Beantwoord

Geen internet op 4G en 3G

Ik heb al ruim anderhalve maand geen 3G, 4G of 4G+ meer. Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Kusjekelseyx 7 juni 2016, 15:13

Hallo Issam,

Ik ben vandaag langs de phonehouse geweest omdat ik mijn abonnement daar heb afgesloten. Zij hebben mij een nieuwe simkaart gegeven en nu doet alles het prima weer!

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 3
Hoi, welkom op ons Forum.

Wat vervelend, ik zou me echt afgesloten voelen van de buitenwereld.
Maar goed oplossingen .... Wat voor telefoon heb je? en heb je Mobiel internet wel aanstaan?

Op Apple iOS devices:
Ga naar instellingen -> Mobiel Netwerk -> Mobiele data moet aanstaan (groen).

Op Android Devices:
Ga naar instellingen -> meer netwerken -> mobiele netwerken -> Mobile gegevens moet aanstaan (vinkje)

Mocht je allemaal aan hebben staan en het nog niet werken, probeer dan eens je toestel "volledig" uit te zetten en weer aan te zetten.
Ik heb een samsung galaxy s5. Ik heb wel een H of H+. Maar dat werkt echt heel slecht.
En het vinkje van de mobiele gegevens staat ook aan. En ik zet mijn toestel elke dag altijd helemaal uit en aan.
Reputatie 3
Heel goed dat je dat doet en dat de Mobiele Gegevens aan staat.

Als je H of H+ hebt kun je dan wel internetten?

Zo niet loop ik even wat andere instellingen met je door. (H = HSDPA en is een andere naam voor 4G en de H+ staat dus voor 4G+ )

Heb je een recente Simkaart of is deze geknipt? Dit wil namelijk wel eens problemen veroorzaken, dit kun je uitsluiten door de simkaart in een ander toestel te testen (kruistest) als je het probleem dan nog steeds hebt ligt het aan de simkaart of t-mobile en dus niet aan jou of je toestel
Ik kan alleen internetten met H+ en dan is het internet ontzettend traag. Ja mijn simkaart is inderdaad geknipt maar ik heb hiervoor nooit problemen gehad met mijn internet en ik heb deze simkaart en telefoon al een jaar. Hartstikke bedankt voor de tips!
Reputatie 3
Tourlijk doe ik graag en zo komen we samen bij een oplossing, stap voor stap oorzaken weg strepen.

En je hebt ook nog gewoon Mb's over in je bundel?

Want het is natuurlijk gek dat het dan pas nu gebeurd maar het zou kunnen dat het aan de simkaart ligt. (Ik heb het vaker zien gebeuren, bij alle providers) Heb je de mogelijkheid om deze in een ander toestel te proberen?
Ik heb net weer nieuwe Mb's gekregen. En vorige maand was het ook al zo en die maand daarvoor ook. Ik snap er helemaal niets van! Ik heb net mijn simkaart in een Iphone gedaan en daarbij hetzelfde probleem.
Reputatie 3
Bedankt voor het testen. Dan moet het of de Simkaart zijn of er is iets mis bij T-Mobile (een medewerker kan dit na kijken voor je). Een moderator van T-Mobile zal snel hier naar kijken.

De belangrijkste testen zijn al gedaan.
Anders kan ik morgen misschien beter even naar de winkel gaan?
Reputatie 3
Een simkaart kan nooit kwaad in dit geval omdat deze geknipt is, en deze in 2 telefoons van verschillende merken hetzelfde doet.
Ik kijk morgen wel even wat ze in de winkel zeggen. In elk geval bedankt voor je tijd en hulp!
Reputatie 6
Badge +16
Hi Kelsey,

Ook namens mij van harte welkom op het T-Mobile Forum.

Ik zie dat iRoy al heel behulpzaam is geweest en het een en ander met je heeft besproken.

Naar aanleiding van jullie gesprek vermoed ik dat dit probleem veroorzaakt wordt door je simkaart. Ik wilde je gelijk een nieuwe simkaart toesturen, maar het duurt dan wel 3 werkdagen voordat je deze binnen krijgt. Omdat je vandaag al van plan was om langs één van onze T-Mobile Shops te gaan heb ik hier even mee gewacht. Laat je ons weten als je langs de T-Mobile Shop bent gegaan? Ik ben erg benieuwd wat de oplossing is!
Zo niet loop ik even wat andere instellingen met je door. (H = HSDPA en is een andere naam voor 4G en de H+ staat dus voor 4G+ )

Dit klopt niet, H en H+ komen vóór 4G. (Zie ook dit topic.)

@Kelsey
Staat onder 'instellingen' -> 'meer netwerken' -> 'mobiele netwerken' -> 'netwerkmodus' de optie LTE/WCDMA/GSM aan?
Hallo Issam,

Ik ben vandaag langs de phonehouse geweest omdat ik mijn abonnement daar heb afgesloten. Zij hebben mij een nieuwe simkaart gegeven en nu doet alles het prima weer!
Reputatie 6
Badge +16
Hi hi Kelsey,

Super! Goed om te lezen dat het inmiddels is opgelost. Bedankt voor je update. 🙂

Reageer