Ik blijf sms'jes ontvangen van T-Mobile

Reputatie 6
Badge +17
  • Oud-medewerker
  • 4703 reacties
Hi allemaal!

We krijgen vanuit verschillende hoeken klachten en vragen binnen van klanten die aangeven dat ze tientallen sms'jes per dag van ons ontvangen. Het gaat in de meeste gevallen om de sms waarin wordt vermeld dat het beltegoed te laag is.

Onze collega's van de netwerk afdeling hebben dit onderzocht en het lijkt erop dat een app op de telefoon constant een sms probeert uit te sturen. Een voorbeeld hiervan is iMessage. Voor het activeren van iMessage wordt automatisch een sms verzonden naar Apple, maar als je niet voldoende beltegoed hebt dan probeert je telefoon telkens opnieuw een sms uit te sturen. Hierdoor ontvang je van ons weer heel veel sms'jes met daarin dat je niet voldoende beltegoed hebt.

Hoe los ik dit op?

Controleer of iMessage en Facetime geactiveerd zijn. Zijn ze geactiveerd, maar krijg je de sms'jes toch binnen? Zet dan allebei de diensten uit om te controleren of daarmee de sms'jes stoppen. In het ergste geval adviseren we je om je telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Neem hiervoor een bezoekje op onze toestelhulp pagina.

31 reacties

Hallo,

Ik krijg per minuut 10 sms'jes van 1344 over het feit dat mijn beltegoed op is.
Zou iemand dit kunnen stop zetten?

Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +15
Hey Femke,

Welkom op het T-Mobile Forum.

Helaas ben je niet de enige die veel sms'jes van ons ontvangt. Ik heb jouw vraag daarom ook verplaatst naar een bestaand topic hierover. Zou je de tip van Issam hierboven eens uit willen proberen?

Ik ben erg benieuwd of het in jouw geval ook de oplossing is, anders horen we het graag en gaan we opzoek naar een andere oplossing voor je. 🙂
Het was inderdaad van imessage maar het is opgelost bedankt voor het antwoord
Reputatie 7
Badge +15
Hey Monique,

Fijn dat je nog even laat weten dat het opgelost is! :8

Als we je verder nog ergens mee kunnen helpen dan weet je ons te vinden.
Dag, ik heb al een behoorlijke tijd last van elk T-mobile smsje 7x te ontvangen, tot aan dit bericht vandaag al 56 smsjes.
ik heb nu al meerdere keren de chat lastig gevallen. (Dit houdt al weken aan).

Nee, ik heb geen Apple, dus ook geen iMessage en Facetime.
Ik heb een LG G4c met prepaid.
Ja, ik heb al 2x de telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Ja, ik heb de telefoon ook al een paar keer een harde reset gegeven.

Er is ook al geopperd dat het aan het beltegoed kan liggen, maar ik heb vanochtend 10 euro opgewaardeerd, en toen begon de SMS-aanval weer. Dus dat heeft ook niet geholpen.

Overigens heb ik ook het probleem dat na het activeren van een internetbundel, mijn telefoon vraagt om me aan te melden bij het netwerk, letterlijk: ''Meld u aan bij het netwerk''.

Sjaak van de chat heeft me geholpen aan een nieuwe sim-kaart. Mogelijk helpt dit mij van de problemen af. Maar zo niet dan hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groetjes Angela
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Angela,

Allereerst van harte welkom op het T-Mobile Forum!

Balen dat ook jij hier last van hebt. Goed dat je dit bij ons bekend maakt, want we gaan graag voor je op zoek naar een oplossing.

Ik zie inderdaad dat er een simkaart onderweg is naar jou. Deze kan je na ontvangst activeren via My T-Mobile. Zou je ons willen laten weten of het na het activeren van de nieuwe simkaart is opgelost? Mocht dit niet het geval zijn dan zetten wij dit voor je door naar de technische afdeling. Zij hebben toegang tot meer systemen en dus meer informatie, zij kunnen je hierbij verder helpen.

