doorverwijzen naar dit topic. Hier staan een aantal tips in over wat je kan doen als je geen bereik hebt.

Ik hoor graag van je zodat we dit kunnen oplossen!
Hai Hajar,
wellicht heb je mijn bericht hierboven niet gelezen?
Ik heb alles wat je suggereert en wat in die link staat al geprobeerd.

En mijn simkaart is al vervangen! En dit is al een ander toestel. En de klachten blijven!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Shx,

Hajar heeft je bericht wel gelezen, alleen denk ik dat er sprake is van een misverstand. Zij richtte zich op de kruistest, maar dan met een geheel andere simkaart in je toestel en jouw simkaart in een ander toestel. Aangezien je aangeeft alles al te hebben geprobeerd, ga ik er vanuit dat je dit ook al hebt gedaan, helaas zonder resultaat.

Zou je het toestel eens terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen? Zorg er wel voor dat je van tevoren een back-up van je gegevens maakt, zodat je niets kwijtraakt!

Ik hoor graag wat het heeft opgeleverd!
Beste David,
inmiddels weer een nieuwe simkaart verder heeft ook de medewerker van de T-Mobile shop niets kunnen vinden. De simkaart werkt wel in een ander toestel, er is dan wel internet met 3g netwerk beschikbaar. Maar in dit toestel (en mijn oude toestel) niet.

Terug naar fabrieksinstellingen kan niet,
omdat dit toestel niet van mij is en er nog andermans gegevens op staan.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Shx,

Flink balen dat de simkaart het wel in een ander toestel doet en niet in jouw toestel. Het lijkt er nu namelijk op dat het probleem door het toestel (/de toestellen) komt. Dit soort problemen zijn vaak al op te lossen door middel van een fabrieksreset. Je zou natuurlijk van de gegevens van de persoon van wie het toestel is (en de rest van de gegevens) een back-up kunnen maken voor je de reset uitvoert. Op die manier gaan er geen gegevens verloren. Ik wil je ook adviseren om dit topic door te nemen. Je vindt er verschillende tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is.

Houd je ons op de hoogte?

Reageer