Beantwoord

Gemiste gesprekken

  • 13 augustus 2017
  • 7 reacties
  • 176 Bekeken

ik mis regelmatig binnenkomende gesprekken. de telefoon ligt naast mij en er klinkt een toontje: gesprek gemist 30 seconden geleden. dit gebeurt zeer vaak, kunnen mijn instellingen bij T mobile nagezien worden?
dit gebeurt niet alleen met mijn nieuwe samsung A7 maar ook met mijn oude toestel een nokia (waarmee je alleen kunt bellen en sms versturen.
icon

Beste antwoord door David 14 augustus 2017, 17:11

Hoi Defra,

Dat is inderdaad behoorlijk onhandig! :S

Zou je kunnen aangeven of je merkt dat het op één locatie gebeurt, bijvoorbeeld thuis? Het klinkt namelijk alsof de gesprekken niet goed doorkomen en dat je daarom pas een bericht ontvangt wanneer het gesprek al is geweest. In ons systeem staat verder niets geblokkeerd of iets dergelijks en voor de zekerheid heb ik jouw simkaart nog even opnieuw aangemeld op ons netwerk. Kun je aangeven of dit effect heeft gehad?

Als het inderdaad op één locatie gebeurt, dan zou ik je aan willen raden om via de dekkingskaart hier een melding van te maken. Onze netwerkspecialisten kunnen dan voor je nagaan of er misschien iets verkeerd is aan de dekking in jouw omgeving. Daarnaast raad ik je ook nog even aan om jouw simkaart te controleren. Een defecte simkaart kan namelijk als gevolg hebben dat je een verminderde dekking ervaart en dat kan problemen zoals die van jou opleveren.

Ik ben heel benieuwd naar jouw reactie en hopelijk kunnen we dit gauw oplossen!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Defra,

Dat is inderdaad behoorlijk onhandig! :S

Zou je kunnen aangeven of je merkt dat het op één locatie gebeurt, bijvoorbeeld thuis? Het klinkt namelijk alsof de gesprekken niet goed doorkomen en dat je daarom pas een bericht ontvangt wanneer het gesprek al is geweest. In ons systeem staat verder niets geblokkeerd of iets dergelijks en voor de zekerheid heb ik jouw simkaart nog even opnieuw aangemeld op ons netwerk. Kun je aangeven of dit effect heeft gehad?

Als het inderdaad op één locatie gebeurt, dan zou ik je aan willen raden om via de dekkingskaart hier een melding van te maken. Onze netwerkspecialisten kunnen dan voor je nagaan of er misschien iets verkeerd is aan de dekking in jouw omgeving. Daarnaast raad ik je ook nog even aan om jouw simkaart te controleren. Een defecte simkaart kan namelijk als gevolg hebben dat je een verminderde dekking ervaart en dat kan problemen zoals die van jou opleveren.

Ik ben heel benieuwd naar jouw reactie en hopelijk kunnen we dit gauw oplossen!
Hallo David,

Ik mis gesprekken thuis en als ik onderweg ben, ik ben regelmatig op pad door heel Nederland en Belgie.

Als ik thuis ben en via de vaste aansluiting naar mijn mobiel bel gaat het goed, echter als men mij probeert te bellen als ik onderweg ben gaat het via vast en mobiel heel vaak fout.

Groeten Defra
Reputatie 4
Hoi Defra,

Dank je wel voor je snelle reactie!

Als het op meerdere locaties gebeurt, dan moeten we kijken naar een andere oplossing. Ik wil je graag adviseren om een kruistest uit te proberen, Dan stop je jouw simkaart in een ander toestel om te testen of dezelfde problemen aanhouden of dat de dekking verbeterd. Zo kunnen we uitsluiten of het aan de simkaart of het toestel ligt. Als het aan de simkaart ligt, kunnen we dat direct oplossen door de simkaart te vervangen.

Heb je de mogelijkheid om jouw simkaart in een ander toestel te testen? We horen het graag van je Defra. 🙂
Hoi Muberra,
Ik heb nog een oude Nokia, daarmee ga ik het een paar dagen proberen.
Reputatie 4
Hi Defra,

Dat is een goede oplossing!

Houd je ons op de hoogte van het resultaat? Ik ben heel erg benieuwd. 🙂
Hi Muberra,

Ook vanmorgen weer een paar keer misgegaan met de Nokia, ik heb dus een nieuwe simkaart besteld. Het heeft geen zin om nog langer door te sukkelen.

Groeten en bedankt.
Defra
Reputatie 4
Hi Defra,

Goed dat je het hebt uitgeprobeerd!

Hopelijk lost de nieuwe simkaart de problemen op. Mocht dat niet zo zijn, dan zou ik je adviseren om een dekkingsklacht in te dienen. Dan gaan onze netwerkspecialisten kijken wat er aan de hand is en hun best doen om dit voor je op te lossen. Er wordt dan contact met je opgenomen zodra het resultaat van het onderzoek bekend is.

Veel succes en als er iets waarbij wij je kunnen helpen, dan mag je dat altijd vragen!

Reageer