Beantwoord

Huawei P20 geen service

• 24 juni 2019
  • 3 reacties
  • 401 Bekeken

Hoi!

Ik heb sinds 2 dagen geen service (geen netwerk) meer op mijn Huawei P20. Ik heb mijn telefoon meerdere keren aan en uitgezet en heb mobiele gegevens aan en uitgezet. Er staan geen blokkades op. Weet iemand wat de oplossing zou kunnen zijn? Wifi doet het wel.

Groetjes,
Nikki
icon

Beste antwoord door Folkert 24 juni 2019, 16:18

Hoi Nikki,

Maak eerst een backup naar Google drive van al je app instellingen, telefoonnummers, foto's etc. Android heeft hiervoor een ingebouwd backup systeem dat je vind onder Instellingen, Geavanceerd, Backup. Dat kun je via Wifi doen.

Vervolgens kun je in dat Geavanceerd menu ook een optie vinden voor fabrieks herstel, je raakt dan al je gegevens kwijt maar die had je toch net gebackup-ed en je begint met een schone lei, net zoals toen je de telefoon kocht.
Als het dan nog niet werkt zul je de telefoon moeten laten repareren, wettelijk heb je 2 jaar volledige garantie.

Veel succes ermee!

Groet, Folkert
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi Nikki,

Het zou mooi zijn als je nog een smartphone hebt zodat je een zogenaamde kruistest kunt doen. Jouw simkaart in de andere telefoon en de simkaart van de andere telefoon in jouw Huawei.
Op die manier kun je testen of er iets met je simkaart danwel met je Huawei aan de hand is.

Groetjes, Folkert
Dankje Folkert, het probleem is met de telefoon. Ik heb wel netwerk op een andere telefoon.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Nikki,

Maak eerst een backup naar Google drive van al je app instellingen, telefoonnummers, foto's etc. Android heeft hiervoor een ingebouwd backup systeem dat je vind onder Instellingen, Geavanceerd, Backup. Dat kun je via Wifi doen.

Vervolgens kun je in dat Geavanceerd menu ook een optie vinden voor fabrieks herstel, je raakt dan al je gegevens kwijt maar die had je toch net gebackup-ed en je begint met een schone lei, net zoals toen je de telefoon kocht.
Als het dan nog niet werkt zul je de telefoon moeten laten repareren, wettelijk heb je 2 jaar volledige garantie.

Veel succes ermee!

Groet, Folkert

Reageer