Beantwoord

Gesprekken worden gelijk doorgeschakeld naar voicemail

• 24 augustus 2015
  • 13 reacties
  • 9587 Bekeken

Hallo,

Ik heb de laatste tijd dat een beller gelijk naar de voicemail doorgeschakeld wordt. De telefoon gaat niet over. Ik krijg geen melding van een gemiste oproep, maar na een tijdje wel een sms dat de voicemail ingesproken is.
Hoe los ik dit op? Ik heb een Huawei y540.
icon

Beste antwoord door Amy 10 september 2015, 20:32

Hey Floris01,

Ik zie dat mijn collega's je nog een keer hebben geprobeerd te bellen maar tevergeefs. Ik geef je daarom bij dezen de informatie door die de netwerkexpert aan je wilde geven:

Op jouw locatie is de 2G dekking verminderd maar de 3G indoor dekking is goed en de 4G indoor dekking is zelfs optimaal. Je woont namelijk vlak bij een mast en die staat optimaal gericht naar jouw adres. Er zijn momenteel ook geen storingen op de mast te zien. Mijn collega heeft ook gekeken of je gesprekken goed gaan en dit is het geval. Ook zijn er niet bijzonder veel doodschakelingen naar voicemail te zien. Het lijkt er dus ook dat het probleem niet door het netwerk komt. :S

Je hebt inderdaad recentelijk een nieuwe simkaart hebt gehad. Heb je deze simkaart ook al in een ander toestel uitgeprobeerd? Dit is mij namelijk nog niet helemaal duidelijk!

Ik ben benieuwd naar je reactie! Hopelijk kunnen we snel tot een oplossing komen! 🙂
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Floris,

Ik begrijp dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben, maar er zijn een aantal dingen nog niet helemaal duidelijk. We willen je uiteraard graag helpen en zoeken naar een oplossing! Zou je onderstaande vragen kunnen beantwoorden?

- Je geeft aan dat je meestal op postcode 2665 last hiervan hebt. Zoals Hajar al aangaf staat in ons systeem de postcode 2265. Klopt de postcode 2665? Zo ja, kun je mij ook de letters geven? Dan kan ik meekijken naar de dekking op deze locatie.
- Verder geef je aan dat het niet heel vaak voorkomt. Kun je aangeven hoe vaak je een sms'je hebt ontvangen dat je een gemiste oproep in de afgelopen 3 maanden terwijl je toestel niet overging?
- In je vorige bericht zeg je dat je het merkt als je toestel naast je ligt. Wat bedoel je hier precies mee?

Onze klantexpert Michel heeft nog een mogelijkheid genoemd: je voicemail uitzetten. Is dat een optie voor jou of wil je je voicemail aanhouden?

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Reputatie 3
Beste floris01,

Waarom zet je voicemail niet helemaal uit?
Niemand die daar aan heeft gedacht!
Want als voicemail helemaal uitgeschakeld is, kan een oproep daar niet naar doorschakelt worden.

Via deze link vindt je alle instructies om je voicemail uit te schakelen.
De makkelijkste weg is via "My T-Mobile"!

Dus mijn advies is daarom ook:
Zet je voicemail helemaal uit, en test vervolgens of je weer goed bereikbaar bent.

Laat het even weten, Oke!
Zou het niet handiger en sneller gaat, als er telefonisch contact wordt gezocht? Wij zijn al een half jaar bezig zo!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Floris01,

Ik snap echt dat het super vervelend is dat je dit probleem ervaart. Ik wil dan ook samen met jou naar een oplossing kijken! Klopt de postcode 2665? In ons systeem is namelijk de postcode 2265 bekend en daar zou de dekking wel goed moeten zijn. Je geeft aan dat het niet vaak voorkomt. Ontvang je dan een SMS'je wanneer je telefoon direct doorschakelt naar voicemail? Zo ja, kun je aangeven hoevaak je ze hebt ontvangen in de afgelopen 3 maanden?

Ik hoor graag van je!
De simkaart is ook in een ander toestel geweest. Dit maakte niet uit. Als de telefoon direct overgaat naar de voicemail dan is het meestal omgeving 2665. Afgelopen zondag was ik in Amerongen, 3958. Afgelopen periode niet heel vaak gehad maar je merkt als je toestel naast je ligt.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Floris,

Wat jammer dat het probleem nog steeds niet is verholpen. Ik snap heel goed dat je altijd bereikbaar wilt zijn en dus proberen wij hier een oplossing voor te vinden. Heb je in de 3 maanden tijd er vaak last van gehad? Zoals Amy aangeeft zou de dekking wel goed moeten zijn in jouw regio. Kun je even de postcodes doorgeven waar je vooral dit probleem ervaart? Ervaar je dit probleem ook als je jouw simkaart in een ander toestel uitprobeert?

