Beantwoord

Geen internet tijdens het bellen

• 24 april 2018
  • 3 reacties
  • 4810 Bekeken

Al een hele tijd loop ik tegen het probleem aan dat ik niet kan internetten tijdens het bellen. Whatsappjes ed komen niet binnen, Google maps werkt niet enzovoort. Tot paar maanden terug geen problemen, ook geen instellingen gewijzigd ofzo.

Enig idee wat het probleem kan zijn?
icon

Beste antwoord door Jaimy 25 april 2018, 14:06

Hoi Vinn88,

Welkom op de Community! Dit is inderdaad een goede vraag en eentje waarop ik zelf ook het antwoord pas ontdekte toen ik bij T-Mobile ging werken. Ik zal het jou ook uitleggen!

Het is (bijna) niet mogelijk om tegelijkertijd te bellen en te internetten, tenzij je met wifi bent verbonden. De prioriteit van de verbinding gaat namelijk altijd naar de voiceverbinding, waardoor de internetverbinding als langzaam wordt ervaren. Je kunt wel internetten, maar de snelheid is zodanig laag dat je er niet veel mee kunt. Om deze reden zijn we ook nog steeds aan het testen met VoLTE.

Hopelijk is het zo wat duidelijker wat dit veroorzaakt! Heb je er meer vragen over, laat het me dan vooral weten. We staan hier voor je klaar. 😉
Bekijk origineel

3 reacties

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Helaas is blijkbaar t-mobile de enige provider waar nog niet over 4G gebeld kan worden. Dit is voor mij zeer vervelend en denk dat de beste oplossing is om even te gaan kijken wat andere providers mij dan kunnen bieden...
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Vinn88,

Welkom op de Community! Dit is inderdaad een goede vraag en eentje waarop ik zelf ook het antwoord pas ontdekte toen ik bij T-Mobile ging werken. Ik zal het jou ook uitleggen!

Het is (bijna) niet mogelijk om tegelijkertijd te bellen en te internetten, tenzij je met wifi bent verbonden. De prioriteit van de verbinding gaat namelijk altijd naar de voiceverbinding, waardoor de internetverbinding als langzaam wordt ervaren. Je kunt wel internetten, maar de snelheid is zodanig laag dat je er niet veel mee kunt. Om deze reden zijn we ook nog steeds aan het testen met VoLTE.

Hopelijk is het zo wat duidelijker wat dit veroorzaakt! Heb je er meer vragen over, laat het me dan vooral weten. We staan hier voor je klaar. 😉
Ik heb een huawei p10 trouwens..

Reageer