Beantwoord

Geen service, geen bereik in Zuidlaren


Al geruime tijd is het bereik met T-mobile in Zuidlaren extreem slecht. Veel mensen klagen erover, maar we worden niet gehoord door T-mobile. Jullie claimen landelijk 4G. Dat is absoluut een loze belofte. Wij mogen blij zijn met een sporadische 3G. Maar zelfs dan kunnen we geen Whatsapp gebruiken.
Geen service en geen bereik in Zuidlaren. T-mobile ... doe er wat aan!!! Wanneer worden wij serieus genomen?
Jullie verwijzen makkelijk door naar je dekkingskaart. Helaas lost dit niets op. De problemen zijn bekend. Zelfs met een zakelijk abonnement krijg je waardeloze service. Dit kost jullie klanten. Maar nog belangrijker, als ondernemer kost het mij klanten. Los onze problemen in Zuidlaren op en verschuil je niet achter je eigen regels.
icon

Beste antwoord door Hajar 10 november 2015, 15:28

Hi KlachtZuidlaren,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik snap dat het balen is dat het netwerk niet optimaal is in jouw regio, maar ik heb goed nieuws! Wij starten op 16 november met werkzaamheden om het netwerk te moderniseren in jouw regio. Wij verwachten dat de werkzaamheden rond 16 december voorbij zijn en dat rond 25 januari het netwerk is verbeterd zowel binnen als buitenshuis.

Dus beste mensen uit Zuidlaren jullie worden gehoord en ook jullie behoren straks bij de 95% die landelijke 4G dekking ervaart.

Nog even geduld KlachtZuidlaren...

Als je verder nog vragen hebt, laat het mij weten! 🙂
Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Beste klachtZuidlaren ik vermoed dat je al meermaals een dekking klacht heb aanngemaakt en daar al reactie op heb gehad?
https://www.t-mobile.nl/dekking

Ik kan alleen aan raden toch klachten blijven aan te maken alleen dan weten ze dat de dekking nog steeds beroerd is en geef ook aan dat je een terug koppeling wilt zodat ze je keer op keer vertellen of er wat op de planning staat.
Beste Rosan, fijn dat je snel reageert. Ik ga er vanuit dat jij niet van T-mobile bent.
Het frustreert enorm dat ik bij T-mobile niet serieus wordt genomen. Maar ik ga je advies opvolgen en een dekkingsklacht opnieuw indienen.

Een advies die ik wil meegeven aan iedereen die een klacht heeft. Vraag om een compensatie. Ik heb gedurende drie maanden 20% korting gekregen op mijn abonnement. Maar daarmee zijn de problemen natuurlijk niet opgelost. Zelfs na een half jaar nog niet.

En dan maar claimen dat je landelijk 4G hebt. Kom op T-mobile. Maak je beloften waar!
Reputatie 6
Badge +13
Klopt ik ben niet van t mobile maar net als jij klant.
Het is zover ik begrepen heb ook van de dekking afdeling advies om geregeld zolang de klachten bestaan er melding van te doen.
Er word dan keer op keer bekeken hoe de situatie is en of er wat op de planning staat voor de komende 3 maanden.
Ook krijg je dan een terug koppeling dus het is zeker niet verkeerd om dat ge blijven doen.
Dat heb ik inderdaad begrepen. In juli lieten ze weten dat er tot oktober niets in de planning stond. Mede daardoor kreeg ik 20% korting, gedurende drie maanden. Blijkbaar is het belangrijker om 4G te kunnen claimen, dan je bestaande klanten tevreden houden. Waarschijnlijk staat er nog steeds niets gepland. Een relatief klein dorp zoals Zuidlaren (10.000 inwoners) is blijkbaar minder interessant om je op te focussen. De klachten in Zuidlaren zullen nog wel een tijdje blijven bestaan.
Blijkbaar duren de problemen in Zuidlaren en Annen al zeker drie jaar. Postcode 9472 is drie jaar geleden al over geklaagd op dit forum:
https://forum.t-mobile.nl/netwerk-347/9472-tussen-annen-zuidlaren-slechtgeen-netwerk-180125

In Zuidlaren zijn we nu wel klaar met T-mobile. Los deze problemen op.
Reputatie 7
Badge +20
Hi KlachtZuidlaren,

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik snap dat het balen is dat het netwerk niet optimaal is in jouw regio, maar ik heb goed nieuws! Wij starten op 16 november met werkzaamheden om het netwerk te moderniseren in jouw regio. Wij verwachten dat de werkzaamheden rond 16 december voorbij zijn en dat rond 25 januari het netwerk is verbeterd zowel binnen als buitenshuis.