Ik hoop dat het opgelost is na het activeren van je nieuwe simkaart! Houd ons op de hoogte.
Hallo,

Ook ik heb last van smsjes maar heb geen apple telefoon. De berichten die ik krijg gaan erover dat mijn internet bundel word verlengd, ik krijg ze nu al twee weken lang.

Is hier ook een oplossing voor?

Groetjes,
Rianne
Reputatie 6
Badge +17
Hoi hoi Rianne,

Leuk om je weer op het forum te zien!

Goed dat je dit aangeeft bij ons. We gaan graag voor je op zoek naar een oplossing.

Ik heb gelijk een aantal aanpassingen gedaan in het systeem. Deze veranderingen worden pas doorgevoerd als je jouw simkaart opnieuw op het netwerk aanmeldt. Dit doe je door simpelweg je toestel één keer helemaal opnieuw te starten.

Zou je voordat je dit doet eerst alle oude sms'jes willen verwijderen die je van ons hebt ontvangen? Laat ons weten of het hiermee is opgelost. 🙂
Goedemorgen,

Ik heb mijn telefoon gister uit gezet en weer opnieuw aan en de oude smsjes verwijderd, maar ik heb toch net weer een sms gekregen over mijn internet bundel dat deze morgen word herhaald alleen gaat de mijne nog tot 29 april.

Groetjes,
Rianne
Dag,

Net mijn nieuwe sim-kaart in mijn telefoon geplaatst.
Jammer maar helaas, ik krijg nog steeds elk T-Mobile servicebericht 7x.

Echter is mijn netwerkprobleem hiermee wel opgelost, ik kan weer internetten buiten wifi! :D

Dus 1 probleem opgelost, nu nog het hoofdprobleem.

Ik hoor graag of er nieuwe oplossingen zijn.

Groetjes Angela
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Rianne,

Balen dat het nog niet is opgelost is. Ik ga dit voor je doorzetten naar de afdeling die hiervoor verantwoordelijk is. Zij gaan voor je op zoek naar een oplossing! Ze streven er naar om je binnen 5 werkdagen van een oplossing te voorzien.

Hoi Angela,

Ah dat is goed om te lezen haha. Mooi meegenomen. ;)

Nu het andere probleem nog inderdaad. Ik heb het voor jou ook doorgezet. Onze collega's nemen dit in behandeling en voorzien je binnen 5 werkdagen van een reactie.
En helaas, ook het netwerkprobleem is weer terug,
en ik heb van jullie nog niks gehoord van jullie.

Ik heb nog 192 mb over en toch moet ik me weer aanmelden bij het netwerk wat niet gaat...

Graag een oplossing T-mobile. Het wordt nu allemaal wel echt TE vervelend.
Dag ik heb problemen met mijn netwerk. Internet doet het niet maar ik kan via T-mobile Family wel gewoon bellen en smsen.

Ik krijg geregeld de melding '' Meld u aan bij netwerk'' als ik daarop klik en dan naar de link ga krijg ik vervolgens dat mijn bundel op kan zijn of onvoldoende beltegoed heb, terwijl ik nog 192 mb heb, ik heb inderdaad geen beltegoed meer, maar mij is in de winkel verteld dat dat niks uit zou moeten maken.

Overigens heb ik meerdere problemen zoals smsjes van t-mobile die elk 7x binnen komen, en heb al een nieuwe simkaart ontvangen en geprobeerd. Dit leek te helpen, maar blijkt van niet.

Ook wordt er beloofd binnen 5 werkdagen een reactie te krijgen maar we zijn inmiddels 9 dagen verder en ik heb nogsteeds niks gehoord...

Graag oplossingen T-Mobile. We zijn nu al meer dan een maand aan het aanklooien met jullie.
En ondanks dat ik 10 jaar geen enkel probleem heb gehad, heb ik er nu steeds meer ter gelijk in een kort tijdsbestek..

HELP!

Groetjes Angela
Reputatie 7
Badge +15
Hey Angela,

Ik snap de frustratie. Jouw probleem staat momenteel uit bij de betreffende afdeling. Ik heb zojuist aangegeven dat je weer last hebt van allebei de problemen.

