gesprekken opvragen


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Is er een mogelijkheid desnoods tegen betaling om gevoerde gesprekken terug te kunnen halen?

6 reacties

Nee, tenzij de AIVD interesse in jouw gesprekken had, zullen deze niet zijn vastgelegd. Als je gesprekken wil opnemen zul je dat zelf moeten doen en rekening houden met dat er een paar voorwaarden aan het mogen bewaren en openbaren zitten.
Reputatie 5
Badge +13
Gesprekken worden door de bedrijven alleen opgenomen voor trainingsdoeleinden. Deze zijn door de klant niet op te vragen. Ook niet tegen betaling. Wel kun je schriftelijk opvragen wat er genoteerd is in de systemen naar aanleiding van telefoongesprekken.
Gesprekken worden door de bedrijven alleen opgenomen voor trainingsdoeleinden. Deze zijn door de klant niet op te vragen. Ook niet tegen betaling. Wel kun je schriftelijk opvragen wat er genoteerd is in de systemen naar aanleiding van telefoongesprekken.
Ah, klantenservice gesprekken?

Ja, die zouden wel opgenomen kunnen zijn maar dienen overigens binnen een gestelde termijn automatisch weer verwijderd te worden. Het bewaren van dergelijke data, ook voor trainingsdoelen, mag enkel met goedkeuring van beide partijen. Daarvoor is de melding 'dit gesprek kan opgenomen worden' helaas niet goed genoeg.

Het opnemen van informatie (audio, beeld of beiden) komt met toenemende eisen. Alleen audio of beeld mag wel worden bekeken/beluisterd op bijvoorbeeld de werkplek, maar mag dan met bewaring slechts een korte periode bewaard worden en dient automatisch verwijderd te worden. Uit deze tijdelijke opslag mogen alleen zaken (diefstal, etc.) worden gehaald die een noodzaak hebben voor langere termijn opslag. Voorbeelden voor training zijn helaas uitsluitend met enkel goedkeuring van beide partijen (schriftelijk) dan te bewaren. Een 're-enactement' waarin een situatie wordt nagedaan mag wel (dus tijdelijk bewaren zodat iemand anders het na kan doen zou wel mogen ironisch genoeg).

Het opvragen van aantekeningen kan dan weer onder een WOB en moet gehonoreerd worden, echter mag ik / mogen wij vragen wat er precies is dat je zou willen terughoren?
Gesprekken worden door de bedrijven alleen opgenomen voor trainingsdoeleinden. Deze zijn door de klant niet op te vragen. Ook niet tegen betaling. Wel kun je schriftelijk opvragen wat er genoteerd is in de systemen naar aanleiding van telefoongesprekken.
Ah, klantenservice gesprekken?

Ja, die zouden wel opgenomen kunnen zijn maar dienen overigens binnen een gestelde termijn automatisch weer verwijderd te worden. Het bewaren van dergelijke data, ook voor trainingsdoelen, mag enkel met goedkeuring van beide partijen. Daarvoor is de melding 'dit gesprek kan opgenomen worden' helaas niet goed genoeg.

Het opnemen van informatie (audio, beeld of beiden) komt met toenemende eisen. Alleen audio of beeld mag wel worden bekeken/beluisterd op bijvoorbeeld de werkplek, maar mag dan met bewaring slechts een korte periode bewaard worden en dient automatisch verwijderd te worden. Uit deze tijdelijke opslag mogen alleen zaken (diefstal, etc.) worden gehaald die een noodzaak hebben voor langere termijn opslag. Voorbeelden voor training zijn helaas uitsluitend met enkel goedkeuring van beide partijen (schriftelijk) dan te bewaren. Een 're-enactement' waarin een situatie wordt nagedaan mag wel (dus tijdelijk bewaren zodat iemand anders het na kan doen zou wel mogen ironisch genoeg).

Het opvragen van aantekeningen kan dan weer onder een WOB en moet gehonoreerd worden, echter mag ik / mogen wij vragen wat er precies is dat je zou willen terughoren?



Ik zou graag mijn gesprekken willen terug horen van eergisteren ivm familie omstandigheden op de tijdstippen 03:04 t/m 04:00 in de nacht datum :27-06-15 ik denk misschien dat er een kleine mogelijkheid is dat er dingen van geregistreerd staan.
En ter verduidelijking naar ons, dat zijn gesprekken met de klantenservice?

Als het gesprekken met familieleden onderling zijn, denk ik dat het niet mogelijk zal zijn deze terug te halen. Dan kan ik enkel een applicatie adviseren die jouw gesprekken automatisch opneemt, alleen heb je daar nu niets aan.
En ter verduidelijking naar ons, dat zijn gesprekken met de klantenservice?

Als het gesprekken met familieleden onderling zijn, denk ik dat het niet mogelijk zal zijn deze terug te halen. Dan kan ik enkel een applicatie adviseren die jouw gesprekken automatisch opneemt, alleen heb je daar nu niets aan.


welke appicatie zou ik daar eventueel voor kunnen gebruiken ?

Reageer