Beantwoord

Ik kan wel bellen, maar niet internetten


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
Ik heb mijn nieuw simcard in mijn s5 neo geplaatst (de oude past niet in de telefoon ). Ik kan wel bellen maar niet internetten, mobiele data is ingeschakeld en ik zie geen storingen vermeld.
icon

Beste antwoord door Mitch 4 januari 2016, 10:55

Hoi Bea,

Ook namens T-Mobile welkom op het forum!

Heel vervelend dat je geen gebruik kunt maken van internet. Goed van je dat je zelf al gekeken hebt of er storingen zijn en dat je de vraag nu stelt op dit forum. Ik wil er natuurlijk voor zorgen dat je zo snel mogelijk weer gewoon gebruik kunt maken van internet. Daarvoor wil ik stapsgewijs wat dingen met je doornemen.

Ik zie dat leroy98ecker je al van een tip heeft voorzien. Zou je in aanvulling daarop de volgende gegevens willen instellen aan de hand van de instructie in dit topic? Hiermee stel je de juiste gegevens in voor mobiel internet, dan kunnen we zien of het aan de instellingen ligt of dat het probleem ergens anders ligt.

Als het opnieuw instellen van de juiste gegevens niet de oplossing is zou je dan kunnen kijken wat de laatste vier cijfers zijn van je simkaart? Dit nummer staat op je simkaart, dus daarvoor moet je hem wel even uit je telefoon halen. Ik zie in het systeem dat er tweemaal een activering is geweest van een simkaart en dat zou een probleem kunnen zijn. Het simkaartnummer zou moeten eindigen op 6435.

Wanneer het nog steeds niet werkt en het simkaartnummer overeenkomt, zou je dan willen proberen om je simkaart in een ander toestel te stoppen en kijken of je dan wél gebruik kunt maken van internet? Zo kunnen we uitsluiten dat het probleem bij je toestel ligt.

Tot slot, als het niet is gelukt om ook in een ander toestel om gebruik te maken van internet, heb of ben je na 2 januari nog gebeld met jouw telefoon(simkaart)? Met het antwoord hebben we een goede basis om verder te zoeken naar de oplossing.

Als je problemen hebt met het invoeren van de gegevens laat het mij dan even weten, ik help je graag hiermee. Ik ben benieuwd of het probleem verholpen is met het instellen van de gegevens. Dat zou vooral voor jou heel fijn zijn! Laat je weten of het gelukt is en anders wat je bevindingen zijn?

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Goedenavond @bglez

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Zou je het volgende willen proberen?
1. Ga naar instellingen.
2. Ga naar mobiele netwerken.
3. Ga naar meer netwerken.
4. Ga naar namen toegangspunten.
5. Druk op de menuknop (3 blokjes boven elkaar).
6. Druk op standaardinstellingen herstellen.

Heeft dit geholpen?

Groetjes,
Leroy
Goedemidag,
Bedankt voor de tip. heb het gedaan maar ik kan nog steeds niet internetten.

Bea
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Bea,

Ook namens T-Mobile welkom op het forum!

Heel vervelend dat je geen gebruik kunt maken van internet. Goed van je dat je zelf al gekeken hebt of er storingen zijn en dat je de vraag nu stelt op dit forum. Ik wil er natuurlijk voor zorgen dat je zo snel mogelijk weer gewoon gebruik kunt maken van internet. Daarvoor wil ik stapsgewijs wat dingen met je doornemen.

Ik zie dat leroy98ecker je al van een tip heeft voorzien. Zou je in aanvulling daarop de volgende gegevens willen instellen aan de hand van de instructie in dit topic? Hiermee stel je de juiste gegevens in voor mobiel internet, dan kunnen we zien of het aan de instellingen ligt of dat het probleem ergens anders ligt.

Als het opnieuw instellen van de juiste gegevens niet de oplossing is zou je dan kunnen kijken wat de laatste vier cijfers zijn van je simkaart? Dit nummer staat op je simkaart, dus daarvoor moet je hem wel even uit je telefoon halen. Ik zie in het systeem dat er tweemaal een activering is geweest van een simkaart en dat zou een probleem kunnen zijn. Het simkaartnummer zou moeten eindigen op 6435.

Wanneer het nog steeds niet werkt en het simkaartnummer overeenkomt, zou je dan willen proberen om je simkaart in een ander toestel te stoppen en kijken of je dan wél gebruik kunt maken van internet? Zo kunnen we uitsluiten dat het probleem bij je toestel ligt.

Tot slot, als het niet is gelukt om ook in een ander toestel om gebruik te maken van internet, heb of ben je na 2 januari nog gebeld met jouw telefoon(simkaart)? Met het antwoord hebben we een goede basis om verder te zoeken naar de oplossing.

Als je problemen hebt met het invoeren van de gegevens laat het mij dan even weten, ik help je graag hiermee. Ik ben benieuwd of het probleem verholpen is met het instellen van de gegevens. Dat zou vooral voor jou heel fijn zijn! Laat je weten of het gelukt is en anders wat je bevindingen zijn?
De stappen plan gevolgd, en het lukte! Nu kan ik internetten.
Bedankt voor de hulp
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Bea,

Fijn om te lezen dat je weer gebruik kunt maken van internet! Als je in de toekomst nog vragen hebt kun je natuurlijk weer contact opnemen met ons! Fijne dag nog! Al maatregelen getroffen tegen het voorspelde noodweer?

Reageer