De afdeling zal dit nu in onderzoek nemen en nemen contact met je op met meer informatie.

Wil je het laten weten als je in de tussentijd vragen hebt? We helpen je graag!
Het probleem is nog een stap verergerd, ik ontvang er nu 14 van elk!
Bedankt voor deze geweldige verbetering...

Kun je dit op de een of andere manier weer halveren?
7 was al klote maar 14 gaat te ver.

En waarom stond het probleem uit? Issam zei dat er binnen 5 werkdagen iets werd gemeld? Ik heb ook aangegeven dat het hoofdprobleem er nogsteeds is!
Reputatie 7
Badge +15
Dag ik heb problemen met mijn netwerk. Internet doet het niet maar ik kan via T-mobile Family wel gewoon bellen en smsen.

Ik krijg geregeld de melding '' Meld u aan bij netwerk'' als ik daarop klik en dan naar de link ga krijg ik vervolgens dat mijn bundel op kan zijn of onvoldoende beltegoed heb, terwijl ik nog 192 mb heb, ik heb inderdaad geen beltegoed meer, maar mij is in de winkel verteld dat dat niks uit zou moeten maken.

Overigens heb ik meerdere problemen zoals smsjes van t-mobile die elk 7x binnen komen, en heb al een nieuwe simkaart ontvangen en geprobeerd. Dit leek te helpen, maar blijkt van niet.

Ook wordt er beloofd binnen 5 werkdagen een reactie te krijgen maar we zijn inmiddels 9 dagen verder en ik heb nogsteeds niks gehoord...

Graag oplossingen T-Mobile. We zijn nu al meer dan een maand aan het aanklooien met jullie.
En ondanks dat ik 10 jaar geen enkel probleem heb gehad, heb ik er nu steeds meer ter gelijk in een kort tijdsbestek..

HELP!

Groetjes Angela

Hey Angela,

Ik kwam net bovenstaande reactie in een ander topic tegen. Goed dat je deze informatie ook geeft. Om het overzicht te bewaren heb ik deze reactie verplaatst naar dit topic waarin we jou aan het helpen zijn.

Ik heb je probleem overigens niet utigezet (van aanzetten) ik bedoel hiermee dat de betreffende afdeling er momenteel mee bezig is. Zij zullen jou zo snel mogelijk van een reactie voorzien. Helaas moeten we nog even om je geduld vragen. Excuses hiervoor!
Reputatie 2
hoi hoi..doorverwezen naar deze topic ik had een vraag op jullie forum gesteld over iets anders maar van ieder antwoord dat jullie geven hebben krijg ik steeds 7 smsjes..laatste klantenservice telefonisch gebeld over betaling van iets. kreeg ik 14 smsjes. als verwijzing naar bepaalde pagina.

ik heb geen apple ik heb een LG imessage en facetime zegt me totaal niets..heeft ook niks met laag beltegoed te maken of iets dergelijks. ook de smsjes tevredenheid onderzoek ontving ik 7 keer.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Monkya,

Oei, dat zijn er wel erg veel! Bij één sms weet je al voldoende natuurlijk! 😉 Het lijkt erop dat je in een sms-loop zit. Ik heb daarom even het ontvangen van sms'jes voor jou gereset in ons systeem. Kun je je toestel even uit- en aanzetten? Heeft dat geholpen? Kun je verder eens controleren of jouw toestel de laatste softwareupdate heeft? Als je nog steeds meerdere sms'jes binnenkrijgt, kun je dan eens je simkaart in een ander toestel testen. Ontvang je ze dan ook meerdere keren?

Als je nog steeds meerdere sms'jes blijft ontvangen, laat het dan even weten. Dan maak ik een case aan zodat mijn collega's van de technische afdeling dit verder kunnen onderzoeken en kunnen kijken naar een oplossing!

