geen/slecht bereik Haarlem 2013 XK en 2012 ZZ

  • 18 januari 2012
  • 6 reacties
  • 399 Bekeken

Reputatie 2
Zeer waarschijnlijk zal het aan me toestel liggen, heb al een nieuw simkaartje gekregen, maar regelmatig heb ik weinig tot geen bereik. Vandaag (18-1) was ik op 2013 XK (20) rond 14.00u en had ik totaal geen bereik. Graag verneem ik wat er aan te doen valt. Me toestel opsturen is natuurlijk een optie, echter ben ik best wel afhankelijk van een telefoon, heb dus weinig zin om tijden zonder te zitten. Mocht het zo zijn dat T-Mobile van mening is dat het toestel vervangen dient te worden, heb ik daar geen problemen mee, echter verwacht ik dan wel een nieuw toestel en niet een toestel wat eerder ter reparatie is aangeboden.
Graag verneem ik van u een passende oplossing,
Met vriendelijke groet,
Bart

6 reacties

Het kan ook aan het netwerk liggen, want wij hebben ook zeer regelmatig geen netwerk dekking als wij bij haarlem langsrijden, en dat geld ook voor onze eigen woonplaats 0.0 dekking!
Het is bekend dat T-Mobile te weinig masten heeft, zodat je in een heleboel gebieden geen tot slechte dekking hebt, maar T- Mobile vangt er wel dik mee, maar ze investeren niks!
Reputatie 5
@fun333
Bedankt voor het vermelden van de volledige postcodes en op de postcode 2013 XK zijn er geen storingen bekend. Wel zie ik dat de dichtstbijzijnde mast veel verkeer te verwerken heeft. Dit kan leiden tot verminderde dekking en wegvallen van bereik. Voor deze locatie staan uitbreidingen gepland maar het zal meer dan 6 tot 12 maanden duren voor je er iets van merkt. Als je op deze locatie bent wil je dan eens controleren of het bereik via het 2G netwerk beter is?
Op de postcode 2012 ZZ zie ik geen bijzonderheden en is de dekking goed.

Voor je het toestel ter reparatie gaat aanbieden adviseer ik je om het formulier via de dekkingskaart in te vullen. Graag de volledige postcodes en 3 recente voorbeelden vermelden op het formulier. Een Netwerk Specialist zal een onderzoek opstarten en contact met je opnemen als de uitkomsten bekend zijn.

@nokia e7
Omdat je onderweg bent wordt er vaak van mast gewisseld en dit geeft een grotere kans op het verliezen van de verbinding. Het wisselen tussen masten is een afstemming tussen het netwerk en het toestel. Ik vind het erg jammer om te lezen dat je denkt dat T-Mobile niet investeert in het netwerk. T-Mobile blijft investeren in het netwerk.
Reputatie 2
Een netwerk specialist heeft mij gebeld. Moet zeggen werd super netjes te woord gestaan en zeer goed geholpen. Heb zelfs de keus gehad mijn abbo af tekopen, dit voor een zeer mooie prijs, heb echter eerst voor de andere optie gekozen, te weten een nieuwe galaxy 2. Soms heeft T-Mobile toch wel iets over voor hun trouwe klanten.
Reputatie 7
@fun333
Bedankt dat je laat weten dat je vindt dat je zeer goed bent geholpen. 🙂
In de slaapkamer 1068CT heb ik slecht bereik. Ik hoor hen wel, maar zij mij dan niet... Wanneer ik dan naar de deur (buiten) loop heb ik weer bereik
En in Haarlem 2031CP horen ze me ook niet. Ik vind het heel irritant.
Hoi Raya,

Goed dat je je bericht hier deelt. Ik zie dat je ook een klacht hebt ingediend bij de netwerkafdeling en dat er een onderzoek is gestart voor je. Omdat je aangeeft dat het op meerdere locaties een probleem lijkt te zijn adviseer ik je nog wel om je simkaart een keer in een ander toestel te testen om te kijken of dit verschil maakt. Laat ons het resultaat daarvan weten. 🙂

Reageer