Beantwoord

Geen internet buiten

• is een Top Poster
  • 8 reacties
Hoi. Sinds vandaag heb ik geen internet verbinding buiten de deur. Ik heb nog genoeg mb en m'n instellingen staan nog precies zoals ze stonden toen ik wel nog internet had. Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 28 juni 2015, 19:16

H+ is de snellere variant van 3G.
Je hebt 3G > 3,5G (H) > 3,75G (H+) > 3,9G (LTE) 4G in volksmond > 4G (LTE-CA, LTE-Advanced) 4G+ in de volksmond.

Kan je wel gewoon weer op internet?

Heb je je telefoon op LTE/WCDMA/GSM staan?
Instellingen > Meer netwerken > Mobiele netwerken > Netwerk modus > LTE/WCDMA/GSM.

Laat maar weten of het gelukt is! 🙂
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Badge +11
@10us
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Ervaar je dit probleem overal waar je komt of alleen in specifieke postcodegebieden? Lukt het wel als je je simkaart in een ander toestel stopt?
Hoi Dennis.
Ik heb echt nergens internet als ik buiten ben. M'n sim kaart heb ik nog niet in een ander toestel gedaan aangezien ik het kleine sleuteltje niet bij me heb van de s6. Maar ook omdat het de eerste week wel goed functioneerde.

Groetjes Tinus
Reputatie 6
Badge +13
Kan het zijn dat je de mobiele data heb uitgeschakeld?
Als je het balkje van boven naar beneden haalt staat de mobiele data dan aan?
En anders kijken bij instellingen en dan gegevens verbruik dan staat mobiele data er ook vermeld.
(Ik neem aan dat je een Samsung bedoelt maar ga twijfelen omdat je het over een sleuteltje heb)
Voor de Iphone ook een linkje,
https://support.apple.com/nl-nl/HT4146
Hai Rosan.
Bedankt voor je reactie, het is inderdaad een Samsung dat sleuteltje is nieuw. De s6 gaat niet open namelijk.
Ik heb gekeken maar m'n mobiele data staat aan.
Reputatie 6
Badge +13
Kan je wel bellen?
(Om te kijken of het aan je sim kaart ligt?)
Ja bellen gaat gewoon en via de WiFi heb ik wel internet.
Reputatie 6
Badge +13
Ja bellen gaat gewoon en via de WiFi heb ik wel internet.

Waarschijnlijk zijn je APN-instellingen niet goed geconfigureerd.
Ga naar instellingen > Meer netwerken > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > Druk op 3 blokjes boven elkaar > Standaard instellingen herstellen.

Ik heb gedaan wat je voorstelde. Ik ga nu even naar buiten om te kijken of het werkt.
Ik laat je weten of dit geholpen heeft.
Thnx
Nou ik heb enkel een H+. Terwijl ik ook 4G zou moeten hebben. Op zn minst 3G.
Iemand nog ideeën?
Reputatie 6
Badge +13
H+ is de snellere variant van 3G.
Je hebt 3G > 3,5G (H) > 3,75G (H+) > 3,9G (LTE) 4G in volksmond > 4G (LTE-CA, LTE-Advanced) 4G+ in de volksmond.

Kan je wel gewoon weer op internet?

Heb je je telefoon op LTE/WCDMA/GSM staan?
Instellingen > Meer netwerken > Mobiele netwerken > Netwerk modus > LTE/WCDMA/GSM.

Ik heb m op de instelling gezet zoals je hierboven hebt omschreven. Als ik binnen ben en gewoon mn wifi uitzet dan geeft 'ie 4G. Ik ga er van uit dat alles dus weer oke is. Super bedankt voor je hulp. Ik ben super blij.
Reputatie 7
Badge +15
Hey 10us

Fijn om te zien dat je al zoveel reacties hebt gehad en het probleem opgelost is!

Laat je het weten als we nog iets voor je kunnen betekenen? 🙂 We helpen je graag verder!

Reageer