Beantwoord

geen netwerk Ameland


ik heb al 5 dagen geen netwerk in mijn wooplaats en heb de indruk dat t-mobile er niets aan doet
icon

Beste antwoord door Chantal01 25 juli 2014, 16:23

Hoi NicoG,

Ik zie uit vorige reacties van jou dat het beter is geworden vanaf het plaatsen van de nieuwe mast. Is er zelf iets in de tussentijd veranderd? Ander toestel of iets dergelijks? Laat het me weten zodat we aan de hand daarvan kunnen onderzoeken hoe dit opgelost kan worden.

Goed dat je via het WiFi netwerk op de camping gebruik kan maken van internet alleen kan ik me heel goed voorstellen dat je ook graag wilt kunnen bellen. Stuur me bij de reactie op dit bericht ook de volledige postcode van de camping op Klein Vaarwater door.
Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
@abejoke
Welkom op het T-Mobile Forum.



Ik heb de dekking op je woonadres nagekeken. Helaas is er een probleem met de dichtsbijzijnde 2G zendmast. Ik heb het voor je nagevraagd en de verwachting is dat het nog 2 weken kan duren voordat deze storing is verholpen. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik wil je adviseren om je netwerkklacht te melden via de dekkingskaart op de T-Mobile website. Een Netwerk Specialist neemt binnen 10 werkdagen hierover contact met je op met een tegemoetkoming voor het ongemak.
Reputatie 2
helaas zijn de 2 week voor bij, maar er is nog steeds storing... ik heb al sind begin mei al problemen met netwerkbereik op Ameland , in Buren. heb gisteren de dekkingkaar ingevuld en webcare reraadpleegd. het is nu 18-7...... heb 100% bereik met een medion kaart.....
Reputatie 7
@pasbeer
Ik heb het voor je nagekeken en ik zie inderdaad dat er problemen zijn met de mast in Buren. Excuses voor het ongemak. Morgen worden er werkzaamheden verricht aan de betreffende zendmast. Hopelijk worden daarmee de problemen verholpen. Je hebt je netwerkklacht ook gemeld via de dekkingskaart op de T-Mobile website. Binnen 10 dagen wordt er hierover contact met je opgenomen.
Ik ben gisteren aangekomen op Ameland en moet nog wat zakelijke acties afronden via de telefoon.
En alweer tmobile die er hier al dagen uitligt : god zij dank heeft mijn vrouw weer KPN genomen.
Wordt tijd om weer "all dutch"te gaan
Reputatie 2
ik hoop niet dat ik gebeld wordt door T-mobile, want bereikbaarheid is nog steeds 0.0

dochter en vriend vandaag gekomen, wat denk je.... idd zels met I-phone geen verbinding..Ben al jaren bij T-mobile, van prepadi naar abo. maar ik weet het zeker ik stap over.
Reputatie 5
@pasbeer
De problemen met de zendmast in Buren zijn er helaas nog steeds. We verwachten binnen enkele dagen een update over de werkzaamheden.
Reputatie 2
@ries,
niet persoonlijk , maar dit zeggen jullie al maanden, maar er wordt gewoon niets aan gedaan (in ieder geval, de verbinding is nog steeds hopeloos).nogmaals jullie kunnen hier niets aan doen.
Reputatie 2
Dit is mijn 14e keer op Ameland. Al jaren heb ik T-Mobile als provider, en eigenlijk heb ik nooit klachten gehad. Gisteren ben ik weer aangekomen en het eerste wat mij opviel is het WAARDELOZE bereik hier in Buren. Ook in Nes is het niet veel beter. Vorig jaar was het prima, geen klachten gehad en goed bereik. Nu werkt het helemaal niet, en soms heb je eventjes bereik en valt het binnen een paar seconden weer weg en komt het niet terug.
Dit topic is eind mei geopend, het is inmiddels begin augustus en er is nog steeds geen verbetering begrijp ik. Wordt er uberhaupt wat aan gedaan?! Duurt allemaal wel erg lang voor een professioneel bedrijf!!! Ik vind het namelijk wel heel erg vervelend, en dat is nog zacht uitgedrukt.
Reputatie 2
Vandaag terug van een drieweekse vakantie op Ameland (Buren, Klein Vaarwater). Ik kom al vele jaren op Ameland en heb T-Mobile Zakelijk, vanaf de Ben-periode. Eerder dit jaar en de vorige jaren was de dekking matig, maar nu geheel afwezig. Totaal geen ontvangst. Bij terugkomst ontving ik een aantal voicemails in oplopende urgentie, die nu pas werden bezorgd. Daardoor ben ik zo goed als zeker een project misgelopen (ik ben architect).