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Reputatie 2
hoi hoi,
jullie antwoord heb ik nog zeven keer ge-sms't gekregen daarna heb ik de telefoon uitgezet en weer aangezet en gewoon andere mensen ff ge-sms't bij andere contacten heb ik daar geen last van krijg en krijg ik gewoon 1 antwoord terug. Nu heb ik mijn simkaart ff in mijn favoriete LG E975 zitten. batterij word daar jammer genoeg minder van.. of ik daar ook een overdaad van smsjes krijg van t-mobile zal ik dan wel merken. als ik een reply op dit berichtje krijg.
Reputatie 7
Badge +20
Hi monkya,

Wat vreemd dat je alleen van ons zo veel sms'jes ontvangt. Heb je jouw simkaart al in een ander toestel geprobeerD? Zo kunnen we controleren of het probleem bij je simkaart of toestel ligt.

Laat ons weten of je hier nog steeds last van hebt? Dan kunnen wij dit doorzetten naar onze technische afdeling.
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem? En ik wacht alweer bijna een maand op een oplossing ook aan mijn andere probleem is nog niks gedaan! Fijne service van T-mobile... Ik heb een LG G4c en heb hetzelfde gekeken met mijn simkaart in een LG L3 optimus (1e generatie) in mijn moeders LG Leon en in mijn Cookie, overal krijg de smsjes 7x maar dan ook alleen jullie smsjes.

Kunnen jullie nu echt het probleem oplossen?

Oja en inmiddels al weer 2x zelf mijn beltegoed opgewaardeerd en weer geen suprise codes, ik krijg wel 7x te horen per opwaardering dat ik deze beloofde codes ga ontvangen...

En mijn 4G netwerk geeft nog steeds vaak aan dat ik me moet aanmelden bij het netwerk.

Help!!!!!!!!!!!! 😠 :?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Angela,

Onze excuses dat dit probleem nog altijd loopt, de afdeling die hierover gaat is er druk mee bezig. Ik heb er nog wat extra vaart achter laten zetten! Hopelijk komt er dan nu voor eens en altijd een definitieve oplossing voor de SMS'jes!

Het probleem met de codes is op zich logisch, omdat de berichten bij jou uitgeschakeld zijn, ontvang je ook geen promotieberichten, zoals de codes voor PrePaid Surprise. Je zou in jouw PrePaid Surprise account de codes kunnen vinden. Deze zijn maximaal 7 dagen te gebruiken.

Je hebt aangegeven dat je jouw simkaart in andere toestellen hebt geplaatst. Had je toen ook het probleem dat het netwerk niet goed werkte of werkte het toen wel goed?

Ik hoor het graag van je, Angela!
Het werkte niet goed,

speelcodes krijg ik nog steeds niet.
Reputatie 2
hoi hoi
Ik heb in mijn andere LG geen problems met veel smsjes van jullie. Alleen in deze mobiel. Dit is een LG -H525n ik heb deze nog nie zolang. Hebben jullie een idee waarom ik van jullie zoveel smsjes krijg.

Als ik met anderen mensen sms krijg ik gewoon normaal 1 sms antwoord.
Reputatie 6
Badge +17
@Angela.ikki,

Zoals mijn collega aangaf heb je de berichten uitgeschakeld. Daardoor ontvang je geen promotieberichten, zoals de codes voor PrePaid Surprise. Als je de codes wilt ontvangen kun je de sms'jes inschakelen via My T-Mobile bij Instellingen > Notificaties > Aanbiedingen per sms. Als je dit niet wilt, dan kun je via jouw PrePaid Surprise account de codes terugvinden. Deze zijn maximaal 7 dagen te gebruiken.

Laat je even weten of het gelukt is?

@Monkya,
Goed dat je je simkaart even getest hebt in een ander toestel. Zou je eens kunnen controleren of je geheugen misschien bijna vol is? In dat geval probeert het netwerk de sms volledig af te leveren, maar dat lukt dan niet omdat je geheugen bijna vol. Hij blijft het dan een aantal keer proberen, waardoor je dus meerdere sms'jes ontvangt.

Mocht je nog genoeg geheugen vrij hebben of als je het vrijmaken van je geheugen geen effect heeft, laat het dan even weten. Dan ga ik een case aanmaken zodat een collega van de technische afdeling het probleem kan onderzoeken!

Reageer