Laat het ons weten!
Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost. Ik kan er niet van op aan dat het werkt. Vandaag wederom, zit met het toestel in mijn handen en krijg een gemiste oproep binnen??!! Geluid staat gewoon aan aan.
Ik ben er klaar mee, in augustus loopt mijn abonnement af. Dan stap ik over.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Floris01,

Ik zie dat mijn collega's je nog een keer hebben geprobeerd te bellen maar tevergeefs. Ik geef je daarom bij dezen de informatie door die de netwerkexpert aan je wilde geven:

Op jouw locatie is de 2G dekking verminderd maar de 3G indoor dekking is goed en de 4G indoor dekking is zelfs optimaal. Je woont namelijk vlak bij een mast en die staat optimaal gericht naar jouw adres. Er zijn momenteel ook geen storingen op de mast te zien. Mijn collega heeft ook gekeken of je gesprekken goed gaan en dit is het geval. Ook zijn er niet bijzonder veel doodschakelingen naar voicemail te zien. Het lijkt er dus ook dat het probleem niet door het netwerk komt. :S

Je hebt inderdaad recentelijk een nieuwe simkaart hebt gehad. Heb je deze simkaart ook al in een ander toestel uitgeprobeerd? Dit is mij namelijk nog niet helemaal duidelijk!

Ik ben benieuwd naar je reactie! Hopelijk kunnen we snel tot een oplossing komen! 🙂
Helaas is het nog niet verholpen. Gisterenavond lag de telefoon naast me en ging niet over. Kreeg wel een SMS binnen, dat ik een gemiste oproep had. Ik had in de loop van dag nog speciaal mijn toestel een keer aan en uit gezet in de hoop dat dat werkt maar helaas. Gisterenochtend hebben jullie geprobeerd mij te bellen maar ik 3was aan het werk en kon niet opnemen. In de middag is het nog een keer geprobeerd maar toen ging het toestel twee keer over en toen was het over. Kan ik op maandag, woensdag of donderdag terug gebeld worden?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Floris01,

Heel vervelend om te horen dat het niet goed gaat met je moeder, veel sterkte daar in ieder geval mee.

Had je de netwerkinstellingen ook al eens gereset en een kruistest uitgevoerd? Had dit uiteindelijk geen resultaat?

Bij jou klinkt het meer alsof het op alle locaties is, terwijl een dekkingsklacht zich vooral richt op 1 locatie. Als het echter toch op een bepaalde locatie is, dan is de dekkingsklacht een goede stap richting de oplossing! 🙂 Ik heb ook de voicemailinstellingen in het systeem een reset gegeven, kun je testen of dit effect heeft gehad?

Ik ben benieuwd of er nog een oplossing tussen zit die effect heeft! 🙂
Helaas is het probleem nog steeds niet verholpen. Simkaart in een ander toestel maakt ook niets uit. Heb bij de t mobileshop een nieuwe Simkaart gekregen. Maar ook dit helpt niet. Omdat ik dacht dat het aan mijn toestel lag, heb ik dus voor niets een nieuw toestel gekocht. Omdat het met mijn moeder niet zo goed gaat wil ik goed bereikbaar zijn. Baal hier enorm van. Zal nu de dekkingkaart wel invullen maar al met al levert dit veel irritatie op en heeft dit mij een nieuwe telefoon gekost. Hoop dat jullie er nu tijd in willen steken ipv dat ik alles zelf moet uitzoeken. Vanwege de situatie met mijn moeder ben ik geneigd om snel over te stappen naar een andere provider, ondanks dat ik net mijn abbo weer heb verlengd.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Blommetje en Floris01,

Wat vreemd dat jullie dit ervaren. Zo lopen jullie natuurlijk gesprekken mis!

Het probleem kan in dit geval afhangen van verschillende situaties. Probeer eens de netwerkinstellingen van de toestel te herstellen. Dit doe je via: Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Kijk vervolgens of het probleem hiermee verholpen is.

Mocht het probleem blijven aanhouden dan is het verstandig jouw simkaart tijdelijk in een ander toestel te proberen en een andere simkaart in jouw toestel. Hiermee kan worden uitgesloten of de simkaart niet helemaal juist werkt of dat misschien het toestel wel problemen oplevert.

Ervaar je enkel op één locatie dat de gesprekken niet binnenkomen dan kan het netwerk het probleem zijn. Je kunt dan via de dekkingskaart de postcode invullen en de informatie zodoende doorsturen naar mijn collega's van de netwerk afdeling. Zij nemen na 10 dagen contact met je op voor een eventuele oplossing.

Laat ons weten of het is gelukt!

Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust! 🙂
Ik heb hetzelfde probleem, maar heb een samsung galaxy s5 mini. Als ik mijn toestel aan en uitzet, dan werkt dit maar tijdelijk, dan is het even verholpen. Vervolgens springt die weer op de voicemail..

Reageer