GSM repeaters

• 15 februari 2019
  • 3 reacties
  • 177 Bekeken

Beste,

Voor het versterken van een GSM signaal in een pand is het mogelijk om in webshops GSM repeaters aan te schaffen. Mijn vraag is: hoe groot is de kans dat T-Mobile toestemming geeft voor het gebruik van GSM repeaters of biedt T-Mobile zelf oplossingen om een GSM signaal te versterken?

Bij voorbaat dank voor de informatie.

3 reacties

Reputatie 2
Badge +7
Hi Rwrd1,

Ik geloof niet dat T-Mobile GSM Repeaters ondersteunt. Toestemming hiervoor gaan ze ook niet geven is mijn verwachting.
Reputatie 6
Badge +11
@rwrd1 Ik zou dit idee van GSM repeaters (en het aanschaffen ervan) maar verwerpen. Het kan gemakkelijk tot enorme problemen leiden en is m.i. geen toekomstzekere oplossing.

Zie ook
https://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/repeaters
Reputatie 3
Badge +2
GSM repeaters via een webshop gaat het niet worden. Zij bezitten de radio frequentie licentie en daar willen ze het beheer over blijven voeren. Vaak zie je ook dat die webshop repeaters niet alleen de frequentie van 1 operator versterkt maar direct een hele frequentie band welke wordt gedeeld door meerdere operators. Het moeilijke moet radio apparatuur is namelijk de flanken van het signaal. Dus versterken voor specifiek de banden van 1 operator. Dat maakt goede repeaters ook duur.

Maar goed, voor dit soort vraagstukken hebben de andere providers inmiddels VoWifi uitgerold. Zo kun je indoor toch gewoon je telefoon gebruiken met gewoon een provider onafhankelijke internet/wifi verbinding.

T-Mobile is ook wel met testen bezig, maar is nog niet uitgerold.Tot die tijd zou je bijvoorbeeld Tele2 sims kunnen gebruiken (maandelijks opzegbaar) waarop dat standaard mogelijk is. (mits Apple of Samsung toestel)

Reageer