Beantwoord

Geen mobiel internet in dorp

Geachte,

Ik heb sinds een week geen internet meer buitenshuis in het dorp.
Door rond te rijden ben ik er achter gekomen dat zodra ik op de 'N' weg volledig 3G heb, maar zodra je eraf gaat is het mobiel internet ook weg.
Mijn postcode is 5091 (Oost-, West- en Middelbeers).
Mijn telefoon is een Galaxy S3.
Ik heb meerdere keren mijn telefoon opnieuw opgestart, maar hier ligt het niet aan. Buurman heeft KPN/HI en hij heeft overal volledig 3G. (Waar ik geen mobiel internet heb)
Ik heb meerdere malen de webcare aangesproken via twitter dat er een storing is, maar volgens hun is er niets aan de hand. Dit heb ik al meerdere keren proberen uit te leggen, maar ze vinden het alleen 'vreemd'

Reacties van twitter (@tmobile_webcare):

Op deze locatie is er geen storing bekend. Wel is hier sprake van een verminderde 3G dekking waardoor het voor kan komen dat je alleen 2G verbinding hebt.
^Tom

Dat is vreemd! Werkt bellen wel gewoon? Heb je het toestel al een keer herstart?
^Tom

Vreemd je zou zoals gezegd hier 2G dekking moeten kunnen ervaren. Heb je het toestel al een keer herstart om deze opnieuw op het netwerk aan te melden?
^Tom

Ik zou heel graag buitenshuis willen internetten zonder aan de drukke weg te hoeven zitten om maar iets bereik te krijgen.
icon

Beste antwoord door Bram T-Mobile 20 juli 2015, 11:42

Beste Suuske,

Ik snap je frustratie! Ikz ie dat er ondertussen al een melding is gemaakt via de dekkingskaart. Binnen 10 dagen krijg je de uitslag van het onderzoek. Wil je ons op de hoogte houden?

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Het is inmiddels een bekend fenomeen dat T-Mobile buiten de randstad geen best bereik heeft in tegenstelling tot KPN, zoals de vergelijking met de buurman al aangeeft. Dus je kan het beste z.s.m. overstappen naar KPN.
Reputatie 6
Hallo Suuske,

Je woont inderdaad op een grensgebied tussen vernieuwd en oud netwerk. Je zult wellicht profijt gaan hebben wanneer de 3G900 geactiveerd wordt, echter vermoed ik dat dit nog wel even duurt. Je regio staat ook nog niet op de planning voor ombouw.

Hoelang ben je al klant? Had je normaal wel gewoon bereik op 3G? IS dit echt iets nieuws? In dat geval kun je via de dekkingskaart een netwerkklacht indienen. Een expert gaat dan jouw situatie bekijken en zal daarover ook met jou contact opnemen.

Succes!
Reputatie 6
xcrm schreef:

Het is inmiddels een bekend fenomeen dat T-Mobile buiten de randstad geen best bereik heeft in tegenstelling tot KPN, zoals de vergelijking met de buurman al aangeeft. Dus je kan het beste z.s.m. overstappen naar KPN.

Niet met je eens. Hier in Limburg is het netwerk zowel op 4G en UMTS prima!
Reputatie 3
Prima, natuurlijk mag je het met mij oneens zijn. Mijn ervaring is anders. Zelf in Amsterdam, waar ik werk vertelt mijn carkit mij dat het signaal te zwak is. Ik zeg dan altijd maar : "T-Mobile", dan houdt ze meteen haar mond! 😃
Reputatie 6
Dus je komt door het hele land waarbij je overal (buiten de randstad) slechte dekking hebt?
Reputatie 3
Natuurlijk niet overal, maar wel vaak.
Stop nu maar met dit welles/nietes-spelletje.

PS. Als mijn contract afgelopen is, ben ik weg. En daar is het bereik niet eens de enige reden voor. Dus nog even geduld..., heb je van mij geen last meer.
Mag jij raden naar welke provider ik ga.
Reputatie 6
Ik speel geen spelletjes. Ik vraag om een onderbouwing, meer niet.

Veel succes bij je nieuwe provider.
Kan iemand XCRM's posts eraf gooien? Dit helpt averechts en zo raak ik de hulp van KME kwijt!

kme schreef:

Hallo Suuske,

Je woont inderdaad op een grensgebied tussen vernieuwd en oud netwerk. Je zult wellicht profijt gaan hebben wanneer de 3G900 geactiveerd wordt, echter vermoed ik dat dit nog wel even duurt. Je regio staat ook nog niet op de planning voor ombouw.

Hoelang ben je al klant? Had je normaal wel gewoon bereik op 3G? IS dit echt iets nieuws? In dat geval kun je via de dekkingskaart een netwerkklacht indienen. Een expert gaat dan jouw situatie bekijken en zal daarover ook met jou contact opnemen.

Succes!

Hoi KME,

Ik heb tot 2 weken terug perfect 3G bereik gehad buiten de deur. Net weer terug van vakantie en al het mobiel internet eruit.

Gisteren heb ik rondgereden en meteen toen ik via het zuiden de kom binnen reed storing over de radio en mobiel internet meteen weg.

Geloof dat er een jammer in het dorp zit.

Ik heb nagevragen aan een paar technische vrienden en die zeggen dat dit ook misschien ook het geval is omdat ze op een bepaalde frequentie zitten. (mobiel internet zit ook op verschillende frequenties)

Overstappen is geen optie ik heb een 2-jarig contract lopen en daar kan je gewoon niet onder uit. 😞
Reputatie 4
Beste Suuske,

Ik snap je frustratie! Ikz ie dat er ondertussen al een melding is gemaakt via de dekkingskaart. Binnen 10 dagen krijg je de uitslag van het onderzoek. Wil je ons op de hoogte houden?

Reageer