Mijn vrouw heeft een Nokia C5, ik heb een HTC wildfire. Op haar mobiel kon af en toe nog GSM-verkeer plaatsvinden, op de mijne niet, met uitzondering op een hooggelegen duin... Nog afgezien van mobiel internet: geheel onmogelijk. Is het bereik afhankelijk van het toestel?

Ik had netwerkradar al geïnstalleerd, dus die metingen zullen ook wel voor de technische mensen beschikbaar komen.

Later dit jaar moet ik weer naar Ameland. Kan T-Mobile mij dan wel bereikbaarheid garanderen?
Reputatie 5
@Allemaal,

Ik heb een update over de storing op Ameland die helaas ook betrekking heeft op de omliggende zendmasten.
De oorzaak is bekend en ondertussen hebben we toestemming gekregen om met de auto het eiland op te mogen. Echter zal dat pas over 1,5 week zijn. We begrijpen dat het heel erg vervelend is dat het nog 1,5 week gaat duren en namens T-Mobile excuses voor het ongemak.
Reputatie 2
positief nieuws: de oorzaak is eindelijk bekend ( snap niet waarvoor toestemming nodig is om het eiland op tegaan (vlieland en schiemonnikoog is autovrij en heb je misschien toestemming nodig), gewoon reserveren bij www.wpd.nl, en je kan misschien de volgende dag wel over. vrijdag en op zaterdag is vaak wat lastiger
of moet er door T-mobile toestemming worden gegeven? dan vind ik het zeer kwalijk dat dit gebeurd, want dan zouden de klachten van ons.
niet serieus woorden genomen. de klant bepaald wel dat T-mobile geld kan verdienen, dat wordt wel eens vergeten
negatief: over 1 1/2 week ben ik weer thuis, maar das ook weer positief ik heb weer verbinding, want dit heb ik zaterdag getest.

@ries (wederom niet persoonlijk)
waarom moet dit allemaal zolang duren, sinds begin mei ( wellicht ook eerder) speelt dit al. en volgens mij zijn de 10 dagen van terug bellen ook al voorbij, maar er is ook nog gebeld, want zelfs een sms van gebeld zijn heb ik nog niet ontvangen.
wat is normaal wat T-mobile als schadeloostelling kan aanbieden

ik stuur je wel een PM met het nummer waarop ik nog een week op ben te bereiken
Reputatie 3
Bij Hollum en Ballum werkt 2G ook niet of heel even, 3G werkt daar wel prima
Ik heb mij toestel op Hsdpa Only staan
Morgen ga ik naar Terschelling, even kijken hoe het daar is
Toestemming om op Ameland te mogen komen? Wat een onzin! Gevalletje pappen en nathouden. Gelukkig hebben KPN en vodavone hier wel een prima verbinding, dus ik weet wel welke provider ik binnenkort kies als mijn abonnement verlengd moet worden.
Kan iemand mij tot die tijd vertellen waar ik mij kan melden voor de eerder genoemde vergoeding? Zowel mijn telefoon als 3G werken niet en dat zou ik toch erg graag gecompenseerd zien!!
Reputatie 5
@Allemaal,
Ik heb helaas de verkeerde informatie ontvangen en exuses daarvoor.
Vanaf 9 augustus zal er gewerkt worden aan de zendmast.

Wil je op de hoogte gehouden worden en in aanmerking komen voor een coulance dan wil ik je adviseren om het formulier via de dekkingskaart in te vullen. Voorbeelden zijn niet nodig, geef wel duidelijk aan dat het om Ameland gaat.
Nogmaals mijn excuses voor de onjuiste informatie die eerder is gegeven.
Reputatie 2
@Ries,

Is er al wat meer bekend over de oplossing rond de mast van Buren? Overigens, wat was het jou op 01-08-2011 bekende probleem?

