Beantwoord

Huawei P8 Lite, geen internet

Hallo,

Het moment dat ik de deur uit ga, lijkt het alsof ik geen berichten meer ontvang. Snapchat verzend niet en mijn mail wordt niet opgehaald. Dat terwijl 4G en roaming aanstaat. Verder kan ik wel Whatsappen met wat vertraging en op internet. Ik heb het gevoel dat mijn telefoon niet automatisch berichten ophaalt, terwijl ik dit wel graag zou willen. Wat kan ik hier aan doen?
icon

Beste antwoord door Hajar 27 januari 2016, 14:32

Hi dbaelde,

Welkom terug op ons Forum!

Wat balen dat je dit probleem ervaart. Sinds wanneer heb je hier last van? Ervaar je dit probleem op een locatie of op meerdere? Heb je voorheen wel een goede 4G dekking gehad?

Er is momenteel een storing in omgeving Utrecht waardoor onze dekking nu minder is. Het kan dus goed zijn dat je hierdoor hinder ervaart met ons netwerk en dus geen goede 4G dekking hebt. Wij zijn bezig met het probleem oplossen. Onze excuses voor het ongemak!

Ik hoor graag van je of je voorheen wel een goede dekking had.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het forum,

Je geeft aan dat je kunt whatsapppen met een vertraging. Weet je zeker dat je gebruik maakt van 4G, en niet bijvoorbeeld van 2G? Dat kan namelijk die vertraging veroorzaken.

Heb je geprobeerd om je toestel opnieuw op te starten?
Staat synchronisatie aan?

Groet,
Mijn telefoon geeft aan dat ik op 4G zit. Mijn synchronisatie staat aan en ik heb het toestel al meerdere malen op nieuw opgestart.
Reputatie 6
Badge +17
-weggehaald, foutje-
@dbaelde

Je hebt roaming aan staan? Waarom zou je dat aan hebben staan? Bevind je je in het buitenland? Anders hoeft dat niet aan te staan namelijk.

De sync-instellingen van e-mail staan gewoon aan?
@kaassausje

Ook zonder roaming werkt het allemaal niet. Kan het misschien aan t-mobile liggen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi dbaelde,

Welkom terug op ons Forum!

Wat balen dat je dit probleem ervaart. Sinds wanneer heb je hier last van? Ervaar je dit probleem op een locatie of op meerdere? Heb je voorheen wel een goede 4G dekking gehad?

Er is momenteel een storing in omgeving Utrecht waardoor onze dekking nu minder is. Het kan dus goed zijn dat je hierdoor hinder ervaart met ons netwerk en dus geen goede 4G dekking hebt. Wij zijn bezig met het probleem oplossen. Onze excuses voor het ongemak!

Ik hoor graag van je of je voorheen wel een goede dekking had.
@hajar

Hallo,

Ik heb hier nu een maand last van, sinds ik naar Zwitserland ben gegaan. Daarvoor had ik naar mijn weet wel een goed internet bereik. Ik heb dit probleem vrijwel overal. Ik wou ook nog even zeggen dat ik wel gewoon kan Whatsappen en op internet sites, maar sommige apps lijken niet te werken. Het gaat met name om Snapchat en Gmail (alles geprobeerd met de app zelf: opnieuw geïnstalleerd, uitgelogd, ingelogd etc).
Reputatie 7
Badge +15
Hey Dbaelde,

Aangezien je aangeeft dat je wel gewoon kunt WhatsAppen en kunt browsen lijkt het probleem niet aan het netwerk te liggen. Zou het misschien kunnen zijn dat je toestel niet genoeg geheugen heeft of tegen een vol geheugen aan loopt? Het kan dan namelijk gebeuren dat sommige apps niet meer goed kunnen functioneren. Werkt het op Wi-Fi wel goed? Heb je misschien al geprobeerd om een fabrieksreset te doen? Daarmee kun je veel verschillende problemen oplossen. Meer informatie hierover vind je in dit topic.

Ik ben benieuwd naar je reactie!

Reageer