Dus beste mensen uit Zuidlaren jullie worden gehoord en ook jullie behoren straks bij de 95% die landelijke 4G dekking ervaart.

Nog even geduld KlachtZuidlaren...

Als je verder nog vragen hebt, laat het mij weten! 🙂
Heb het probleem even bekeken en gevonden. De 4G mast van T-Mobile staat inmiddels in Zuidlaren, maar hij staat vlak bij het Gebint, oftewel tegen de grens van Westlaren. Beetje ver weg van het centrum v/h dorp dus (en op 1800 MHz). De mast van Vodafone staat echter vlak bij de Oranjelaan. Dit ligt al weer veel dichter bij het centrum (en op 800 Mhz dus ook betere dekking). Nadat ik een dekkingsklacht heb ingediend, is mij de mogelijkheid tot contractontbinding aangeboden. Best netjes dus. Heb nu bij de Media Markt toch weer een nieuw T-Mobile contract afgesloten omdat zij 50% korting bieden. De dekking is in de rest van NL goed, en de klantenservice is prima. Toch hoop ik dat er ooit in de toekomst ook een 4G mast vlakbij het centrum van Zuidlaren wordt geplaatst. Zo wordt 4G voor veel meer bewoners gerealiseerd.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Rlskiosek,

Leuk dat je in dit topic reageert! Goed dat je een melding had gemaakt via de dekkingskaart, altijd fijn als de netwerkspecialisten dit soort dingen uitzoeken!

Ik zie dat de mast daar nog niet volledig is geoptimaliseerd. Op korte termijn staat nog geen verbetering gepland, van de zomer gaan we hier weer aan de slag. Helaas kan ik nog geen exacte datum benoemen hiervoor maar dan zal naar alle waarschijnlijkheid 900 MHz geactiveerd worden daar. Dat zal dus zeker gaan zorgen voor een betere dekking. Ik ben wel blij dat je hebt besloten om toch bij ons te blijven! 😉

Laat je het weten als we nog iets voor je kunnen doen?
@Amy, klopt is inderdaad erg fijn dat ze het probleem gevonden hebben. Ik heb inmiddels mijn Sim Only bestelling geplaatst bij de Media Markt. Echter kreeg ik vandaag een mail dat ze ontbrekende of onvolledige informatie van mij hadden ontvangen, maar ik heb zeker weten alles ingevuld. Best raar dus, ik moest contact opnemen met hun klantenservice om erachter te komen welke informatie ze missen. Echter is de wachtrij zo lang dat ik na 80 minuten bellen nog niemand heb gesproken. Waarschijnlijk kunnen jullie me ook niet helpen, omdat dit via de Media Markt loopt.:(
Hallo, in het groningse dorp Leens heb ik meerendeels geen netwerk nog internet. Staan 2 t-mobile masten in de naast liggende dorpen precies de verkeerde richting op 😞.
Klacht neergelegd met de vraag of dat er een mast geplaats kan worden in ons dorp. Maar ze gaven aan binnen 6 maanden daar geen actie aan te ondernemen.
Ze kwamen met een compensatie 20% geduurende me abonnement nog strekt 1,5 jaar. Of kosteloos het contract ontbinden.
Hoop dat je er iets aan hebt groetjes Theis
Reputatie 7
Badge +20
@Rlsikosek

Zo te zien heeft mijn collega je telefonisch kunnen helpen!

Wanneer je ontbindt is dat omdat de dekking niet optimaal is en dat is dan een tegemoetkoming. Het is dan niet de bedoeling dat je vervolgens een nieuw abonnement afsluit, dit zou het effect van de ontbinding en de netwerkproblemen namelijk teniet doen.

Mijn collega heeft je hier ook verder over geïnformeerd, hopelijk was dit allemaal duidelijk?