Ik ben inmiddels teruggebeld en accoord gegaan met een coulance-regeling, maar daarmee krijg ik het project niet terug, dat ik misgelopen ben. Goed, **** happens... Kun je hier melden, als de werkzaamheden zijn afgerond en de dekking weer acceptabel is (goed issie nooit geweest)? Of moet ik in netwerkradar elke dag even de nieuwsberichten checken.

Sterkte met het oplossen van de problemen en het tevreden houden van je cliëntèle.

Groet, Nico.
Reputatie 7
@NicoG
Ik heb het nagekeken en wordt nog steeds gewerkt aan een oplossing. Het is helaas niet bekend wanneer de mast weer volledig operationeel zal zijn.

Wij ontvangen geen melding als het probleem is verholpen. Zodra je weer navraag doet over deze locatie kunnen wij wel voor je nakijken of het inmiddels is opgelost.
Reputatie 2
afgelopen maandag contact gehad met de klantenservice. volgen haar is er in Buren nog geen 3G mast, deze zou in oktober komen, en de 2G verbinding is hertseld.
conclusie:
er blijkt geen onderlinge communicatie te zijn met dit forum en de klantenservice

overigens moet ik toe geven dat ik idd vanaf 2 augustus wel een redelijke bel verbinding had. internet was een drama.
coulanceaanbod is door mij geaccepteerd, ik ben toach al weer thuis, en ga testen of er in oktober een G3 staat, in de herfstvakantie..

vind het wel een beetje vreemd dat je op het ene deel van het eiland een G3 mast neerzet, en op de andere kant(ook het meest drukke) niet
Reputatie 2
@CindyS

En? Opgelost?

Groet, Nico.
Reputatie 5
@pasbeer
Bij het plaatsen van een zendmast wordt gekeken naar een aantal factoren zodat we optimale dekking kunnen bieden. Echter hebben we ook toestemming nodig van de gemeente om een zendmast op een bepaalde locatie te plaatsen. Als we deze toestemming niet hebben dan kijken we naar een andere locatie.

@NicoG
De problemen met de zendmast zijn helaas nog niet opgelost en ik heb de vraag uitgezet. Zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen zal ik een reactie plaatsen.
Reputatie 2
@Ries

Komend weekend weer even op Ameland. Ik zal wat gegevens oogsten met Netwerkradar. Trouwens, hoe kan ik de resultaten daarvan op een of andere manier terugzien?

Groet, Nico.
Reputatie 5
@NicoG
Ik heb navraag voor je gedaan of er een update is maar de Netwerk Specialist wacht op de terugkoppeling. Zodra ze die heeft laat ze het me weten.
In de Netwerkradar app heb je onderaan een aantal opties. Bij de 2de optie 'scans' kan je alle meldingen terug vinden die je door hebt gezet. Als je op een melding klikt dan krijg details van de melding.
Reputatie 2
Wachten dus nog (even?)

Inderdaad, nu kan ik zien wat het resultaat was van de Netwerkradarscan. Maar waar kan ik zien wat er met deze resultaten gedaan wordt?



Groet, Nico.
Reputatie 5
@NicoG
De resultaten worden op de achtergrond verwerkt en dit is niet zichtbaar. Wat je wel kan zien zijn de meldingen die zijn doorgezet in de afgelopen 24 uur. Deze meldingen zie je terug bij de optie Radar en dan kies je voor kaart.
In dit scherm zie je ook de optie 'Nieuws' en daar melden we de uitbreidingen en verbeteringen. Ook via twitter #netwerk melden we uitbreidingen en verbeteringen.
Wil je meer weten over de NetwerkRadar app dan is wellicht dit artikel interessant om te lezen.

Ik heb een update ontvangen over de storing op Ameland en helaas is het geen goed nieuws. De verwachting is dat de storing binnen een maand is opgelost.
Reputatie 2
@Ries,

Dank voor je uitleg. Ik zal weer enkele veldgegevens gaan "oogsten" in de buurt van Nes en Buren.

Groet, Nico.
Reputatie 2
Dit weekend op Ameland (Buren, Nes) alleen soms GSM-bereik, geen internet.

Overigens, op heen- en terugreis scoor ik met Netwerkradar ook vaak "slecht", soms "mislukt" en een keer "matig".



Groet, Nico.

Reageer