Vraag

HD niet meer beschrijfbaar op USB modem.

• 10 juni 2019
  • 4 reacties
  • 278 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 60 reacties
Tijdje geleden gemeld dat mijn HD op de USB poort van het modem niet meer bereikbaar was. Met update van Windhoos was dit ineens verholpen.
Vandaag wilde ik weer eens een backup die kant op gooien en tot mijn verbazing is de hele HD ineens alleen lezen geworden. Ik dus in mijn modem gedoken om het probleem te zoeken. Nee dus, alle instellingen staan goed. Ik heb toegang tot de hele HD en ik mag lezen EN schrijven.
Gekeken in Windhoos en gezien dat alle mappen in de root ineens "Alleen Lezen" zijn..
???????????????? Waar komt dit nu ineens weer vandaan? Het hele systeem heeft zeker een jaar gewerkt en dan komt er een update van ## en niets werkt meer????
Ik ben nu dus in Windhoos mijn rechten aan het aanpassen maar dat gaat ff duren want 750GB+ aanpassen via netwerk gaat niet snel.
In de tussentijd ga ik wel ff panne(n)koeken bakken...😀 🍝

Als iemand nog een idee heeft wat dit veroorzaakt heeft hou ik mij aanbevolen. Mijn ideëen-put is even leeg.
UPDATE: Via FTP gaat het wel goed...🤔 Het gaat dus fout in Samba.

4 reacties

Reputatie 1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1871549

https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/zo-krijg-je-in-windows-10-weer-toegang-tot-je-nas/

Zou dit de oorzaak en oplossing kunnen zijn van het probleem?
Reputatie 2
Badge +2
@Ed520

Dank voor dit antwoord. Alles geprobeerd en geen verbetering (misschien omdat ik nog Win7 draai) maar toch....
Het word tijd dat ik mijn Linux weer eens ga opstarten.

In ieder geval waren de panne(n)koeken lekker....
Reputatie 2
Badge +2
Sluit ik de HD direct aan op laptop is er uiteraard ook geen probleem. Ik kan dan alles doen en laten. Lezen, schrijven, formatteren en partioneren. Ik begin te geloven dat het komt door de update die T-mobile een tijd (maandje?) geleden heeft doorgevoerd. Niet echt gebaseerd op feiten maar meer een onderbuik gevoel.
Reputatie 1
Jammer...ik dacht even mijn beste vriend Google heeft de oplossing, maar dit keer niet helaas. Succes verder, hopelijk lukt het wel vanuit Linux.

Reageer