@TheisF

Bedankt voor jouw reactie! Bij Rlsikosek was ook een dergelijk aanbod gedaan, alleen was er wat verwarring over het vervolg qua nummerbehoud enzovoorts.

Heb je overigens al een besluit genomen over de optie die je kiest? Als wij ergens advies over kunnen geven of bij kunnen helpen, horen we dat graag! 🙂
@David, dat klopt inderdaad. Ik was graag klant bij jullie gebleven alleen met een voordeliger en gunstiger abbonement zoals mij werd aangeboden door de Media Markt. Jammer dat het niet mogelijk was om nummerbehoud te regelen, ik ben nu overgestapt naar Ziggo. Mij zijn jullie dus wel als klant kwijt. Misschien dat ik wel weer overstap met de Transferweken in juni.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Rlsikosek,

Fijn dat David je hier wat meer informatie over heeft gegeven. Hopelijk zien we je over een tijdje weer terug en dan is de dekking op jouw locatie hopelijk ook een stuk beter! 😉
Reputatie 3
Hi Amy, David en andere mods! Na een niet zo'n succesvolle periode bij Ziggo heb ik weer besloten om klant bij jullie te worden! Het voelt fijn om weer terug te zijn! (ik ben trouwens dezelfde gebruiker als 'rlsikosek', maar ik kon me met deze gebruikersnaam niet meer aanmelden.:D:D
Reputatie 6
Badge +16
Hey hey!

Welkom terug. Leuk om je hier weer te zien. ;)

Er is veel veranderd in de tussentijd, allemaal positief natuurlijk. Je kan namelijk sinds kort gebruik maken van T-Mobile Samen, het is mogelijk om oneindig te internetten op je smartphone en het netwerk is nog verder geoptimaliseerd!

Als je wilt, dan kunnen wij je My T-Mobile account koppelen aan je oude forum account. Laat ons weten of je hier gebruik van wilt maken. :8
Reputatie 3
Hey Issam, leuk dat je even reageert! T-Mobile Samen is inderdaad een hele leuke toevoeging aan jullie aanbod! De netwerkoptimalisatie heeft nog niet in mijn regio plaatsgevonden (en ik denk dat dat ook niet gaat gebeuren), maar dat neem ik voor lief! Op zich vind ik het niet zo erg om dit account te gebruiken ipv mijn oude account. Wel bedankt voor het meedenken!
Reputatie 3
Ik heb echter nog wel een vraagje. Ik heb compensatie gekregen voor de slechte dekking (korting op abbo). Echter wil ik mijn familie ook naar T-Mobile hebben, dan kom ik in aanmerking voor vriendenkorting. Echter levert dat geen problemen op als er meerdere kortingen worden gegeven?
Reputatie 3
Ik heb echter nog wel een vraagje. Ik heb compensatie gekregen voor de slechte dekking (korting op abbo). Echter wil ik mijn familie ook naar T-Mobile hebben, dan kom ik in aanmerking voor vriendenkorting. Echter levert dat geen problemen op als er meerdere kortingen worden gegeven?
De mast ten oosten van jou dorp 2,54 km er van af bij Wehe Den Hoorn 3 sectoren 360 graden 18.2 m hoogte staat ook op jou dorp
De mast ten westen van jou dorp 3,98 km er van af bij Ulrum 3 sectoren 360 graden 36.6 m hoogte staat ook op jou dorp

Heb je daar 3G wel ? of zit de hele tijd op 2G900, dat kun je testen met *#0011# als je een samsung toestel hebt

Best kans dat je straks 4G900 ontvangt van de mast ten westen van het dorp op 3,98 km afstand op 36.6 m hoogte, maar denk dat het bereik van de mast ten oosten van je dorp te zwak is op 2,54 km afstand op 18.2 m hoogte

8071NH
Hier ontvang ik 3 masten op zolder 4G1800, mast op 930 m afstand 19 m hoogte is niet stabiel, heeft vaak voorkeur voor de mast op 1.84 km afstand op 37.5 m hoogte en de mast op 2.00 km afstand op 29.3 m hoogte

Ontvang 4 masten op zolder 4G900, mast op 930 m afstand op 19 m hoogte is stabiel, heeft wisselt naar de mast op 1.84 km afstand op 37.5 m hoogte, mast op 2.00 km afstand op 29.3 m hoogte, en de mast op 4.78 km afstand op 39.8 m hoogte

