Vraag

Heel naar alien-geluid bij bellen of gebeld worden - onverstaanbaar

Ik heb sinds recent een ontzettend vervelend probleem. Ik kan het niet anders omschrijven dan een heel naar geluid bij het bellen of gebeld worden: alle geluiden, zoals de stem van degene die belt, of het beltoontje, is dan zozeer vervormd in hele nare tonen en alles is volstrekt onverstaanbaar, het is zodanig hard dat het zeer doet aan de oren.

Het probleem komt steeds vaker voor, de enige manier om het op te lossen is op te hangen en nog een keer te proberen.

Daar komt een tweede probleem bij, wanneer ik bel gebeurt het steeds vaker dat ik de melding "bellen mislukt" oid krijg.

Wat nu?

3 reacties

Reputatie 5
Badge +11
@Ccharlotte_h

Welkom op het forum!
Het probleem kan verschillende oorzaken hebben. Daarom wil ik je vragen welk toestel je gebruikt en om welke postcode het gaat, dan kunnen de medewerkers van T-Mobile het probleem verder met je bekijken.
Reputatie 7
@Ccharlotte_h
Welkom op het T-Mobile Forum. :)

Omdat je niet aangeeft waar je dit probleem ervaart heb ik naar de dichtsbijzijnde mast op je woonadres gekeken. Ik zie geen problemen en ook geen foutmeldingen in je netwerkgegevens.

Volgens mijn gegevens heb je een iPhone 3GS in gebruik. Ik adviseer je om de netwerkinstellingen te herstellen. Je kunt dit doen via Instellingen - Algemeen - Stel opnieuw in - Herstel netwerkinstellingen. Dit zorgt er wel voor dat eventuele opgeslagen Wi-Fi wachtwoorden worden gewist. Laat je weten of het heeft geholpen?
Hallo!

Bedankt voor het antwoord, en sorry voor mijn late antwoord.

Ik heb ondertussen geprobeerd een software update te doen, wat resulteerde in een algehele, complete, crash van mijn telefoon. Dus nu ben ik teruggegaan naar fabrieksinstellingen en lijkt het probleem weliswaar opgelost wanneer ik begin met bellen of het belletje ontvang, maar nu gebeurt het af en toe tijdens het bellen. Dan heb je dus een normaal gesprek, en opeens krijg je vervormingen van de stem, en dan opeens terug naar normaal.

Dat is tot nu toe nog maar 1 keer gebeurd, dus als het zo blijft ben ik tevreden. Een algehele reset heeft het probleem vooralsnog gedeeltelijk opgelost, en mocht het probleem op welke manier dan ook terugkomen, dan zal ik meteen weer posten.

Heel erg bedankt voor uw tijd.

Reageer