Vraag

Geen internet in Spanje

• 19 augustus 2016
  • 7 reacties
  • 199 Bekeken

Beste Issam,

Naar aanleiding van je berichtje gisteren dat de netwerk storing in het buitenland is opgelost, heb ik de volgende opmerking. Ik heb mijn telefoon verschillende keren uit en aan geschakeld, tevens heb ik verschillende netwerkproviders geprobeerd, maar ik heb nog steeds geen internet. Ik kan mijn verbruikstatus van mijn 100 Mb gebruik in het buitenland ook niet raadplegen. Graag je advies.
Vriendelijke groet,
Harm Mous

7 reacties

Geachte t-mobile,
In navolging van mijn bovenstaande vraag heb ik vandaag regelmatig verschillende netwerkproviders geprobeerd. Bij het opnieuw opstarten van mijn telefoon verschijnt de melding in beeld dat het het betreffende netwerk van de betreffende provider niet beschikbaar is. Dit probleem deed zich niet voor vóór jullie netwerk storing van 3 dagen geleden.
Het dringende verzoek om zo snel mogelijk op mijn vraag te reageren, omdat ik al 3 dagen niet meer kan beschikken over internet, tenzij ik een wifi verbinding heb!!!
Reputatie 6
Badge +17
Hi Harm,

Sorry voor mijn late reactie. In verband met de drukte op het forum was ik niet in de gelegenheid om eerder te reageren. Ik ben gelijk voor je gaan kijken wat er precies aan de hand is.

In het systeem staat alles goed geregistreerd. Er zijn ook geen blokkades actief die de toegang tot het netwerk blokkeren. Om er zeker van te zijn dat dit probleem niet door je simkaart wordt veroorzaakt heb ik de registratie van je simkaart gereset. Zou je nog één keer je toestel opnieuw willen starten?

Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen?

Ik ben benieuwd naar je reactie Harm. Laat ons weten of je verbeteringen ziet op het netwerk.
Hoi Issam,

Het werkt nog steeds niet. Ik kan mijn simkaart niet in een ander toestel proberen. Is erg vreemd. Voor de netwerk storing werkte het prima. Ik heb een samsung S4, kan er een instelling verkeerd staan?

Vriendelijke groet,
Harm
Ik kan de link in je sms ook niet openen zonder wifi.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Harm,

Jammer om te horen dat het nog niet werkt! Kun je eens controleren of je dataroaming hebt aanstaan bij jouw instellingen? Kun je wel bellen, gebeld worden en sms'en? Met welke provider ben je nu verbonden en kun je aangeven in welke plaats je bent? Ik zie dat er op dit moment geen EU MB's actief is en ook geen Travel & Surf pas. Ik heb even een S-pas (100MB) voor je aangezet, kun je eens kijken of het nu wel werkt?

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Hoi Thalina,
Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn data roaming aan staan, sinds 9 augustus toen ik in Spanje aaankwam. Ik zit in de omgeving van Aspe en Elche en heb redelijk tot goed bereik op het netwerk van Orange/T-mobile.nl. Ik heb mijn EU Mb's ook niet kunnen raadplegen, niet via de T-mobile app, niet via de website en niet via de link in de ontvangen sms toen ik in Spanje aankwam. Tot aan de netwerk storing werkte internet prima. Daarna kon ik alleen bellen, gebeld worden en sms'en. Ik heb de eerste paar dagen weinig internet gebruikt, kan me daarom niet voorstellen dat ik mijn 100 Mb reeds verbruikt heb in de eerste dagen. Ik heb ook geen sms van T-mobile ontvangen dat ik door mijn data heen was. Nu je een s-pas hebt aangemaakt, werkt internet wel weer. Waar is het mis gegaan? Kun jij zien of mijn 100Mb verbruikt zijn in de afgelopen 14 dagen?
Met vriendelijke groet,
Harm Mous
Reputatie 7
Badge +20
Hey Harm,

Dit is voor ons helaas niet meer in te zien. Als je in de tussentijd echter niet van provider veranderd bent en niet van plek bent gewisseld, dan kun je er inderdaad vanuit gaan dat jouw MB's verbruikt waren. Dit is vooral te merken aan het feit dat de pas het wel gewoon goed doet. Heel soms kan het ook nog zijn dat de dekking in het buitenland gewoon gunstiger staat, maar in dit geval is dat te toevallig om waar te zijn. Gelukkig werkt de Travel & Surf-pas wel gewoon zoals het hoort! 🙂

Zou je kunnen laten weten of wij je nog ergens bij kunnen helpen? Ik zag dat je ook via Facebook contact hebt gehad, maar je merkt dat dit soms niet allemaal even soepel verloopt. Soms worden er dan dubbele vragen gesteld of suggesties gegeven. We hebben je het liefst natuurlijk hier verder, maar als je via Facebook contact wilt, is dat natuurlijk ook helemaal prima!

Reageer