Ontvang 3 masten in de woonkamer 4G900 is daar zwak, mast op 930 m afstand op 19 m hoogte is niet stabiel, heeft vaak voorkeur voor de mast op 1.84 km afstand op 37.5 m hoogte en de mast op 5.78 km afstand op 39.8 m hoogte

Ontvang 3 masten in de woonkamer 3G900, heeft vaak voorkeur voor de mast op 930 m afstand op 19 m, wisselt zo nu en dan naar de mast op 1.84 km afstand op 37.5 m hoogte en de mast op 5.78 km afstand op 39.8 m hoogte

2G geen ontvangst
Reputatie 3
Bedankt, dat is echter geen antwoord op mijn vraag. Kan iemand van de moderators nog mijn vraag beantwoorden?
Reputatie 7
Badge +20
Natuurlijk doen we dat, Rlsikosek12! :D

Het is geen probleem om meerdere vrienden, familieleden en andere bekenden aan te melden. Als jij bijvoorbeeld je oom en tante klant maakt, krijg je 2x €25 korting en zij allebei eenmaal. Ik zou dus zeggen: sla je slag!
Reputatie 3
Bedankt, dat is echter geen antwoord op mijn vraag. Kan iemand van de moderators nog mijn vraag beantwoorden?
Nee ik werk bij Antennebureau, dus op die vragen kan ik je geen antwoord op geven

Kwa netwerk kun je me alles vragen
Reputatie 3
Ha, T-Mobile tijgers,

Het is al weer een tijd geleden dat we een update hebben gehad omtrent de dekking in Zuidlaren. Heb er vorige week voor gezorgd dat 2 vrienden van me klant zijn geworden bij T-Mobile. Ik hoop dat jullie wat aan de slechte dekking in Zuidlaren doen als het klantenaantal in dit dorp stijgt. Laten jullie het me weten als er ontwikkelingen zijn omtrent betere dekking in Zuidlaren?
Reputatie 2
Badge +2
Hallo rlsikosek12,

Super dat je vrienden nu ook bij T-mobile zijn gekomen. Natuurlijk willen wij het liefst dat ze zorgeloos gebruik kunnen maken van onze diensten op alle plekken.

Het is wel goed dat je dit even onder de aandacht brengt. Zoals je weet staat het nieuwe jaar voor de deur. Dat betekent dus ook nieuwe plannen voor masten die erbij gebouwd moeten worden. Ik beschik nog niet over deze informatie maar ik denk dat dit over een paar weken wel het geval is.

ik hoop dat ik je dan goed nieuws kan brengen!

groetjes
Reputatie 3
Hi Tabali,

Dank je wel voor je antwoord. Ik hoop ook dat je me goed nieuws kan brengen. Ik weet dat het probleem niet bij jullie ligt maar bij de gemeente. Dat is vaak zo bij dit soort gevallen.

Laat maar weten zodra je nieuws hebt!

Groeten,

Ralph
Reputatie 3
Hi Tabali,

Dank je wel voor je antwoord. Ik hoop ook dat je me goed nieuws kan brengen. Ik weet dat het probleem niet bij jullie ligt maar bij de gemeente. Dat is vaak zo bij dit soort gevallen.

Laat maar weten zodra je nieuws hebt!

Groeten,

Ralph

Op 9471HD op 30-9-2015 Heeft T-Mobile nieuwe mast geplaast in Zuidlaren
Op 21-1-2016 is 2G1800 ingeschakeld daarna is op 25-2-2016 2G900 uigeschakeld
Op 30-10-2015 is er 3G2100 geactiveerd op 27-6-2016 is 3G900 geactiveerd en verder is niks meer gebeurt 4G is er niet geactiveerd je zou het moeten doen met 3G900, 2100, tot 4G geactiveerd wordt

Tele2 heeft trouwens 4G800 en 2600 aanstaan shared met T-Mobile Antenne's op 9471HD vanaf 18-10-2016

Mast op 9471TA in Dennenoord heeft wel 4G900, 1800

Denk wel dat als op 9471HD 4G900, 1800 wordt ingeschakeld de dekking zal verbeteren
Mogelijk heeft Tabali hier nieuws over

Reageer